• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091809584

نشست خبری مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع

منطقی: قابلیت ما در حوزه پهپاد، در حد بین‌المللی است/از چند دستاورد جدید رونمایی می‌کنیم

منطقی: قابلیت ما در حوزه پهپاد، در حد بین‌المللی است/از چند دستاورد جدید رونمایی می‌کنیم

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع از رونمایی از هواپیمای شش نفره و مدل دو نوع بالگرد جدید متوسط و نیمه‌سنگین در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد.

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع از رونمایی از هواپیمای شش نفره و مدل دو نوع بالگرد جدید متوسط و نیمه‌سنگین در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منوچهر منطقی با اعلام خبر برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از 21 تا 24 آذر در جزیره کیش اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور نمایش توانمندی‌های ایران در عرصه هوایی برگزار می‌شود.

وی افزود: ما در چهار گروه توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنیم که یکی از آنها عرضه فن‌بازار برای اولین بار در این نمایشگاه است. با توجه به توانمندی‌ تحقیقاتی بالایی که در عرصه هوایی و هوانوردی داریم، می‌توانیم فن‌آوری‌های مورد نیاز در این عرصه را که در آنها دارای توانمندی هستیم عرضه کنیم.

منطقی، توانمندی قطعه‌سازی در کشورمان را بالا توصیف کرد و گفت:‌ یکی از عرصه‌هایی که در این نمایشگاه بین‌المللی هوایی به نمایش گذاشته می‌شود، توانمندی‌های ایران در عرصه قطعه‌سازی است که متاسفانه ما در این عرصه با وجود توانمندی‌های بالا وارد حوزه تجاری نشده‌ایم. امروز بخش عمده قطعات مورد نیاز خود را در داخل تامین می‌کنیم و می‌توانیم وارد بازارهای جهانی نیز بشویم. بازاریابی برای محصولات فعلی و محصولات تولیدی آینده و پیدا کردن شرکای استراتژیک و همچنین خدمات هوایی نیز از زمینه‌های دیگری است که در این نمایشگاه مورد توجه ماست.

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع همچنین از رونمایی برخی زیرمجموعه‌های اساسی صنعت ساخت و اورهال هواپیما مانند موتور هواپیما در ششمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد و گفت: ما هواپیماهای دو نفره و چهار نفره تولید کرده‌ایم و در این نمایشگاه از طراحی هواپیماهای شش نفره و دو نوع هواپیمای آب‌نشین و خشکی‌نشین رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه "از دو مدل بالگرد نیز که طراحی آنها آغاز شده است، در این نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد"، افزود: این دو نوع بالگرد، در کلاس متوسط و نیمه‌سنگین هستند. همچنین 10 تا 12 فروند هواپیماهای 52 نفره وارد ناوگان هوایی شده است و تولید خواهد شد.

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع درباره عرضه پهپادها در نمایشگاه بین‌المللی هوایی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه پهپادها در حوزه‌های مختلفی مانند تشخیص و شناسایی، مسیریابی و در مسائل محیط زیستی مانند تشخیص آتش‌سوزی‌ها و آلودگی‌ها کاربرد دارد، در این نمایشگاه نیز مورد توجه قرار گرفته است و به نمایش گذاشته خواهند شد.

منطقی تاکید کرد: ‌قابلیت‌های ما در حوزه پهپادها در حد و اندازه بین‌المللی است و ما تلاش می‌کنیم توانایی خود را در این عرصه در حوزه‌های تجاری، پشتیبانی و نظارتی بالا ببریم.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در زمینه ساخت قطعات هواپیمایی گفت: ما در پی شبکه‌سازی برای قطعات هواپیمایی خود هستیم و تلاش می‌کنیم سطح قطعه‌سازی خود را به سمت سامانه‌ها ارتقا دهیم.

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع در پایان اظهارات خود، از آغاز پروژه‌های هواپیمایی در سطح کشورهای اسلامی خبر داد و افزود: ما در این عرصه می‌توانیم با شناسایی نیازهای کشورهای اسلامی در عرصه هوایی نقش محوری در این حوزه ایفا کنیم.

به گزارش ایسنا، بیژن بنکدار - دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران - نیز در این نشست با بیان اینکه "این نمایشگاه با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود"، گفت: کشورهایی مانند روسیه، ‌اکراین، چین، اندونزی و مالزی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند و کشورهایی چون فرانسه،‌ انگلیس و لهستان به عنوان میهمان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی از اهداف این نمایشگاه،‌ به ارائه توانمندی‌های نوین در چارچوب فن‌بازار در سطح ملی و بین‌المللی، آشنایی با توانمندی شرکت‌های خارجی، خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها، یافتن زنجیره‌های مفقوده در عرصه قطعات صنایع هوایی و اخذ قراردادهای تجاری و هوایی با شرکت‌های خارجی اشاره کرد.

بنکدار با بیان اینکه "نمایشگاه بین‌المللی هوایی در تقویم بین‌المللی نمایشگاه‌ها به ثبت رسیده است"، اظهار کرد: این نمایشگاه در کانون توجه بین‌المللی قرار دارد و از بعد کیفی نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران همچنین درباره عقد قراردادهای تجاری با شرکت‌های خارجی گفت: ما تلاش داریم تا قراردادهایی در زمینه مشارکت در ساخت با شرکت‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha