• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91091809803
  • خبرنگار : 90136

توسط ام‌تی‌ان انجام شد:

راه‌اندازی پروژه آزمایشی خدمات ابری در بازارهای اصلی آفریقا

امروز واحد کسب‌وکار ام‌تی‌ان پروژه آزمایشی خدمات ابر ام‌تی‌ان را راه‌اندازی کرد تا ام‌تی‌ان نخستین اپراتوری باشد که ارائه کننده مدل واسط خدمات ابری در شبکه تلفن همراه آفریقاست.

امروز واحد کسب‌وکار ام‌تی‌ان پروژه آزمایشی خدمات ابر ام‌تی‌ان را راه‌اندازی کرد تا ام‌تی‌ان نخستین اپراتوری باشد که ارائه کننده مدل واسط خدمات ابری در شبکه تلفن همراه آفریقاست.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رایانش ابری (Cloud Computing) که نوآوری جدیدی در فضای فناوری اطلاعات است، میزبانی خدمات را در اینترنت ارائه می‌کند. این امر امکان ارائه خدمات ارتباطی را فراهم کرده و کاربران را قادر می‌سازد تا از هر کجا و در هر زمان از راه دور به خدمات مجازی دسترسی داشته باشند.

مدل واسط خدمات ابری، دسترسی به خدمات را متمرکز کرده و در آن شخص ثالث (در این مورد ام‌تی‌ان)، به عنوان تنها نقطه تماس مشتریان عمل خواهد کرد. این امر باعث تسهیل امور اداری شرکت‌ها خواهد شد که در آن به جای ارتباط با چندین ارائه کننده خدمات تنها با یک ارائه کننده سروکار خواهند داشت.

به گفته فرهاد خان، مدیر اجرایی کسب‌وکار شرکتی گروه ام‌تی‌ان، این پروژه آزمایشی در شش بازار ام‌تی‌ان در آفریقا اجرا خواهد شد. این بازارها عبارتند از کامرون، ساحل عاج، غنا، نیجریه، اوگاندا و آفریقای جنوبی.

واحد کسب‌وکار ام‌تی‌ان تعدادی از بنگاه‌های متوسط و کوچک را در این بازارها برای آزمایش محصولات و خدمات ابری خود شناسایی کرده است. از ابر ام‌تی‌ان در بنگاه‌های متوسط و کوچک در آفریقا استفاده خواهد شد تا بتوان با پیشنهاد بسته‌های سفارشی فناوری اطلاعات و ارتباطات به مشتریان، هزینه انجام کسب‌وکار آنان را کاهش داد.

به عقیده فرهاد خان دنیای کسب و کار در حال تغییر است و متعاقباً روش فعالیت بنگاه‌های اقتصادی نیز باید تغییر کند. «چالش خاصی که کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک در آفریقا با آن روبرو هستند، هزینه بالای نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای انفورماتیک است. این هزینه شامل حق پروانه نیز خواهد بود. هدف از خدمات ابر ام‌تی‌ان آن است که این هزینه‌ها را برای بنگاه‌های متوسط و کوچک به حداقل رسانده و همزمان بهره‌وری و کارایی آنها را نیز بهبود بخشید».

دوره آزمایشی با مشتریان منتخب از فردا آغاز خواهد شد و تا پایان ژانویه 2013 ادامه خواهد یافت. شرکت‌هایی که در این پروژه حضور یافته‌اند، به صورت خودکار به مجموعه متنوعی از خدمات ابری ام‌تی‌ان دسترسی پیدا خواهند کرد. این خدمات شامل میز کار، ایمیل کم‌هزینه و نرم‌افزار ترکیبی Mozypro، خدمات پشتیبانی برای مدیریت کارآمد فایل‌ها و سرورها و ویدئو کنفرانس همیشه در دسترس دایل‌کام است.

این مجموعه همچنین شامل نرم افزار امنیتی ضدویروس و ضد اسپم McAfee و Averiware برای نیازهای اتوماسیون نیروهای فروش، مالی، حسابداری و منابع انسانی شرکت و SharePoint مایکروسافت است که ابزاری برای مشارکت کارکنان و بخش‌های مختلف می‌باشد. همچنین ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت (CRM) نیز قابل دسترس خواهد بود.

به منظور تسهیل دسترسی کاربران به این خدمات، کاربران از این امکان برخوردار خواهند بود تا با استفاده از اعتبار خود یا سرویس پول همراه ام‌تی‌ان، هزینه طرح ‌ابر ام‌تی‌ان را پرداخت نمایند. پرداخت برای خدمات بر حسب واحد پول رایج کشور محل ارائه خدمات خواهد بود.

به عقیده فرهاد خان هدف از خدمات ابر ام‌تی‌ان آن است که برای مشتریان در بازارهای منتخب، آرامش و همچنین ابزار مدیریت کسب‌وکار با قیمت مناسب فراهم آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha