• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91110402468

رادمرد به ایسنا خبر داد:

واردات 170 هزار تن برنج هندی/هر کیلو 2800 تومان

واردات 170 هزار تن برنج هندی/هر کیلو 2800 تومان

در راستای تعدیل قیمت برنج در بازار، واردات 170 هزار تن برنج هندی در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

در راستای تعدیل قیمت برنج در بازار، واردات 170 هزار تن برنج هندی در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که برای آرام شدن بازار برنج و تامین قیمت‌ها در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری‌هایی برای واردات 170 هزار تن برنج هندی گرفته شده است اظهار کرد: در راستای این هدف تامین و توزیع این میزان برنج هندی در دستور کار اعضای ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مقدار قرار است به زودی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در 31 استان با قیمت هر کیلو 2800 تومان توزیع شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای درباره واردات برنج به تصویب رسید که بر اساس آن تامین و توزیع 120 هزار تن برنج وارداتی به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در 30 استان کشور محول شده است. این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی امسال دو میلیون و 400 هزار تن برنج در داخل کشور در سال جاری تولید شده‌ است.

براساس آمار سازمان توسعه تجارت از اول شهریور تا پایان آذر ماه امسال برای واردات دو میلیون و 42 هزار تن برنج ثبت سفارش انجام شد. از این میزان یک میلیون 600 هزار تن برای دریافت ارز مرجع به بانک معرفی شدند و 650 هزار تن نیز ارز مرجع دریافت کردند. همچنین در این مدت 350 هزار تن برنج وارد شد که برنامه توزیع معادل 150 هزار تن بود.

رادمرد همچنین درباره مصوبات ستاد تنظیم بازار برای مرکبات شب عید خاطرنشان کرد: در مورد مرکبات 100 درصد تفاهم نامه ذخیره سازی سیب شب عید و 90 درصد تفاهم نامه ذخیره سازی پرتقال در راستای تنظیم بازار شب عید نهایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha