• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91101709628
  • خبرنگار : 71362

خبرنگار اعزامی ایسنا،

صالحی در فرودگاه بنین: حامل پیام دکتر احمدی‌نژاد به رییس جمهور بنین هستم

صالحی در فرودگاه بنین: حامل پیام دکتر احمدی‌نژاد به رییس جمهور بنین هستم

وزیر امور خارجه در فرودگاه بنین گفت: در سفر به این کشور حامل پیام دکتر احمدی‌نژاد به رییس جمهور بنین هستم.

وزیر امور خارجه در فرودگاه بنین گفت: در سفر به این کشور حامل پیام دکتر احمدی‌نژاد به رییس جمهور بنین هستم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بنین، علی‌اکبر صالحی در بدو ورود به کوتونو، پایتخت بنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط بین ایران و بنین عمیق و به دهه‌های گذشته برمی‌گردد گفت: در پاسخ به دعوت وزیر خارجه بنین به این کشور آمده‌ام.

صالحی افزود: ایشان سال گذشته به ایران سفر کرد و در سفر وزیر خارجه بنین به تهران موافقنامه‌هایی را امضا کردیم که امیدوارم با این سفر بتوانیم این موافقتنامه‌ها را اجرایی وعملیاتی کنیم.

وی با اعلام اینکه این موافقت‌ها در زمینه اقتصادی،‌ کنسولی و سیاسی است اظهار امیدواری کرد با انجام این سفر این موافقت‌نامه‌ها به مرحله اجرا درآید.

صالحی ضمن اعلام اینکه حامل پیام احمدی‌نژاد به رییس جمهور بنین است خاطر نشان کرد که این پیام هم تبریک به مناسبت انتخاب مجدد رییس جمهور بنین است و هم دعوت برای سفر وی به ایران.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران رییس جنبش غیرمتعهدها و بنین یک عضو موثر این جنبش است امیدواریم با سفر مقامات دو کشور بتوانیم در جهت تقویت نم تلاش کنیم و هم رییس جمهور بنین به ایران بیاید و هم رییس جمهور ایران به بنین سفر کند.

وی با برشمردن اهمیت قاره آفریقا در قرن اخیر تاکید کرد که یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران قاره آفریقاست و سفر دوم دوره‌ای من به آفریقا که از بنین شروع شده در پاسخ به دعوت همتایان خودم است.

صالحی افزود: آمده‌ایم به بنین تا هم از حضور این کشور برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در تهران تشکر کنیم و هم با توجه به اینکه بنین رییس دوره‌ای اتحادیه آفریقا است از سوی رییس جمهور کشورمان، رییس جمهور بنین را برای سفر به ایران دعوت کنیم.

وی افزود: روابط ایران و بنین در مجموع خوب است و جا دارد روابط سیاسی‌مان را بیشتر تقویت کنیم. فعالیت‌های اقتصادی و تجاری عمق بیشتری به روابط سیاسی ما می‌دهد.

وی هم چنین یادآور شد که ایران و بنین در مسائل شیلاتی و معدنی نیز پروژه‌های مشترکی دارند که در این سفر بررسی در این موارد نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، نصیرو اریرفاری باکو، وزیر خارجه جمهوری بنین نیز در مراسم استقبال از صالحی در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش بنین به عنوان رییس اتحادیه آفریقا گفت: موضوعات بسیاری برای گفت‌وگو بین مقامات ایران و بنین وجود دارد؛ مسائلی اقتصادی، مبارزه با تروریسم، موضوع سوریه و... از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بین ما خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha