• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091608535
  • خبرنگار : 71038

در مراسم پنجاه و نهمین سالگرد واقعه 16 آذر مطرح شد:

تاکید مسوولان وزارت علوم و دانشجویان بر ادامه‌ی راه شهدای دانشجو

تاکید مسوولان وزارت علوم و دانشجویان بر ادامه‌ی راه شهدای دانشجو

صبح روز پنج‌شنبه در مراسم پنجاه و نهمین سالگرد واقعه 16 آذر و گرامی‌داشت روز دانشجو، چند تن از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از فعالان دانشجویی بر سر مزار دانشجویان شهید در امامزاده عبدالله شهرری حضور پیداکردند و نسبت به مقام این شهدا ادای احترام کردند.

صبح روز پنج‌شنبه در مراسم پنجاه و نهمین سالگرد واقعه 16 آذر و گرامی‌داشت روز دانشجو، چند تن از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از فعالان دانشجویی بر سر مزار دانشجویان شهید در امامزاده عبدالله شهرری حضور پیداکردند و نسبت به مقام این شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با گرامی‌داشت یاد این دانشجویان شهید و دیگر دانشجویان شهید انقلاب اظهار کرد: این دانشجویان در راه آرمان‌هایی که داشتند توسط عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و ما این‌جا آمده‌ایم اعلام کنیم که راه تمام شهیدان را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان این‌ که کاروان شهدای انقلاب اسلامی پیش‌قراولانی چون شهید چمران و استاد نجات‌اللهی دارد و امروز نیز شهیدانی چون علیمحمدی، شهریاری و تهرانی‌مقدم، ادامه داد: امام (ره) همواره بر مقوله استکبارستیزی تاکید می‌کردند و دانشجویان و دانشگاهیان در طول سالیان قبل و بعد از انقلاب این پیام امام (ره) را درک کرده بودند و تلاش می‌کردند که در این راستا حرکت کنند.

خواجه‌سروی با بیان این‌که خون‌هایی که ریخته شد به پای استقلال و عزت ایران به زمین ریخته شد، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی مسلمان قبل و بعد از انقلاب تلاش کردند که از دانشگاه به عنوان موتور محرک و عقل کارآمد برای تحقق حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خود در زمینه‌های مختلف استفاده کنند و خوشبختانه امروز می‌بینیم که این تلاش‌ها به ثمر نشسته و ما بر سرنوشت خود حاکم شده‌ایم. گرچه هزینه‌هایی را نیز در این زمینه پرداخته‌ایم و این هزینه‌ها به خاطر استقلال و عزت ایران پرداخته شده است.

این مقام مسوول در وزارت علوم افزود: دشمنان این مرز و بوم، دانشجویان و دانشگاه‌های وابسته می‌خواهند؛ دانشجویانی که آرمان‌های خود را در تجدد غربی ببینند و استادانی که پیشرفت‌های دنیای تجدد را به رخ جوانان ما بکشند. پیام انقلاب اسلامی ایران و امام (ره) این بود که ملت ایران به خویشتن خود بازگردد و استقلال داشته باشد و دانشجویان مسلمان ما نیز تلاش کردند که در این زمینه حرکت کنند و به پای استقلال این ملت، خون شهدا ریخته شده است.

وی با بیان این‌ که دانشگاه‌های ما به دنبال تولید علم درون‌زا هستند که بتوانند نیازهای ملت ما و دیگر ملت‌ها را تامین کنند، گفت: پیام انقلاب اسلامی نفی سلطه و وابستگی است و بیداری اسلامی نیز که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم منشاء گرفته از این است و ما همه وظیفه داریم که راه عزیزانی که در این ارتباط زحمت کشیده‌اند و جان خود را فدا کرده‌اند ادامه دهیم.

خواجه‌سروی با بیان این‌که پیشرفت‌های کنونی کشور ما ثمره‌ی فرهنگی است که امام (ره) بر آن تاکید داشتند و آن فرهنگ استقلال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان گفت: ما با این شهیدان و دیگر شهدای انقلاب بیعت می‌کنیم که راه آنها که راهی ثمربخش و با آینده‌ی روشن است را ادامه دهیم و پرچم برافراشته در انقلاب اسلامی توسط ملت ایران را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

در این مراسم هم‌چنین «محمود ملاباشی» رییس سازمان امور دانشجویان با گرامی‌داشت یاد شهدای 16 آذر و با اشاره به اهمیت اقدام این شهدا و دیگر دانشجویان در 16 آذر سال 1332 گفت: ما اگر سال 1332 تا 1391 را نگاه کنیم طوماری از شهدای دانشجو و طلاب را در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مشاهده می‌کنیم. این عزیزان در مبارزه با استکبار، مبارزین را همراهی کردند و در صف اول قرار داشتند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین وظایف دانشگاه و دانشجویان حرکت در راستای تولید علم، تحقیقات و فناوری است و اینها به همت لشگر عظیم 4 میلیون و 400 هزار دانشجوی کشور محقق می‌شود، گفت: یاد شهیدان رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن، چمران، علی‌محمدی و ... را گرامی می‌داریم؛ چرا که پیشرفت‌های علمی کشورمان نتیجه‌ی تلاش‌های شهیدانی چون آنهاست.

رییس سازمان امور دانشجویان خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در این مراسم گفت: استکبار با همه‌ی لشگرش در برابر ایران اسلامی به همت و ایستادگی شما عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورد.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت به مداحی پرداخت و این مراسم با قرائت فاتحه برای شهیدان 16 آذر و قرائت بیانیه‌ای توسط یکی از فعالان دانشجویی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا در این مراسم تنی چند از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله غلامرضا خواجه‌سروی، محمود ملاباشی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مدیرکل حراست وزارت علوم و هم‌چنین تعدادی از مسوولان شهرستان ری از جمله فرماندار و رییس بنیاد شهید این شهرستان و جمعی از فعالان دانشجویی بر سر مزار این دانشجویان شهید 16 آذر حضور پیداکردند و نسبت به مقام این شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha