• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 91091809367
  • منبع : سازمان تامین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:

بازنگری بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به «حوادث ناشی از کار»

بازنگری بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به «حوادث ناشی از کار»

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی از صدور بخشنامه جدید در رابطه با حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: بخشنامه جدید در حوزه امور فنی بیمه‌شدگان با بازنگری بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه پس از حذف، تصحیح و تلخیص برخی از موارد تهیه شده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی از صدور بخشنامه جدید در رابطه با حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: بخشنامه جدید در حوزه امور فنی بیمه‌شدگان با بازنگری بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه پس از حذف، تصحیح و تلخیص برخی از موارد تهیه شده است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، مهرداد محقق‌زاده از صدور بخشنامه جدید حوادث ناشی از کار به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و افزود: صدور بخشنامه به منظور برداشت یکسان از تعریف حادثه ناشی از کار موضوع ماده 60 قانون تأمین‌اجتماعی و تشخیص آن از سایر حوادث و همچنین اجرای صحیح مقررات قانونی و امکان ارائه خدمات مطلوب و به هنگام به بیمه‌شدگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده "60" قانون تأمین‌اجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثه‌ای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد، ادامه داد: مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه‌شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد.

محقق زاده ادامه داد: اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی واوقات رفت و برگشت بیمه‌شده از منزل به کارگاه جزء اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود به شرط اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد. بعلاوه حادثه‌ای که برای بیمه‌شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌افتد نیز حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه هر حادثه‌ای را باید به طور مشخص و با نگرش به همه جوانب آن و با رعایت ملاک‌های مقرر در قانون مورد بررسی قرار داد، گفت: در زمان وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرمایان باید اقدامات اولیه را برای جلوگیری از تشدید عوارض حادثه انجام دهند و گزارش حادثه را در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر ظرف سه روز کاری به اطلاع شعبه تأمین‌اجتماعی محل برسانند.

محقق‌زاده با بیان اینکه بیمه‌شدگانی که دچار حادثه ناشی از کار شوند، طبق ضوابط می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون تأمین‌اجتماعی برخوردار شوند، افزود: مستمری از کار افتادگی و یا غرامت‌های مقطوع از جمله مزایای قانونی در نظر گرفته شده برای حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha