• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91100201201
  • خبرنگار : 71038

رییس‌جمهور/4/: عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی، اطلاعات منفی در جامعه منتشر می‌کنند

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با مردم، با بیان اینکه "بنا داشتیم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را یک مرحله‌ای اجرا کنیم ولی قانون تکلیف کرد که در طول 5 سال اجرا کنیم و ما نیز تابع آن هستیم"، تاکید کرد: اقتصاد امر پیچیده‌ای است و دولت در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از تولید حمایت کرده است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با مردم، با بیان اینکه "بنا داشتیم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را یک مرحله‌ای اجرا کنیم ولی قانون تکلیف کرد که در طول 5 سال اجرا کنیم و ما نیز تابع آن هستیم"، تاکید کرد: اقتصاد امر پیچیده‌ای است و دولت در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از تولید حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: اگر حمایت از تولید انجام نمی‌شد، چگونه 5/2 درصد رشد اقتصادی داشتیم؟ اگر حمایت از تولید نبود، چگونه می‌توانستیم میزان صادراتی غیرنفتی‌مان را به 43 میلیارد دلار برسانیم؟

وی با بیان اینکه "ممکن است بخش‌هایی نیز در امر تولید دچار مشکل شده باشند"، افزود: وقتی که می‌خواستیم این قانون را اجرا کنیم، عده‌ای می‌گفتند بحران اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود اما دیدید که این اتفاق نیفتاد و اگر بنگاه‌هایی دچار مشکل شده‌اند، باید کمک کرد تا مشکل آنها حل شود نه اینکه قانون را تغییر بدهیم. از طرف دیگر آیا ما باید هر تولیدی را به هر قیمتی حفظ کنیم؟ وقتی که تولیدی 10 برابر متوسط دنیا انرژی مصرف می‌کند، آیا باید ادامه پیدا کند یا باید جایگزین کنیم و با تولیدکننده بشینیم گفت‌وگو کنیم و مشکل را حل کنیم؟ باید مثلا اگر در سیستمش مشکلی دارد، آن را درست کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "دولت به امر تولید تسهیلات یارانه‌دار اعطا کرده و کمک‌های نقدی هم داشته است"، گفت: ما قیمت‌های تبعیضی نیز روی انرژی بخش تولید اعمال کردیم. مثلا اگر برق خانه‌دار را 120 تومان حساب کرده‌ایم، این را به کشاورز 9 تومان داده‌ایم. آیا این یارانه دادن و حمایت از تولید نیست؟ برخی فکر می‌کنند حمایت از تولید این است که یک پول نقدی را در جایی بگذاریم و افراد برای دریافت مراجعه کنند، در حالی که این بدترین شکل است و سوءاستفاده‌هایی را ایجاد می‌کند. البته دوستانی که مطالبی را مطرح می‌کنند، دلسوزی می‌کنند و ممکن است افرادی به آنها مراجعه کنند و گله‌هایی داشته باشند و این افراد نیز می‌خواهند کاری انجام دهند ولی به نظر من باید اینها را روی سامانه بیاوریم و با توجه به اینکه دولت در حال اجراست و اگر قرار است با یک طرح قانون اصلاح شود، این موضوع باید با تفاهم باشد.

رییس‌جمهور ادامه داد: عده قلیلی خارج از مراکز تصمیم‌گیری با انگیزه‌های سیاسی، اطلاعات منفی در جامعه منتشر می‌کنند و از طرف دیگر برخی از دوستانی که این نقد را به دولت وارد می‌کردند که دولت به امر تولید توجه نکرده است، هنگامی خود بر حوزه تصمیم‌گیری قرار گرفتند، حمایت‌های دولت را از تولید کاهش دادند.

وی با بیان اینکه "من فکر می‌کنم نگاهی که اکنون در ارتباط با حمایت دولت از تولید وجود دارد و اینکه برخی می‌گویند دولت از تولید حمایت نمی‌کند، به خاطر اطلاعات نادرستی است که در کشور منتشر می‌شود"، گفت: اقلیتی محض که دارای نگاه سیاسی به تمام مسائل هستند، اطلاعات نادرستی منتشر می‌کنند در حالی که دولت از تولید حمایت کرده و اگر برخی از بنگاه‌ها نیز دچار مشکل شده‌اند، دولت کارگروه حمایت از تولید دارند و این افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند و مشکل آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha