• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 91091809344
  • خبرنگار : 71434

دیده‌بان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین جنگی متهم کرد

دیده‌بان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین جنگی متهم کرد

دیده‌بان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را به دلیل به شهادت رساندن 12 غیرنظامی فلسطینی در حملات هوایی به نوار غزه به "نقض آشکار قوانین جنگی" متهم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را به دلیل به شهادت رساندن 12 غیرنظامی فلسطینی در حملات هوایی به نوار غزه به "نقض آشکار قوانین جنگی" متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیرة، دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای از حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر به شهادت رساندن 12 فلسطینی از جمله چهار کودک در یکی از منازل غیرنظامیان در فلسطین به نقض آشکار قوانین جنگی متهم شده است.

در این حمله رژیم صهیونیستی که 18 ماه نوامبر به منزل محمد الدلو صورت گرفت 10 تن از اعضای خانواد وی و دو تن از همسایگان آنها از جمله چهار کودک کشته شدند.

از میان قربانیان این حادثه محمد جمال الدلو 29 ساله که در یکی از یگان‌های وابسته به پلیس دولت حماس و به عنوان مسئول امنیتی مشغول به فعالیت بود به چشم می‌خورد.

در بیانیه‌ای دیده‌بان حقوق بشر آمده است: حمله به یک منزل غیرنظامی که باعث کشته شدن شماری از غیرنظامیان شود اقدامی غیرقانونی است.

این سازمان همچنین عدم ارائه هرگونه اطلاعات از سوی رژیم صهیونیستی درباره محمد الدلو که ادعاهای آنها را درباره دست داشتن این فلسطینی در فعالیت‌های خصمانه و تروریستی ثابت کند، محکوم کرد.

یکی از اعضای دیده‌بان حقوق بشر در نوار غزه نیز اعلام کرد: اطلاعاتی وجود ندارد که ادعاهای اسرائیل درباره حمله نیروهای ارتش اسرائیل به منزل الدلو را توجیه کند. لذا بار این مسئولیت بر دوش مقامات اسرائیلی است تا علت این حمله که در پی آن 12 غیرنظامی کشته شده‌اند، بیان کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به این خبر اعلام کرد که منزل خانواده الدلو پیشتر از سوی سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل به عنوان یکی از پناهگاه‌های مسئولان بلندپایه حماس که در برنامه‌ریزی برای حمله موشکی به اسرائیل دست داشتند، مشخص شده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که طی چند روز آینده پاسخی کامل را به دیده‌بان حقوق بشر خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha