• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91110301637

تصمیم نهایی مشکل سوخت ایرلاین‌ها به ایسنا اعلام شد:

پرداخت ماهانه نرخ سوخت هواپیماها/ پرداخت بدهی‌ قبلی بر مبنای سوخت لیتری 200 تومان

پرداخت ماهانه نرخ سوخت هواپیماها/ پرداخت بدهی‌ قبلی بر مبنای سوخت لیتری 200 تومان

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از پرداخت ماهانه نرخ سوخت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی به عنوان آخرین تصمیم شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: بدهی پیشین ایرلاین‌ها علی‌الحساب بر مبنای لیتری 200 تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از پرداخت ماهانه نرخ سوخت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی به عنوان آخرین تصمیم شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: بدهی پیشین ایرلاین‌ها علی‌الحساب بر مبنای لیتری 200 تومان پرداخت می‌شود.

سیروس باهری در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره مشکلات شرکت‌های هواپیمایی در زمینه نرخ سوخت و پرداخت آن گفت: در آخرین تصمیم مقرر شد پول سوخت به صورت ماهانه پرداخت شود.

وی افزود: از این پس 50 درصد از مصرف ماهیانه سوخت شرکت‌های هواپیمایی به حساب شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی واریز می‌شود و 15 روز بعد 50 درصد باقیمانده را می‌پردازیم.

باهری درباره بدهی‌های قبلی سوخت شرکت‌های هواپیمایی گفت: از آنجاکه فصل خوبی برای نقدینگی شرکت‌های هواپیمایی با توجه به کمبود مسافر نیست، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با ایرلاین‌ها مدارا کرد و تصمیم بر این شد که در اولین فرصت ممکن اقدام به تسویه حساب در طول زمان شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور خاطرنشان کرد: مقرر شد علی الحساب بدهی‌های پیشین ایرلاین‌ها بر مبنای سوخت لیتری 200 تومان پرداخت شود.

به گزارش ایسنا از صبح روز 18 دی ماه امسال سوخت به هواپیماهای داخلی داده نشد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که پس از تسویه بدهی و قرارداد جدید به شرکت‌های هواپیمایی سوخت ارائه می‌شود. با این تصمیم که ناگهانی نبود و با اولتیماتوم‌های قبلی به ایرلاین‌های ایرانی اجرا شد، مسافران حدود 40 پرواز در فرودگاه‌های کشور سرگردان شدند.

پس از توافق اولیه سوخت مورد نیاز به ایرلاین‌ها از عصر همان روز با مهلت 48 ساعته برای تسویه بدهی و پرداخت هزینه، سوخت به صورت روزانه به هواپیماها تزریق شد و جلسات حل مشکل در چندین نوبت و در سطوح مختلف مدیریتی آغاز شد که دراین باره وزیر راه و شهرسازی به ایسنا تاکید کرد: ایرلاینی که پول سوخت هواپیما را ندهد، اجازه پرواز ندارد.

به گفته نیکزاد نرخ بلیت با تفاهم، اجازه و عذرخواهی از مردم 65 درصد افزایش یافت و ایرلاین‌ها موظف بودند از این هزینه، نرخ سوخت هواپیمای خود را بپردازند؛ این نمی‌شود که قیمت بلیت افزایش یابد و پول سوخت پرداخت نشود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید حتما پول سوخت توسط ایرلاین‌ها پرداخت شود، از حل مشکل در جلسات برگزار شده بین طرف‌های درگیر خبرداده و تاکید کرد که هر ایرلاینی پول سوخت هواپیمای خود را ندهد، اجازه پرواز از فرودگاه را ندارد که این شامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۱۷

لیتری 200 تومان؟ چرا این‌قدر به سرمایه‌داران تخفیف داده می‌شود؟! کسی که با موتور محقرش کار می‌کند باید بنزین را با قیمت 4 برابر هواپیماداران استفاده کند؟! آیا حق است که نرخها را چندبرابر کرده‌اند اما هنوز یک بیستم قیمت واقعی بنزین را نمی‌دهند؟! آیا این رانتها از حق مردم به جیب سرمایه‌داران نمی‌رود؟!