• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91092313265
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان استثنایی و عادی تلفیق می‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان استثنایی و عادی تلفیق می‌شوند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تا آخر برنامه پنجم صددرصد مدارس استثنایی باید هوشمندسازی شود.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تا آخر برنامه پنجم صددرصد مدارس استثنایی باید هوشمندسازی شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، نامدار عبداللهیان در اولین اردوگاه استاندارد ویژه دانش‌آموزان استثنایی کشور، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین در راستای قانون اساسی برای آموزش و پرورش ترسیم شده است و سندی که ما براساس آن وظایف خود را رقم می‌زنیم طبق برنامه پنجم است که سازمان آموزش و پرورش کشور برای مدیریت‌های مختلف آموزش و پرورش استان‏ها طراحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر در آموزش و پرورش مدارس عادی مدارس هوشمند و فناورانه یک انتخاب است، در مدارس استثنایی یک اضطرار است، همچنین صددرصد مدارس استثنایی تا آخر برنامه پنجم باید فناورانه و هوشمندسازی شود.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: به علت عدم تکامل بلوغ فکری بشر در دوره‌ اول جوامع بشری، مردم به توانایی افراد استثتایی آگاه نبودند و ظلم بزرگی به این افراد می‌شد اما در اواخر قرن بیستم اوج نگاه جامعه بشری به این افراد استثنایی متفاوت‌تر شد که ساخت اردوگاه‌های مختص معلولین توسط خیرین، مصداق این عمل است.

وی اضافه کرد: دیدگاه مقام عالی وزارت در برداشتن موانع فکری و فیزیکی باعث شد معاونت تندرستی را برای افراد معلولین ایجاد کنیم همچنین تغییر دیدگاه نسبت به افراد استثنایی باید توسط نشان دادن توانمندی معلولین انجام گیرد زیرا 600 میلیون نفر در جهان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

عبداللهیان با اشاره به وجود 10 درصدی افراد معلول در کشور خاطرنشان کرد: بحث تلفیقی دانش‌آموزان استثنایی و عادی را راه‌اندازی کردیم تا این افراد بتوانند با یکدیگر کنار بیایند و از امکانات یکسان بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: برای به استقلال مالی رساندن دانش‌آموزان استثنائی، 18 آموزشگاه را ایجاد کردیم تا از استعداد افراد معلول به عنوان افراد مولد در کشور بهره‌مند شویم.

عبداللهیان ادامه داد: امروز این اردوگاه را برای تمام این عزیزان دایر کردیم تا در شرایط مناسب رشد یابند، همچنین اولیا این دانش‌آموزان برای به زیارت بردن و ماندن در کنار این فرزندان می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند و در صورت نیاز از آموزش‌های لازم برخوردار گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha