عضو هیات موسس خانه ریاضیات اصفهان معتقد است نظام آموزشی کشور به گونه ای است که علم را از هدف اصلی و کارکردی آن دور میکند.
به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر علی رجالی که در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته علم در محل کمیسیون ملی یونسکو سخن میگفت با انتقاد از نظام آموزشی کشور گفت: مهارتها عملا در نظام آموزشی ما حذف شدهاند و توسعه علمی در مدارس و حتی دانشگاهها به علم ظاهری محدود شده است.
وی ادامه داد: پیشرفت تئوریک، قبولی در آزمونها و نوشتن مقاله در سبکهایی که امروز مرسوم شده تبدیل به آفتی شده است که علم را از هدف اصلی و کارکردی آن دور میکند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیتهای خانههای ریاضی در کشور تصریح کرد: این خانهها با یک الگوی کاملا بومی که مشابه آن در هیچ کشور دیگری وجود ندارد راهاندازی نشدهاند و مثال بینظیری برای حمایت از آموزش کشور هستند.
رجالی ادامه داد: خانههای ریاضی توانستهاند اهمیت علم ریاضی نشان دهند و از سوی دیگر آن را عمومی سازی کنند. کاری که انجمنهای ریاضی کشورهای دیگر و کمیسیون بینالمللی آموزشی ریاضی نیز آن را تایید کردهاند.
عضو هیات موسس خانه ریاضیات اصفهان در پایان سخنان خود با تاکید بر این که هیچ کدام از ارتباطات خانههای ریاضی با کشورهای دیگر در راستای صلح هزینهآور نبوده است، پیشنهاد فعالیت تحقیقاتی یونسکو برای ارتقاء آموزش ریاضی در سطوح ابتدایی را مطرح کرد.
انتهای پیام
نظرات