• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91082717482
  • خبرنگار : 71431

رییس پلیس آگاهی پایتخت خبرداد؛

دستگیری سارق حرفه‌ای شمال‌شهر/متهم با پول سرقت‌ها برای خود ویلا می‌خرید

دستگیری سارق حرفه‌ای شمال‌شهر/متهم با پول سرقت‌ها برای خود ویلا می‌خرید

مردی که به همراه دو همدستش اقدام به انواع سرقت در تهران و شمال کشور کرده بود، دستگیر شد.

مردی که به همراه دو همدستش اقدام به انواع سرقت در تهران و شمال کشور کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در 27 شهریورماه سالجاری زن جوانی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک‌قدس به مأموران اعلام کرد که خودرو سواری هیوندا ix 55 وی در یک تصادف ساختگی به سرقت رفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و به دستور دادیار شعبه سوم دادیاری دادسرای امورجنایی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در خیابان هرمزان در حال تردد بودم که یک دستگاه خودرو مشکی خارجی از قسمت سپر عقب با ماشینم برخورد کرد و در حالی که موتور ماشین خود را خاموش نکرده بودم، برای بررسی میزان خسارت ناشی از تصادف پیاده شدم که ناگهان سرنشین ماشین مشکی که فردی شیک‌پوش بود و کت و شلواری کاملا مرتب به تن داشت، در یک لحظه سوار ماشین شد و به سرعت از محل فرار کرد، همزمان با وی، همدست او نیز با ماشین مشکی خارجی از محل متواری شد.

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت، با بهره‌گیری از مشاهدات مالباخته اقدام به چهره‌نگاری تصویر اولیه فرد سارق کرده و در ادامه با استفاده از تصاویر بدست آمده از چهره‌نگاری و بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار یکی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو به هویت «فامیل» 40 ساله را شناسایی کردند که وی علاوه بر سابقه سرقت خودرو، دارای سوابق متعدد درگیری با مأموران نیز بود.

با شناسایی نام «فامیل»، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود برای شناسایی مخفی‌گاه متهم اطلاع پیدا کردند که «فامیل - ز» آخرین بار در منطقه جنت‌آباد سکونت داشته و فروردین ماه سال جاری اقدام به جابجایی محل سکونت خود کرده است.

همزمان با ادامه تحقیقات برای شناسایی مخفی‌گاه متهم، کارآگاهان از طریق انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی با یک دستگاه خودرو هیوندا ix 55 مشابه خودرو متعلق به مالباخته در سطح شهر تهران تردد داشته که با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت خودرو توسط وی انجام شده است.

سرانجام کارآگاهان مخفی‌گاه متهم در آزادشهر دهکده المپیک را شناسایی کردند و پس از اطمینان از حضور وی در مخفی‌گاه، کارآگاهان در ساعت یک بامداد 18 آبان ماه سال‌جاری با ورود به مخفی‌گاه وی علی‌رغم وجود مقاومت افراد داخل منزل و تلاش آنان برای فرار از دست ماموران، علاوه بر دستگیری متهم اصلی پرونده دو همدست وی به اسامی «احسان - د» 22 ساله و «فرهاد - خ» 21 ساله را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

همچنین در بازرسی از مخفی‌گاه متهم، کارآگاهان علاوه بر کشف خودرو هیوندا مسروقه مقادیر زیادی از انواع مدارک شناسایی و هویتی متعلق به افراد غیر به همراه انواع وسایل منزل از قبیل فرش‌های ابریشم ، تابلوفرش، لوازم‌برقی و تزئینی گران قیمت و همچنین لوازم داخل خودرو را کشف کردند که متهم در اظهارات اولیه به مسروقه بودن تمامی آنها اعتراف کرد.

با توجه به اسناد و مدارک شناسایی و هویتی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان با شناسایی این افراد و در تحقیقات از آنان اطلاع پیدا کردند که همگی آنان مالباختگانی هستند که اموال و مدارکشان از محل سکونتشان در شمال و شمال غرب تهران به ویژه در مناطق پاسداران، ولنجک و شهرک‌غرب مورد سرقت قرار گرفته است که همزمان با شناسایی مالباختگان، در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که متهم اصلی پرونده پس از سرقت انواع خودرو به ویژه خودروهای مدل بالا، در ساعات‌ اولیه روز با تردد در حوالی مجتمع‌های مسکونی دارای پارکینگ با در کنترلی، در فاصله باز و بسته شدن در وارد مجتمع شده و پس از سرقت منازل یا انباری‌های مجتمع، با خودروهای مدل بالای مسروقه پارک شده در خارج مجتمع از محل متواری می‌شدند.

متهم پس از انجام ده‌ها فقره سرقت به این شیوه و شگرد، خودروهای مسروقه را در سطح شهر تهران به‌ ویژه در مناطق غرب تهران رها می‌کرد و مجددا پس از سرقت دوباره خودروهای جدید به شیوه و شگردهای مختلف زورگیری، تصادف ساختگی و ... را انجام می‌داد که در این رابطه نیز به بیش از 10 فقره سرقت انواع خودروهای لندکروز، کیا KIA ،206، پرشیا و ... اعتراف کرد که با اطلاعات بدست‌آمده از محل رهاشدن خودروهای مسروقه در کوچه‌های فرعی مناطق غرب تهران، تعداد چهار دستگاه از این خودروها نیز کشف شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده در طول مدت ارتکاب سرقت‌های خود و با پول بدست آمده از سرقت‌ها، اقدام به خرید ویلایی در شهر نوشهر کرده است که همزمان با شناسایی ویلای متهم در نوشهر و ادامه تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان، کارآگاهان با بررسی اسناد و مدارک شناسایی و هویتی بدست آمده از مخفی‌گاه متهم اطلاع پیدا کردند که یکی از مالباختگان، همسایه متهم در شمال کشور است که منزلش در تهران و در روز عید قربان مورد سرقت قرار گرفته است که با شناسایی همسایه متهم به عنوان یکی از مالباختگان و در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم در روز سرقت ضمن تماس تلفنی با مالباخته و پس از اطمینان از عدم‌حضور مالباخته و اعضای خانواده‌اش در تهران، با مراجعه به محل سکونت وی در یوسف‌آباد اقدام به سرقت منزل همسایه خود در شمال کشورکرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به به اعترافات متهم به ده‌ها فقره سرقت به این شیوه و شگرد و شناسایی بیش از 40 مالباخته تا به این لحظه از تحقیقات و همچنین احتمال ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهمان پرونده، قرارهای قانونی برای هر سه متهم از سوی دادیار صادر شد.

محمدیان با اشاره به ارجاع پرونده به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت‌های متعدد منازل و انباری‌های واقع در مجتمع‌های مسکونی غرب و شمال‌غرب تهران و به منظور شناسایی مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی از کلیه مالباختگانی که در طول یکسال گذشته و به این شیوه و شگرد مورد سرقت اموال قرار گرفته‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات و شناسایی اموال خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

اقلام سرقت شده توسط متهم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha