چندی است که به بهانه افزایش هزینههای مختلف در پی نوسان نرخ ارز، فعالان بخش حمل و نقل به ویژه در دو حوزه هوایی و ریلی به دنبال افزایش نرخ بلیت به منظور تنظیم دخل و خرج خود بودند تا اینکه خواسته خود را عملی کردند.
به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از ابتدای سال جاری نوسان نرخ ارز باعث افزایش قیمت خدماتی شد که شرکتهای حمل و نقلی در بخشهای مختلف به ویژه هوایی و ریلی از آن بهره میبردند و به این ترتیب زمزمههای افزایش نرخ بیلت هواپیما و قطار از زبان فعالان این عرصه شنیده شد.
در همین راستا بر لزوم افزایش نرخ بلیت در حمل و نقل هوایی و ریلی با جملاتی همچون "صنعت هواپیمایی فلج میشود" و یا "کیفیت خدمات کاهش می یابد و ما شرمنده می شویم" تاکید میشد.
سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کننده اعلام کرد سازمان هواپیمایی به عنوان متولی امر در صنعت هواپیمایی درخواست افزایش نرخ بلیت را اعلام کرده است اما از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی بخش ریلی درخواست افزایش نرخ بلیت دریافت نکردهایم.
شاید برای همین پیگیریهای متولیان بخش هوایی بود که ابتدا افزایش بیش از حد انتظار نرخ بلیت هواپیما تا سقف 75 درصد، اعمال شد در شرایطی که چند ماه پیش از اعمال، تنها خبر افزایش حداکثر 50 درصدی آن از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشور در آینده و یا دو هفته دیگر اعلام شده بود که هر بار به تعویق افتاد و در نتیجه مسافران درست در زمان خرید بلیت متوجه این افزایش شدند.
و حالا همزمان با آغاز پیش فروش بلیت قطار از ساعت 8:30 امروز (شنبه) مسافران با رجوع به سایت شرکتهای مسافری ریلی متوجه افزایش نرخ بلیت در مسیرها شدند و با این تصور که سایت دچار مشکل شده با سردرگمی به دنبال کسب اطلاعات از طریق تماس با شرکتها رفتند.
البته این تنها مردم و مسافران نیستند که از مقدار افزایش نرخ بلیت قطار بیاطلاعند؛ در برخی شرکتهای قطاری مسافری نیز برخی مسوولان اطلاع دقیقی از میزان افزایش نرخ و اینکه به کدام مسیرها مربوط میشود، ندارند. همه این موارد لزوم اطلاعرسانی و اعلام پیش از اعمال را نشان میدهد.
انتهای پیام
نظرات