• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91100301204

رییس جمهور/7/: افزایش قیمت ارز ربطی به هدفمندی نداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محموداحمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره سنجش نظر مردم نسبت به هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی در کام مردم شیرین بود، البته برخی با اطلاعات غلط آن را مخلوط کردند. در واقع افزایش قیمت ارز تقریبا ربطی به هدفمندی نداشت و من معتقدم اگر هدفمندی کامل اجرا می‌شد، ما با این مشکل هم مواجه نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محموداحمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره سنجش نظر مردم نسبت به هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی در کام مردم شیرین بود، البته برخی با اطلاعات غلط آن را مخلوط کردند. در واقع افزایش قیمت ارز تقریبا ربطی به هدفمندی نداشت و من معتقدم اگر هدفمندی کامل اجرا می‌شد، ما با این مشکل هم مواجه نبودیم.

رییس جمهور تصریح کرد: من معتقدم که باید مابه‌التفاوت قیمت ارز را به مردم بدهیم. از نظر من قیمت ارز، همان قیمت مرجع است و ما باید مابه‌التفاوت آن را به مردم بدهیم و مردم بهتر می‌توانند مدیریت کنند. دولت هم‌اکنون می‌خواهد به جای بهداشت، آموزش و فرهنگ مردم تصمیم بگیرد، در حالی که به نظر من تجربه نشان داده راندمان کار در دولت پایین است و اگر به مردم واگذار شود، بهتر است، ما این کارها را به عنوان خدمات به مردم می‌دهیم و به آنها می‌فروشیم. به عنوان مثال امروز در مدارس این خانواده‌ها هستند که تلاش می‌کنند، فرزنداشان در یک مدرسه ثبت‌نام کند، در حالی که باید برعکس باشد و مدرسه‌ها باید تلاش کنند که خانواده‌ها در مدرسه آنها ثبت نام کنند.

رییس جمهور افزود: دولت در میان مردم و با آنهاست و این حس را در میان مردم و مغازه‌دارها و نانوایی‌ها می‌توان احساس کرد. ما تلاش داریم از این به بعد آنچه که باید در اختیار مردم باشد، را به آنها بدهیم.

احمدی‌نژاد درباره سهام عدالت نیز گفت: در برنامه دولت شش دهک باید سهام عدالت می‌گرفتند که حدود 45 میلیون نفر می‌شدند. هم‌اکنون کسانی که سهام عدالت گرفته‌اند، از مرز 40 میلیون نفر گذشته ‌اند. ما می‌خواستیم از همان ابتدا سود سهام عدالت را به مردم بدهیم و یک سال هم این کار را کردیم، اما مجلس مصلحت دید که اول قسط این سهام از مردم گرفته شود و بعد سود به آنها تعلق گیرد و ما هم این روش را اجرا کرده‌ایم، اما از مردم می‌خواهیم که این سهام را نگه دارند؛ چراکه ارزش آن 5 /2 برابر شده است و در آینده‌ای نزدیک می‌توانند آن را خرید و فروش کنند. ممکن است برخی مردم خیال کنند که این برگه ارزشی ندارد اما بدانند که ارزش این سهام هم‌اکنون 2 الی 2/5 برابر شده است و امیدوارم که بتوانیم به زودی سود آنها را هم به مردم بدهیم.

وی تصریح کرد: البته دو دهک در گرفتن این سهام 50 درصد تخفیف داشتند و چهار دهک نیز تخفیفی به آنها تعلق نگرفته است و طبق برنامه طی 10 سال اقساط آنها تمام می‌شود، اما ما برنامه‌هایی داریم که این را زودتر تمام کنیم و مردم هرچه زودتر سود خود را بگیرند.

احمدی‌نژاد درباره هدفمندی گفت: هدفمندی یارانه‌ها باید با تفاهم انجام شود و باید به دولت کمک شود. دولت می‌خواهد زیربار این کار برود و فشارهای آن را تحمل کند تا دولت بعدی بتواند به کارهای دیگر رسیدگی کند. در نتیجه از دوستان می‌خواهم که ما را در اجرای آن کمک کنند.

رییس جمهور درباره مسکن مهر هم گفت: روند مسکن مهر هم خوب است، اما تغییر قیمت‌ها هم روی آنها تاثیر گذاشته است، اما اتمام این پروسه تا پایان 92 بود و هم‌اکنون در حال واگذاری این واحدها به مردم هستند.

احمدی‌نژاد درباره مهر ماندگار هم گفت: مهر ماندگار اجرای 900 طرح بزرگ دولت در زمینه‌های مختلف است. که معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شود. دولت تمام توان خود را بسیج کرده که بتواند این طرح‌ها را تا پایان دوره‌اش تمام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha