• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91110100564

پورکاوه در گفت‌وگو با ایسنا:

توقف ثبت سفارش واردات برنج کذب است/واردات برنج خارجی از 5 کشور

توقف ثبت سفارش واردات برنج کذب است/واردات برنج خارجی از 5 کشور

در حالی برخی شنیده‌ها حاکی از توقف ثبت سفارش برنج است که مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن رد این موضوع از ادامه روند ثبت سفارش و واردات برنج به کشور خبر داد.

در حالی برخی شنیده‌ها حاکی از توقف ثبت سفارش برنج است که مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن رد این موضوع از ادامه روند ثبت سفارش و واردات برنج به کشور خبر داد.

علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که شنیده شده است ثبت سفارش برنج متوقف شده است؟ اظهار کرد: توقف ثبت سفارش برنج کذب محض است و واردات آن انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون نه تنها تصمیمی برای توقف ثبت سفارش واردات برنج و توقف واردات آن گرفته نشده بلکه هیچ بحثی نیز درباره این موضوع صورت نگرفته است.

پورکاوه گفت: در حال حاضر از کشورهای پاکستان، تایلند، هند، اروگوئه و آرژانتین واردت برنج به کشور داریم.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبات آخرین جلسه تنظیم بازار مبنی بر این‌که مباحثی درباره ذخیره‌سازی برنج مطرح شده است، گفت: برای تامین برنج به ویژه در استان‌های مرزی برنامه‌ریزی‌هایی به عمل آمده است که براساس آن طی هماهنگی با سازمان حمایت قرار است قیمت برنج وارداتی اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین و توزیع 120 هزار تن برنج وارداتی به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در 30 استان کشور محول شده است.

به گزارش ایسنا، پیشتر بحث‌هایی درباره ثبت سفارش واردات برنج از حدود یک هفته پیش تاکنون مطرح شده بود. به طوری که اعلام شده بود تاکنون ثبت سفارش واردات برنج منوط به کسب مجوز از معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده اما هم‌اکنون از سرگیری دوباره ثبت سفارش واردات این محصول مشروط به بررسی هیات دولت شده است.

براساس آمار سازمان توسعه تجارت از اول شهریور تا پایان آذر ماه امسال برای واردات دو میلیون و 42 هزار تن برنج ثبت سفارش انجام شد. از این میزان یک میلیون 600 هزار تن برای دریافت ارز مرجع به بانک معرفی شدند و650 هزار تن نیز ارز مرجع دریافت کردند. همچنین در این مدت 350 هزار تن برنج وارد شد که برنامه توزیع معادل 150 هزار تن بود.

از سوی دیگر در 9 ماهه امسال حجم ثبت سفارش واردات برنج بالغ بر چهار میلیون و 544 هزار تن شد که از این میزان 897 هزار تن برنج وارد کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha