• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091809542
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرمانده سپاه استان سمنان: شکار پهپاد آمریکا، شکست دیگری برای آنهاست

فرمانده سپاه استان سمنان: شکار پهپاد آمریکا، شکست دیگری برای آنهاست

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: تحریم‌های دشمن در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب با شدت و ضعف وجود داشته اما در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفت و بنا بود به خیال طراحان آن، فلج‌کننده باشد.

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: تحریم‌های دشمن در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب با شدت و ضعف وجود داشته اما در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفت و بنا بود به خیال طراحان آن، فلج‌کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، سردار علی استادحسینی در نشست سیاسی پاسداران استان سمنان که در حسینه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: این تحریم‌ها شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، با این حال جمهوری اسلامی و مردم ایران بر اساس تجربه تاریخی خود می‌توانند از تهدیدها، فرصت بسازند و این مسأله در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز قابل درک است و تحریم موجب توانمندتر شدن ایران شده است.

وی اضافه کرد: مردم کشور ما نسبت به اهداف شوم دشمن و علل تحمیل تحریم‌های اقتصادی به خوبی آگاه شده‌اند و با بصیرت و استقامت نسبت به وضع موجود، دولت را در مهار و خنثی‌سازی اثرات تحریم‌ها یاری می‌کنند.

استادحسینی با اشاره به شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی خاطرنشان کرد: با ادامه تحریم‌های موجود، فقط کشورهای تحریم‌شونده متضرر نمی‌شوند بلکه کشورهای تحریم‌کننده نیز متضرر می‌شوند.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه با استقامت این تحریم‌ها شکسته می‌شود، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت در مرام امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موج می‌زند و این ایستادگی نتیجه‌بخش بوده است.

وی با اشاره به این‌که خوی آمریکا به گونه‌ای است که کوچکترین نشانه‌ای از ضعف و عقب‌نشینی، آن‌ها را در تشدید فشارها تهییج می‌کند، افزود: در شرایط کنونی، باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و استقامت تنها راه پیش روی ایران اسلامی است و در این راه، اقتصاد مقاومتی یک الزام حیاتی است. اگر اقتصاد مقاومتی را یک الزام حیاتی برای عصر حاضر بدانیم، باید ابتدا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

استادحسینی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنی بکارگیری منابع درونی برای خودکفایی است، خاطرنشان کرد: کارآفرینان باید به گونه‌ای خلاقیت خود را بروز و ظهور دهند تا بانک‌ها و سرمایه‌گذاران را به طرف خود جذب کنند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده بسیج در چرخه اقتصاد مقاومتی در جامعه افزود: استان سمنان در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال 91 "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گام‌های بزرگ و موثری برداشته است. امروز دشمنان فهمیده‌اند که قدرت مقابله با اراده پولادین ملت مسلمان ایران را ندارند؛ چراکه عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی به برکت ولایت و دین‌مداری این ملت بزرگ به دست آمده است.

فرمانده سپاه استان سمنان در ادامه گفت: ولایت را برای منافع خود خواستن از مشکلات اساسی خواص در طول تاریخ محسوب می‌شود و متأسفانه همین خواص به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی با چانه‌زنی می‌خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند و نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است.

استادحسینی با اشاره به اینکه در مسأله انتخابات عده‌ای چند ماه مانده به انتخابات سال 92 فعالیت‌های حزبی و گروهی خود را آغاز کرده‌اند، افزود: فضای انتخابات برای تمام کسانی که قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام و رهبری را قبول دارند، فراهم است؛ البته این بدان معنا نیست که ساختارشکنان و فتنه‌گرانی که با فتنه‌گری خود چراغ سبز به بیگانگان نشان داده‌اند، نیز به صحنه بیایند. برخی اصلاح‌طلبانی که در فتنه 88 قبول نشدند، از مدعیان شرکت در انتخابات هستند و گمان این افراد این است که مردم جامعه از کارهای‌ آن‌ها بی‌اطلاع هستند و خود نیز گرفتار اشتباه محاسباتی بوده و ذهنیات درون‌گروهی خود را بر جامعه تعمیم می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه "در جریان اصولگرا نیز طیف‌های متعددی برای انتخابات فعالیت می‌کنند"، افزود: آنچه واضح است، این است که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، نباید خیلی زود وارد فضای تبلیغی انتخابات شد و فرصت برای این موضوع در آینده فراهم است. زمانی که امام خامنه‌ای معیارهای فرد اصلح را بازگو کنند، در آن شرایط می‌توان با تطبیق معیارها بر افراد، اصلح را شناسایی کرد. برخی از جریانات از هم‌اکنون به دنبال آن هستند که به جامعه القا کنند سپاه و پاسداران در انتخابات دخالت می‌کنند، در حالی که بر اساس قانون و رهنمودهای فرماندهی کل قوا، سپاه هرگز در این موضوع دخالت نکرده و از جریانی هم حمایت نخواهد کرد. کارکرد بسیج مردمی متفاوت است و هر بسیجی به عنوان عضوی از جامعه می‌تواند سلایق خود را پیگیری کند.

فرمانده سپاه استان سمنان همچنین با اشاره به جنگ هشت روزه غزه افزود: بر اساس سناریوی آمریکایی صهیونیستی، اسرائیل در صدد بود که ظرف مدت 49 روز، کار غزه را تمام کند، اما در روز سوم جنگ وقتی موشک‌های مقاومت به تل‌آویو اصابت کرد، این توهم شکست خورد، و رژیم صهیونیستی دست خود را بالا برد و اعلام مذاکره کرد. جنگ 8 روزه غزه، موقعیت و قدرت ایران اسلامی را در جهان ارتقا داد، چراکه اثبات کرد تنها با فناوری ایرانی، آن هم توسط یک گروه حداقلی می‌توان رژیم صهیونیستی را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه سردمداران اسرائیل آسیب‌پذیری غیرقابل تصور این رژیم در مقابل ایران اسلامی را در صورت جنگ، درک می‌کنند، افزود: بر همین اساس وزیر خارجه آمریکا بزرگترین مشکل آمریکا و اسرائیل را ایران می‌داند.

فرمانده سپاه استان سمنان، شکار پهباد آمریکایی توسط سپاه پاسداران را شکست دیگر آمریکا برشمرد و گفت: پیام مسلم شکار پهباد آمریکایی‌ توسط سپاه پاسداران این است که قدرت راهبردی آمریکا زایل شده و کارکرد خود را از دست داده است. مطابق معمول آمریکایی‌ها در ابتدا منکر این حقیقت شدند. آنچه مسلم است این‌که قدرت ایران اسلامی در کنترل و هدایت پهباد و فناوری این قدرت راهبردی غیرقابل انکار است.

استادحسینی در پایان تاکید کرد: روند شکست آمریکا در برابر ایران اسلامی ادامه خواهد داشت اما در این مسیر، استقامت، بردباری، ایمان و توکل به خدا، تلاش و همت، اتکا به منابع درونی و ولایت‌مداری، حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha