• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91082717497

مخالفت دولت سوییس با دشوار کردن تجارت نفتی با ایران

دولت سوییس که تحت فشار زیادی از جانب اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران قرار دارد از تصویب تصمیماتی که تبادلات نفتی با ایران را دشوار سازد، خودداری کرد.

دولت سوییس که تحت فشار زیادی از جانب اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران قرار دارد از تصویب تصمیماتی که تبادلات نفتی با ایران را دشوار سازد، خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز گزارش داد: کابینه سوییس ضمن رد پیشنهاد نمایندگان چپ‌گرای پارلمان این کشور اعلام کرد قصد ندارد مطالبات خود در باره گزارش دهی درخصوص تبادلات با ایران را به شکلی که شعبات خارجی شرکت‌های تجاری نفتی را شامل شود، گسترش دهد.

بر اساس گزارش "بیزینس ریکوردر"، گروهی متشکل از هفت عضو حزب سوسیال دموکرات سوییس این مساله را در ماه سپتامبر و پس از آن مطرح کردند که رویترز گزارش داد شعبه شرکت ویتول –که در ژنو مستقر است- در بحرین نفت ایران را خرید و فروش می‌کند.

این شرکت اندکی بعد این موضوع را تایید کرد و افزود که آن را متوقف کرده است. سوییس تصمیم گرفته است رویه اروپا برای تحریم نفتی ایران را که از ماه ژوئیه به اجرا درآمد، دنبال نکند.

کابینه سوییس اعلام کرده است که دلیل این تصمیم منافع تجاری نیست بلکه مرتبط با سیاست خارجی این کشور است.

شرکت‌های مستقر در سوییس مجاز هستند تجارت نفت ایران را ادامه دهند، اما باید تمامی تبادلات را به دولت که تحریم‌های سازمان ملل را اجرا می‌کند، گزارش کنند.

در پاسخ رسمی کابینه به پارلمانی‌ها آمده است: شعبات خارجی شرکت‌های سوییسی که به لحاظ حقوقی مستقل هستند تحت تحریم‌های اعمال شده در کشور میزبان قرار نخواهند گرفت.

تصمیم سوییس برای بی‌طرف ماندن در تحریم نفتی ایران به اعمال فشار از جانب بروکسل و واشنگتن برای اینکه مسیر آنها را دنبال کند، منجر شده است.

سوییس در عین حال حافظ منافع آمریکا در ایران نیز است. این کشور یکی از مراکز مهم تجارت نفت است.

کابینه سوییس در عین حال از انتشار فهرست تبادلات نفتی میان شرکت‌های سوییسی و ایران خودداری و اعلام کرد که این کار می‌تواند انجام اقدامات آتی را برای دولت دشوار سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha