• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 91100603915
  • خبرنگار : 90111

یکه‌تازی مسی آرژانتینی در نظرسنجی از فوتبالیست‌های برزیلی!

یکه‌تازی مسی آرژانتینی در نظرسنجی از فوتبالیست‌های برزیلی!

در نظرسنجی یک سایت برزیلی لیونل مسی با اختلافی فاحش نسبت به رقبای خود به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان انتخاب شد.

در نظرسنجی یک سایت برزیلی لیونل مسی با اختلافی فاحش نسبت به رقبای خود به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ کشورهای همسایه آرژانتین و برزیل در فوتبال همواره رقابت تنگاتنگی با هم داشته‌اند. برزیل به "مروارید سیاه" خود پله و بعد از او ستاره‌هایی چون "روماریو"، "رونالدو" و "رونالدینیو" افتخار می‌کند و درخشش این ستاره‌ها در فوتبال جهان را شاهدی گویا بر قدرت و سلطه خود می‌داند. از سوی دیگر آرژانتین در این سال‌ها هیچ فوتبالیستی را در سطح دیگو آرماندو مارادونا ندیده است و او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌داند. کسی تصور نمی‌کرد که جنگ سلسائو و آلبی‌سلسته به این زودی به پایان رسد اما ظهور لیونل مسی فرزند روساریو تکانه‌ای در فوتبال جهان به وجود آورد.

در نظرسنجی سایت ورزشی پربیننده ( UOL SPORT) برزیل از بازیکنان 15 تیم این کشور، 90 درصد مسی را به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان انتخاب کردند؛ این در حالی است که پله، مروارید فوتبال برزیل همچنان معتقد است، "نیمار" فراتر از ستاره آرژانتینی بارسلوناست.

غرور و خودشیفتگی برزیلی‌ها وصف ناشدنی است؛ چنان‌که کشورشان را معدن فوتبال جهان می‌دانند. رساندن مارادونا به حضیض فرش و بردن پله به اوج عرش گویاترین شاهد در این زمینه است اما مسی یک استثناء به شمار می‌آید؛ استثنایی که حتی زبان برزیلی‌ها را به ستایش از خود باز کرده است. مسی گذشته از تکنیک ناب خود، برخلاف مارادونا از تواضع اخلاقی فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ تواضعی که حتی دشمنان او را به دوست تبدیل کرده است. شاید به جرات بتوان گفت که در دنیای فوتبال کسی یافت نمی‌شود که از بازیکنانی چون مسی و کاسیاس بیزار باشد، مگر استثنایی چون ژوزه مورینیو که به حق لقب "آقای خاص" برازنده اوست.

در چند سال اخیر معدن جواهر سلسائو خشک شده و به جز نیمار پدیده‌ای در آن کشف نشده است. او هم هنوز در اول راه است و در فوتبال اروپا امتحان پس نداده. بنابر این برزیلی‌های مغرور چاره‌ای جز فرود آوردن سر کرنش مقابل ستاره آبی سلسته ندارند.

طبیعی است که مسی با نمایش درخشان خود اروپا و جهانیان را محو تماشای خود کند و ستایش آنها را به دنبال داشته باشد اما رای دادن برزیلی‌ها به "کک" آن هم با این نسبت بالا رویداد شگفتی‌انگیز به شمار می‌آید. نکته جالب این‌که نیمار با این همه سروصدا تنها یک درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

در این نظرسنجی که 100 بازیکن از تیم‌های سائو پائولو، کورینتیانس، پالمیراس، سانتوس، کروزیرو، آتلتیکو مینیرو، فلامینگو، واسکو دوگاما، فلومیننزه، بوتافوگو، اینتر ناسیونال، گرمیو و گویاس شرکت کردند، کریستیانو رونالدو با 7 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. اینیستا، ژاوی و نیمار نیز هر کدام تنها یک درصد را به خود اختصاص داده‌اند!

البته در نظرسنجی همین سایت برزیلی در مورد بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال برزیل، نیمار با 89 درصد در جایگاه نخست قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha