• جمعه / ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 91082616298
  • خبرنگار : 71417

آنها که سر سفره قرآن پرورش یافته‌اند، جزخدا از کسی نمی‌ترسند

هنیه: خون الجعبری و دیگر شهدا بر زمین نخواهد ماند

هنیه: خون الجعبری و دیگر شهدا بر زمین نخواهد ماند

نخست‌وزیر فلسطین ضمن تسلیت شهادت احمد الجعبری در حمله عصر روز چهارشنبه ارتش صهیونیستی به غزه تاکید کرد که خون پاک وی بر زمین نخواهد ماند.

نخست‌وزیر فلسطین ضمن تسلیت شهادت احمد الجعبری در حمله عصر روز چهارشنبه ارتش صهیونیستی به غزه تاکید کرد که خون پاک وی بر زمین نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر فلسطین خطاب به فلسطینی‌ها، امت عربی و اسلامی و همه جهانیان گفت: فلسطین امروز با یکی از فرماندهان خود وداع می‌کند؛ مردی از بزرگ‌ترین و شجاع‌ترین مردان، فرمانده مجاهد، احمد الجعبری که پس از عمری عبادت پروردگار و جهاد در راه خدا و مقاومت در راه آزادسازی فلسطین و قدس و مسجد الاقصی و احیای کرامت ملت فلسطین و امت به دیدار حق شتافت.

هنیه تصریح کرد: ما ضمن تسلیت شهادت این مرد بزرگ، اعلام می‌کنیم که خون پاک وی بر روی زمین نخواهد ماند و این ملت مبارز هرگز در حق شهدای خود کوتاهی نمی کند؛ چه برسد به این که در حق رهبران و فرماندهانش کوتاهی کند. از سوی دیگر، جنبش حماس نیز در حق رهبران خود کوتاهی نمی‌کند.

وی افزود که شهادت رهبران و فرماندهان عین زندگی است و با شهادت آنها خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزان و مجاهدان همیشه در سنگر دمیده و روح ملت فلسطین و امت تازه می‌شود.

نخست‌وزیر فلسطین با تاکید بر این که ملت فلسطین قدرت پایداری و مقاومت را دارد، ادامه داد: همان‌طوری که در جنگ غزه ما توانستیم 22 روز مقاومت و ایستادگی کنیم، پس از گذشت چند سال از وقوع جنگ فرقان، ما اعلام می‌کنیم که ملت ما توان مقاومت و ایستادگی به مدت بیشتر از روزهای مذکور را دارد و مقاومت فلسطین هم قادر است ثبات و ایستادگی بهتری در برابر تجاوزات صهیونیستی نشان داده و انتقام خون شهروندان فلسطینی را بگیرد و خسارت‌های بیشتری به دشمن صهیونیستی وارد کند.

هنیه گفت: کسانی که بر سر سفره‌های قرآن پرورش یافته‌اند، جز خدا از هیچ کس دیگر نمی‌ترسند و این مقاومت عظیم و ریشه‌داری در تاریخ ملت فلسطین است

این مقام برجسته فلسطینی اعلام کرد: دشمن صهیونیستی ما را نمی‌شناسد. کسانی که بر سر سفره‌های قرآن پرورش یافته‌اند، جز خدا از هیچ کس دیگر نمی‌ترسند و این مقاومت عظیم و ریشه‌داری در تاریخ ملت فلسطین است.

وی افزود، طرف مصری تلاش کرد تا جلوی این تجاوزات علیه نوار غزه را بگیرد اما دشمن صهیونیستی با حیله‌گری دست به ترور ابو محمد الجعبری زد.

مواضع مصر

اسماعیل هنیه همچنین اظهار داشت که با اهتمام بالا، تصمیمات طرف مصری و محمد مرسی، رییس‌جمهوری این کشور را زیر نظر دارد. وی از این تصمیمات و سرعت اتخاذ آنها که نشانه‌ای از مصر جدید انقلابی است، تمجید کرد.

هنیه تصریح کرد که در جنگ قبلی غزه، در حالی که چند روز از آغاز جنگ گذشته بود، کشورهای عربی در قبال آن سکوت کرده بودند اما این بار، از همان زمان آغاز حملات، مقامات مصر و ملت این کشور به یاری غزه و ملت فلسطین شتافته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم موضع مصر و طرف‌های عربی، اسلامی و موضع بشری قوی و متحد در قبال این حمله، از مقامات مصر خواست که زمینه بازگشایی کامل گذرگاه رفح به منظور وارد کردن کالا و کمک‌های بشر دوستانه و نیز تردد افراد از طریق آن را فراهم کنند.

این رهبر برجسته فلسطینی تصریح کرد که این تصمیم می‌تواند زمینه‌ساز حرکت کاروان‌های «شریان حیات» به سمت فلسطین شود و این مساله نقطه عطفی در تاریخ منازعه با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که باعث احیای جایگاه و اعتبار مصر و رهبران و ملت آن خواهد شد.

هنیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمن صهیونیستی می‌داند روزگار فرق کرده است و ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و مقامات جدید مصر اجازه تنها ماندن ساکنان غزه و ملت فلسطین در برابر صهیونیست‌ها را نخواهند داد و ملت‌های ظلم‌ستیز جهان در مقابل این حوادث ساکت نخواهند ماند.

وی در پایان مقامات مصر را به تداوم اقدامات عملی و پیگیری جریان اخیر رژیم صهیونیستی فرا خواند و گفت: ما امید زیادی به امت و برادران خود در مصر بزرگ داریم تا این پیام را به دشمن صهیونیستی برسانند که نمی‌تواند بر سر خون ملت فلسطین سازش و چانه‌زنی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha