رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام یک شماره تماس از شهروندان خواست در صورت امتناع دفاتر پلیس + 10 از ارائه خدمات تعویض کارتهای پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، موارد را با سازمان وظیفهعمومی در میان بگذارند.
سردار سید حمید صدرالسادات در گفتوگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز اجرای طرح تعویض کارتهای پایان خدمت قدیمی با کارتهای هوشمند گفت: پروسه تعویض کارتهای پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند از 22 مهرماه آغاز شد و هماکنون نیز در دفاتر پلیس + 10 ادامه دارد.
وی استقبال شهروندان از طرح تعویض کارتهای پایان خدمت را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اتمام مهلت قانونی برای تعویض کارتهای معافیت قدیمی با کارت هوشمند این کارتها از درجه اعتبار ساقط شدهاند اما دارندگان این کارتها میتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به تعویض آن اقدام کنند.
به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در بحث تعویض کارتهای پایان خدمت نیز، کارتهای قدیمی به زودی از درجه اعتبار ساقط میشود.
وی همچنین درباره برخی اظهارات مطرح شده پیرامون عدم ارائه خدمات تعویض کارت از سوی برخی از دفاتر پلیس + 10 در سطح تهران و شهرستانها نیز به ایسنا گفت: در روزهای ابتدایی آغاز طرح اگرچه به دلیل برخی مشکلات اختلالاتی در ارائه خدمات به وجود آمد، اما در حال حاضر این روند در حال انجام است و تمامی دفاتر موظف به ارائه این خدمات هستند.
صدرالسادات ادامهداد: با این حال اگر دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت درخواست متقاضیان تعویض کارتهای معافیت و پایان خدمت قدیمی اقدام نکردند، این دسته از افراد میتوانند از طریق تماس با شماره 73941149 با پیش شماره 021 در ساعات اداری موارد را اطلاعرسانی کنند.
رییس سازمان وظیفهعمومی ناجا از دارندگان کارتهای پایانخدمت قدیمی که از سال 85 به بعد کارت خود را دریافت کردهاند خواست تا نسبت به تعویض کارتهای خود با کارت هوشمند تا پیش از زمان پایان طرح اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.
به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفهعمومی ناجا نیز پیش از این از صدور بیش از 3.5 میلیون کارت در طرح تعویض کارتهای پایانخدمت خبرداد و گفته بود: پس از اجراییشدن طرح تعویض کارتهای پایانخدمت سال 85 به بالا، طرح تعویض کارتهای دیگر افراد که در سالهای پایینتر اقدام به دریافت کارت پایانخدمت کردهاند اجرایی میشود که با توجه به اینکه برابر برنامهریزیهای انجام شده پیش میرویم، احتمال این که در سال جاری از تاریخهای دیگر برای تعویض کارت پایانخدمت دعوت کنیم وجود دارد.
کریمی همچنین درباره چگونگی صدور کارتالمثنی برای آن دسته از افرادی که کارت خود را گم کردهاند نیز گفت: مراحل صدور کارتالمثنی فرآیند متفاوتی با طرح تعویض دارد و در حال حاضر با اقداماتی که در سازمان وظیفهعمومی ناجا انجام شده متقاضیان دریافت کارتالمثنی باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و کارتالمثنی خود را دریافت کنند.
به گفته کریمی با شرایط فعلی دیگر لازم نیست که افراد برای دریافت کارتالمثنی به یگانهای خدمتی خود مراجعه کنند.
وی اضافهکرد: افرادی که نسبت به دریافت کارتالمثنی اقدام کردهاند، کارتالمثنی پایان خدمتشان به شکل هوشمند صادر میشود و دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس برای هوشمندسازی ندارند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در خصوص زمان تعویض کارتهای پایان خدمت قدیمی نیز گفت: برای تعویض کارت قدیمی با کارتهای هوشمند در صورتی که مدارک متقاضیان کامل باشد، حداکثر ظرف یک ماه کارت جدید به آدرس آنان ارسال میشود.
وی اضافه کرد: ممکن است عدهای نواقصی در پرونده خود داشته باشند یا مدارکشان نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد که این امر در حدود یک ماه و نیم طول خواهد کشید اما آنان نیز نگران نباشند چرا که سازمان مشغول یکسانسازی مدارک و رفع ابهامات است.
به گزارش ایسنا، یکنواخت شدن کارتهای سربازی نیروهای مسلح، ایجاد تمرکز اطلاعاتی، افزایش ضریب امنیتی و غیرقابل جعلشدن، تسهیل در فراخوان نیروها برای گذراندن دورههای احتیاط و ذخیره و ... از جمله مزایای تعویض کارتهای پایان خدمت و معافیت از سربازی با کارتهای الکترونیکی و هوشمند است که تاکنون با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده است.
انتهای پیام
نظرات