• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082817808
  • خبرنگار : 71381

سردار نقدی: بالاترین نهی‌ازمنکر، مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنهاست

سردار نقدی: بالاترین نهی‌ازمنکر، مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنهاست

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهم فرایض الهی است و بقیه حدود و فرایض به واسطه آن اقامه می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهم فرایض الهی است و بقیه حدود و فرایض به واسطه آن اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که در سالن شهید ده‌شور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه "متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر از مهجورترین فرایض است"، اظهار کرد: شاید اگر علت‌یابی کنیم، به این مساله برگردیم که امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایضی است که معارض دارد و این مساله به نوع اجرایش بستگی دارد و عملکردها به این محجوریت دامن زده است.

وی با بیان اینکه "امروز فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر عرصه‌های انسانی را در بر می‌گیرد"، تصریح کرد: عملکرد ما به دایره خیلی کوچکی از مسایل اخلاقی، آن هم در روابط زن و مرد و حجاب محدود شده است در حالی که مساله خیلی بزرگتر از این است.

نقدی به ابتکار بسیج اساتید برای طرح موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست و برگزاری همایش امروز با همین موضوع اشاره کرد و گفت: امیدواریم با طرح این موضوع، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بازخوانی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "ترکیب موضوع امر به معروف و نهی از منکر و مقوله سیاست، ممکن است در ادبیات رایج امروز نامأنوس باشد"، خاطرنشان کرد: اگر در اصل این فریضه برگردیم، می‌بینیم که عمده‌ترین حوزه‌ای که این فریضه واجب شده، حوزه سیاست و حکومت است و در قرآن کریم آیات مربوط به این فریضه در خلال مسایل اخلاقی و روابط زن و مرد گفته شده و در بطن آیات سیاسی و مسایل جنگ دشمن و نفاق نیز بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه "در سوره توبه به مسایل امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است"، گفت: در متن این سوره مساله منافقین مطرح شده و در سوره حج نیز در فضای سیاسی به این موضوع اشاره شده است. در بیان امام راحل نیز مساله امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید بوده است که در حوزه سیاست ترک آن را جایز نمی‌دانند.

نقدی با بیان اینکه "وقتی طاغوت وجود دارد، ترویج اخلاق و فکر فاسد و زورگویی هم وجود دارد"، تاکید کرد:‌ اگر حاکم ظالم کنار برود و دستگاه جرم برچیده شود، بخش اعظم منکرات از بین می‌رود و در قبل از انقلاب برخی به دنبال مبارزه با بهائیت و امثال آن برآمدند ولی امام(ره) به دنبال مبارزه با اصل منکر رفت و نظام طاغوت را سرنگون کرد و اینجاست که مظاهر ظلم و فساد برچیده شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه "مهمترین منکر، حاکمیت طاغوت است"، تصریح کرد: اگر حاکمیت طاغوت حل شود، بخش اعظم منکرات حل می‌شود و حاکمیت عادل می‌تواند آن را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه "برخی با جو حقوق بشر سیاسی مانع اجرای احکام الهی در جامعه می‌شوند"، گفت: این عده، در عرصه اخلاقی و فرهنگی ظهور می‌کنند و سعی دارند طاغوت را بر سر کار بگمارند.

نقدی با بیان اینکه "امروز منکرترین در عالم، در وجود رژیم ایالات متحده آمریکاست"، افزود: اگر این منکر حذف شود خواهیم دید بخش اعظم مفاسد دنیا رخت می‌بندد پس به این منکر باید پرداخته شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "بزرگترین نهی از منکر، مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و هرکسی است که می‌خواهد آنها را تقویت کند"، اظهار کرد: تصور این است که در حوزه سیاست باید رفیق باشیم و منکرات همدیگر را نادیده بگیریم یا با هم رقابت کنیم و هرچه می‌توانیم افشاگری کنیم و اگر کسی با ولایت فاصله گرفت به منکر اعظم آن یعنی آ‌مریکا نزدیک شده و آن را نهی کنیم و کار به جایی می‌رسد که کسی پیش شاه عربستان می‌روند که به آنها پیشنهاد می‌دهند برای انتخابات کاندید شوند.

وی با بیان اینکه "امام حسین(ع) برای کسب قدرت جدال نداشت بلکه به دنبال امر به معروف و نهی از منکر نبود"، خاطرنشان کرد: بعد از فتنه 88 گروه‌هایی برای امر به معروف و نهی از منکر در عرصه سیاست تشکیل شدند و توسط نخبگان سیاسی دعوت و ارشاد شدند و کسانی که در فتنه داخل شده بودند اکثرشان دست از روش خود برداشتند و بیش از 50 درصد اساسا جهتشان را عوض کردند و نشان دادند که این امر به معروف موثر بوده و آرامش را به دنبال خواهد داشت.

نقدی در پایان گفت: امیدوارم این همایش نقطه شروعی باشد که امر به معروف و نهی از منکر را محدود به روابط اخلاقی نکنیم و آن را در تمام عرصه‌ها معرفی کنیم چون امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اعتقادات خیلی عظیم‌تر از حوزه‌های اخلاقی است که باید به آنها پرداخته شود و مورد غفلت قرار نگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha