• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 91091910015
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

گودبرداری غیراصولی بیشترین علت مرگ در مشاغل ساختمانی

گودبرداری غیراصولی بیشترین علت مرگ در مشاغل ساختمانی

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان این‌که بیش از 58 درصد حوادث شغلی استان مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در ایران، گودبرداری غیراصولی و ریزش ساختمان بیشترین علت مرگ و میر در مشاغل ساختمانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان این‌که بیش از 58 درصد حوادث شغلی استان مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در ایران، گودبرداری غیراصولی و ریزش ساختمان بیشترین علت مرگ و میر در مشاغل ساختمانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه کرمانشاه، مهندس «سهراب براندیشه» در نشست با انجمن صنفی مسوولان ایمنی و بهداشت کار با بیان این‌که جلوگیری از حوادث مرگبار ساختمانی نیازمند ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی است، گفت: 46 درصد حوادث ناشی از کار کشور در پروژه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد و 70 درصد این حوادث به مرگ و میر نیروی کار منجر می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که در جهان 17 درصد حوادث مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص تعداد حوادث کار اتفاق افتاده در کرمانشاه گفت: از اوایل امسال تاکنون، 289 حادثه در سطح کارگاه‌های استان رخ داده که 169 مورد آن مربوط به حوادث ساختمانی بوده است.

براندیشه تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد بیش از 58 درصد حوادث در بخش ساختمان است.

وی هم‌چنین با اشاره به رسالت سنگین انجمن صنفی مسوولان ایمنی و بهداشت کار گفت: تقویت فرهنگ ایمنی در میان کارگران و کارفرمایان باید در دستور کار انجمن قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: صدور بخشنامه و آیین‌نامه در خصوص رعایت اصول ایمنی کافی نیست، بلکه باید بکوشیم بسترهای فرهنگ ایمنی را در جامعه فراهم کنیم.

براندیشه افزود: بازرسان کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر استان از همه‌ی واحدهای کارگری به‌صورت دوره‌ای و موردی بازدید می‌کنند و نکات ایمنی و حفاظتی را به کارگران و کارفرمایان یادآور می‌شوند و گزارش‌های لازم را تهیه می‌کنند.

به گفته‌ی وی، در این راستا طی 8 ماهه گذشته 7557 بازرسی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: کارفرمایانی که موارد ایمنی و بهداشت کار را رعایت نکند برابر مقررات با آنان برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha