• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91100603829
  • خبرنگار : 71439

با تاکید بر نطق هفته گذشته؛

رسایی: دوره خوراندن جام زهر گذشته است/ امتحان دیگری برای خواص در پیش است

رسایی: دوره خوراندن جام زهر گذشته است/ امتحان دیگری برای خواص در پیش است

حمید رسایی که نطق هفته گذشته‌اش درباره رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده وی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، در نطق میان دستور در صحن علنی روز چهارشنبه بار دیگر بر همان مواضع تاکید کرد.

حمید رسایی که نطق هفته گذشته‌اش درباره رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده وی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، در نطق میان دستور در صحن علنی روز چهارشنبه بار دیگر بر همان مواضع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در آستانه یوم‌الله 9 دی قرار داریم، روزی که مردم انقلابی با حضور چند ده میلیونی خود در خیابان‌ها به تجدید بیعت با امام خامنه‌ای پرداختند و با بصیرت عاشورایی میز محاکمه راس فتنه و هم‌پیمانان سیاسی او را در خیابان‌های ایران اسلامی به پا کردند و حکم به اخراج آن‌ها از دایره یاران انقلاب دادند.

وی ادامه داد: 9 دی روز محاکمه امثال خاتمی،‌ کروبی،‌ موسوی و بزرگترشان بود و عجبا که هنوز چند سال از روزهای خیانت، غفلت و ریاست‌طلبی و همسویی این جماعت با دشمنان دیرینه مردم ایران اسلامی نگذشته که برخی به دنبال تغییر جای مدعی و متهم هستند.

وی با بیان این‌که «آقایان برای شرکت در انتخابات شرط می‌گذارند» مدعیانه افزود: بروید خدا را شکر کنید که نظام اسلامی به محاکمه خیابانی‌تان توسط مردم در یوم‌الله 9 دی 88 اکتفا کرده والا باید از لباس مقدس روحانیت خلع می‌شدید و حکم فتنه‌گری‌تان اگر اعدام نبود از کشور اخراج‌تان می‌کردند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «برخی در این چند سال تلاش کردند تا 9 دی فراموش شود» اظهار کرد: دلیل این کار این است که یوم‌الله 9 دی در حقیقت یادآور همراهی و همسویی این عناصر قدرت‌طلب و رانده شده به دست ملت با سردمداران کفر، سلطنت‌طلب‌ها و سرویس‌های جاسوسی، منافقین و رسانه‌های بیگانه است، چون 9 دی یادآور «نه» بزرگ مردم به این جریان اختاپوسی است.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: برخی دیگر از یادآوری 9 دی در عذاب هستند؛ این روز یادآور اشتباه تاریخی‌شان در برخورد با کودتای 88 است که آن را کدورت یا دعوای بین دو کاندیدا دیدند، نه شمشیرهای بیرون از غلاف برای به مقتل بردن ولایت فقیه.

وی تاکید کرد: اما باید 9 دی را پاس داشت؛ چراکه به تعبیری پس از تشییع پیکر روح خدا خمینی کبیر، 9 دی عظیم‌ترین اجتماع مردم در پایداری و ایستادگی بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. 9 دی را باید پاس داشت به خاطر شهدای جوان و مخلصی که در هشت ماه دفاع مقدس جنگ نرم برای مقابله با کودتای 88 به شهادت رسیدند.

رسایی با اشاره به «شهادت مادر و دختری به نام سرور برومند چوکامی و فاطمه رجب‌پور چوکامی» گفت: این دو در کنار حوزه 107 نینوا چادر از سرشان کشیدند و در روز 25 خرداد به دست فتنه‌گران به شهادت رسیدند. شهدایی همچون حسین غلام کبیری، بهمن جنابی، محمدحسین فیض، میثم عبادی، ناصر امیرنژاد، مسعود خسروی دوست‌محمدی، مصطفی غنیان، سجاد سبزعلیپور، سجاد قائدرحمتی، یعقوب بروایه، علی فتح‌علیان، رامین رمضانی، حسین طوفان‌پور، حسام حنیفه، سعید عباسی، محرم چگینی قشلاقی، فاطمه سمسار‌پور، علیرضا افتخاری خاتونی، حمید حسین‌بیگی عراقی، عباس دیسناد و داوود سبزی که همه این‌ها قریب به اتفاق‌شان بسیجی بودند و با اسلحه‌ای که کالیبر آن متعلق به سلاح‌های رسمی کشور نیست به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: کاش برخی خواص به جای این‌که دنبال این باشند که تئوری ساکتین فتنه از کدام کره نازل شده به دنبال آدرس منزل این شهدا می‌گشتند و از خانواده این شهدا دعوت می‌کردند تا در این ایام به مجلس بیایند و بوسه بر دستان‌شان بزنیم. با این همه باید پرسید آیا آن‌هایی که با حمایت‌ها، طراحی‌ها، خطبه‌های دشمن‌پسند، نامه‌های بدون سلام و والسلام در آتش فتنه 88 دمیدند توان پاسخگویی به خون این شهدا را دارند. آیا آن‌هایی که در مواضع امروزشان ادعا می‌کنند در کشور تعادل نیست برای بازگشت تعادل به کشور باید انتخاباتی آزاد، شفاف و قانونی برگزار کنیم و فقط در این صورت است که همه به نتیجه انتخابات سال 92 تمکین می‌کنند، به دنبال ارسال نامه بدون سلام و السلام دیگری به رهبری هستند؟

این عضو کمیسیون اصل 90، با بیان اینکه آنها باید بدانند این بار نیز بسیجیان خمینی همچون کودتای سال 88 آماده شهادتند، تصریح کرد: آنها هرگز ولی و علی خود را تنها نخواهند گذاشت که دوره خوراندن جام زهر گذشته است.

وی خطاب به نمایندگان و ملت ایران با اشاره به نطق هفته گذشته خود، گفت: هفته گذشته بر اساس وظیفه‌ نمایندگی خود نطقی ارائه کردم که بیان آن همچون عقده‌ای در دل بسیاری از هموطنان مانده بود.

رسایی ادامه داد: مردم ما از گرانی رنج می‌برند اما بیش از گرانی، تبعیض و احساس تبعیض و برتری دادن یک خانواده بر دیگران آنها را آزرده می‌کند، بعد از این نطق مستدل و البته صریح، رسانه‌های وابسته چنان فضایی ساختند تا کسی از این پس جرات نکند درباره خانواده اصحاب فتنه سخن بگوید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه شک نکنید با مرور مواضع چند ماه و چند روز اخیر، آقایان برای فتنه دیگری شال و کلاه کردند، خاطرنشان کرد: باید منتظر امتحان دیگری برای خواص باشیم.

رسایی همچنین اظهار کرد: آنچه در نطق هفته قبلم گفتم بر اساس اسناد مکشوف و اساسا برای نشان دادن این است که موضوع خط تحرکات راس فتنه در کودتای 88 نیازی به اخبار محرمانه نیست، مستندات نطقم را در دو برگه که جوابیه به دادستان محترم بود جهت تکثیر و توزیع در اختیار هیات رییسه قرار دادم اما از توزیع آن جلوگیری کردند، بنابراین از رسانه‌ها می‌خواهم آن را از سایت شخصی‌ام بردارند و به اطلاع عموم برسانند.

وی تاکید کرد: شک ندارم اگر این دو برگه فحشنامه علیه یک قوه دیگر بود بلادرنگ تکثیر و توزیع می‌شد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز مردم از خود می‌پرسند که چرا برخی همواره وقتی در دو راهی حمایت از خانواده متخلف یا آرمان‌های عدالت‌طلبانه انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خانواده متخلف‌شان بگذرند.

رسایی با بیان اینکه رفتار برخی از صاحب‌نامان کشور، مردم را ناامید کرده خطاب به مردم ایران، گفت: با دیدن این چهره‌های مشهور و البته مردود نسبت به انقلاب و ارزش‌های بلند آن ناامید نشوید، چرا که خداوند برای اتمام حجت در کنار چنین افرادی چهره‌های مقبول دیگری مانند آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و برخی چهره‌های بزرگ دیگر را قرار داده که هرگز بین فرزند متخلف‌شان و انقلاب، فرزند را انتخاب نکردند و انقلاب را برگزیدند.

رسایی با تاکید بر این‌که «در راس همه آن‌ها(صاحب‌نامان کشور) خمینی کبیر قرار دارد»، اظهار کرد: ایشان در عهد با مردم ایران اسلامی و بسیجیان این پابرهنگان مغضوب ستمگران عالم، با هیچ کس عقد اخوت نبست حتی با خانواده‌ای که نام خمینی بر آن بود.

وی یادآور شد: آقای سیدحمید روحانی در خاطره‌ای که روزنامه جمهوری اسلامی در ایام فتنه 18 تیر سال 78 به چاپ رسانده می‌گوید که نوه امام، فرزند سیدمصطفی خمینی در مشهد در دفاع از بنی‌صدر سخنرانی می‌کرد،‌ مردم عصبانی شدند و به سمتش هجوم آوردند، ‌دست به زیر قبا برد تا با اسلحه کمری خود مردم را بترساند، بچه‌های کمیته او را به اتاقی بردند و به بیت امام اطلاع دادند. امام وقتی متوجه موضوع شد به وسیله آیت‌الله اشراقی پیغام داد، نامبرده را تحت‌الحفظ به تهران اعزام کنند و مراقب باشند اگر خواست به کسی تیراندازی کند به او مهلت ندهند و بلافاصله به او شلیک کنند.

وی گفت: حال می‌فهمیم که چرا پس از سی و چهار سال تحریم،‌ تهدید، بی‌عرضگی و خیانت برخی ما مسوولین، مردم هنوز به انقلاب خمینی عشق می‌ورزند اما در عین حال وقتی برخی چهره‌ها در راهپیمایی 22 بهمن به میان مردم می‌آیند چند حلقه حفاظتی به دور خود دارند. پاسخ روشن است چون مردم بوی قدرت از آن‌ها استشمام می‌کنند نه خدمت، چون برخلاف امام امت، بین انقلاب و فرزند متخلف‌شان از متخلفین حمایت می‌کنند.

وی گفت: در پاسخ به جوابیه دفتر آقای هاشمی فقط یک جمله از وصیت‌نامه امام(ره) را یادآور می‌شوم که امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است.

رسایی یادآور شد: باید از هیات رییسه محترم پرسید چرا بعد از نطق یک نماینده تا این اندازه فضاسازی و مصاحبه مختلف و عرض ارادت از این سو و آن سو می‌آید، آیا هیات رییسه با همه این‌گونه برخورد می‌کند یا در این‌جا نیز برخلاف اصل 19 قانون اساسی، یک نژاد بر نژاد دیگر برتر است؟

این عضو کمیسیون اصل 90 همچنین اظهار کرد: در این روزها اطلاع پیدا کردم با استناد به ماده 78 آیین‌نامه بیش از 40 روز است که معاون پارلمانی دولت جوابیه‌ای درباره نطق نماینده‌ای ارسال کرده اما کسی برایش سینه نمی‌زند. آیا این تفاوت برخوردها که برخلاف اصول 19 و 20 قانون اساسی است نشان داده نمی‌شود؟

وی در پایان گفت: سازمان بازرسی کشور در ماه‌های اخیر با استقرار کارشناس خود در متروی تهران بر حسب وظیفه ذاتی‌اش به دنبال اعمال بازرسی در این بنگاه بزرگ مالی است.

به گزارش ایسنا، نطق رسایی به پایان نرسیده بود که میکروفن وی توسط هیات رییسه که اعلام کردند دو دقیقه از زمان نطق گذشته است، قطع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۱:۲۵

ببخشید یه سوال داشتم. کسی می‌دونه این آقای رسایی با چند رای نماینده مجلس شده که به خودش اجازه می‌ده به آقای هاشمی با اون همه پشتوانه توهین کنه؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۲:۰۲

با سلام و خسته نباشيد به شما نماينده شجاع و محبوب تهران! اگر تعداد 20 نفر نماينده مثل شما شجاع در مجلس داشتيم، افرادي مثل خانواده هاشمي رفسنجاني نمي‌توانستند در ايران عرض اندام كنند! بسيار متشكريم

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۲:۲۸

حیف از رای مردم! آخه آدم حسابی! شما که هنوز سنت به خاطرات جنگ هم نمی‌رسه چه برسد به خاطرات انقلاب! اومدی گیر دادی به آقای رفسنجانی که چی بشه؟ به جای رسیدگی به مشکلات مردم، دنبال مطرح کردن اسم خودت هستی؟ شما پدرت پشت همین آقایی که می‌گی مفسد هست، نماز می‌خوند. احتمالا دست شما را هم می‌گرفت می‌برد پای منبر ایشان، حالا اومدی شاخ و شونه می‌کشی که چی بشه!؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۲:۳۴

با سلام، زمانی که آقایان هاشمی و سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور بودن و این همه گرونی و ... نبود! این آقا کجای این نظام بود که داره این‌طوری سرمایه‌های انقلاب را زیر سوال مي‌بره؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۳:۰۸

رسایی! ممنون، اجرت با خدا!؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۳:۳۳

زماني مجلس براي حفظ و حراست حقوق از دست رفته ملت، خون‌هايي مانند شهيد مدرس‌ها را فدا مي‌كرد اما حيف كه امروز حقوق ملت به فراموشي سپرده شده! و خانه ملت به تريبوني افرادي اين‌چنيني براي ...هاي شخصي و گروهي تبديل شده است!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۳:۵۵

آفرین بر روحانی غیور که از خطابه‌اش بوی مدرس و ... می‌آید!؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۴:۴۰

برای رسیدن به مال‌ومنال و شهرت از تمام الفاظ ... علیه صاحب نان خود استفاده می‌کنند! با خواندن صحبت‌های این ... و ...، به این نتيجه می‌رسم نه بهشت وجود دارد و نه جهنم(؟!) فرق بین ... و ... چی است؟ که یکی باید چنان مدح شود که... خطاب شود و دیگری چنان مذمت شود که گفته شود: عناصر قدرت‌طلب و رانده‌شده به دست ملت، با سردمداران کفر، سلطنت‌طلب‌ها و سرویس‌های جاسوسی، منافقین و سرویس‌های بیگانه... ... این چه کاري بود که با خود کردی؟ روزگار آینه را محتاج خاکستر کند. محتاج چی ... . والسلام، مصطفی از جنوب انگلستان، اما اصالتا از شهر مزارشریف افغانستان.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۵:۳۶

هاشمی اگر پادشاه مملکت هم بشود، حقشه! زمانی که هاشمی برای این انقلاب مبارزه کرد امثال ما کجا بودیم؟ مطمئن باش ماها به اندازه هاشمی نگران این انقلاب و مردمش نیستیم.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۸:۳۸

اکثریت مردم وقایع روز را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که نطق‌های آقای رسایی شجاعانه و کاملا به‌حق است!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۹:۴۸

مدرس كجا رسايي كجا مقايسه مدرس ورسايي فرقش زمين وآسمان هم نمي تونه باشه

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۲۰:۱۰

آدم واقعا"شرمنده می‌شه از این آدمهای به‌ظاهر ... مردحسابی! به فکر مردم باش نه... حیف از پول بیت‌المال!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۰۱:۰۵

بابا رسایی را گُنده نکنید!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۰۹:۵۰

"علی(ع) نمرده{هنوز زنده هستند} چون هنوز حلقومهایی هستند که بدون توجه به حلقه‌هایی که روز به روز تنگ و تنگ‌تر می‌شوند و راه نفس رو برای زنده موندن می‌بندن، عدالت علی(ع) رو فریاد می‌زنن! برادر عزیز! تا زمانی که صدای علی(ع) رو به گوش ناشنوایان تاریخ می‌رسونی، حمید و ستوده‌ای! مثل اسمت همیشه ستوده‌ی تاریخ بمان! علی(ع) یارت، حمید ایرانیان محتاج عدل علی(ع)! نفست گرم و صدایت طنین‌انداز باد!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۱۰:۲۴

مدرس ؟ میدونی مدرس کی بود ؟ نمی دونی اگه می دونستی نمی گفتی - بیخیال - یکی به این آقای رسایی بگه انتخابات دوره بعدی مجلس هنوز نرسیده که داری بال بال میزنی - من منکر بعضی اقدامات خانواده هاشمی نیمشم اما تنها کسی که میتونست زمان جنگ و بعد از اون کشور رو سرپا نگه دار همین هاشمی بود - مثلش هنوز نیومده