• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91100301203

رییس‌جمهور/6/: تضمین می‌دهیم اقتصاد درست شود اما اجازه دهند از مدیریت از یکجا انجام شود

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود، در پاسخ به اینکه "آیا قیمت‌های حامل انرژی تغییر پیدا خواهد کرد؟" گفت: ما اصرار داشتیم هدفمندی یکباره اجرا شود. اجرای آن در 5 مرحله در اقتصاد ثبات نخواهد داشت و هر سال یک انتظار تورمی شکل می‌گیرد و این به ضرر مردم است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود، در پاسخ به اینکه "آیا قیمت‌های حامل انرژی تغییر پیدا خواهد کرد؟" گفت: ما اصرار داشتیم هدفمندی یکباره اجرا شود. اجرای آن در 5 مرحله در اقتصاد ثبات نخواهد داشت و هر سال یک انتظار تورمی شکل می‌گیرد و این به ضرر مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور افزود: مردم ما ظرفیت بسیار بالایی دارند و حتی آمادگی دارند که کل دنیا را درست کنند. دیدیم که در تحولات اقتصادی و طرح هدفمندی یارانه‌ها چگونه همراهی کردند.

وی با بیان اینکه "هدفمندی یارانه‌ها موجب تعادل اقتصادی و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور شد"، اظهار کرد: قیمت ارز را در بودجه سال آینده بسیار پایین‌تر از قیمت غژفعلی اتاق مبادلات ارزی خواهیم آورد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمن ما را تحریم کرده است و فرض کنیم که این اتفاق یک یا دو سال طول بکشد، آیا می‌توانیم تحریم‌ها و قیمت ارز را به یک عنصر مثبت در اقتصاد تبدیل کنیم؟ ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم به گونه‌ای که عنصر تحریم‌ها خنثی شود و هر کاری که دشمن انجام دهد، تاثیری نداشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "یکی از راه‌های کاهش اثر تحریم‌ها، افزایش صادرات غیرنفتی است"، افزود: صادرات غیرنفتی ما امسال از 50 میلیارد گذشت و با یک گام دیگر از 100 میلیارد دلار عبور خواهد گذشت. ما می‌توانیم وابستگی بودجه به نفت را برداریم و از همین ثروت خوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه "هدفمندی یارانه‌ها یک کار بنیادی در اقتصاد کشور بود"، گفت: روزانه یک میلیون و 850 هزار بشکه نفت به پالایشگاههای داخلی و سالانه 150 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه داخلی تحویل می‌دهیم که با قیمت روز معادل 300 هزار میلیارد تومان می‌شود. پولی که ما از ارز برای بودجه می‌گیریم، 90 هزار میلیارد تومان است. با این حساب 210 هزار میلیارد باقی می‌ماند. می‌توانیم این 210 هزار را تقسیم کنیم و به مردم بدهیم. همین پول با 40 هزار تومانی که به مردم می‌دهیم، مردم را در مقابل نوسانات مقاوم می‌کند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر پول مردم را به دست خودشان بدهیم، در مصرف نیز کنترل دوباره‌ای بوجود می‌آید. برخی گمان می‌کنند پولی که به دست مردم می‌دهیم، موجب افزایش نقدینگی می‌شود اما اشتباه می‌کنند، چراکه نقدینگی یعنی افزایش پایه پولی.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: تضمین می‌دهیم که اقتصاد درست شود اما اجازه دهند از یک‌جا مدیریت صورت گیرد؛ البته همه دلسوزند.

وی با اشاره به بخش صادرات اظهار کرد: صادرات ما مطمئنا به 100 میلیارد خواهد رسید و این موجب افزایش تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد ضمن اینکه ما از 6 یا 7 دهک جامعه نیز حمایت کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha