• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082213702

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا:امروز نیروی هوایی روی پای خود ایستاده است

 رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا:امروز نیروی هوایی روی پای خود ایستاده است

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا در بیان تاثیرات تحریم‌های بین‌المللی بر صنعت هوایی کشور، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی روی پای خود ایستاده است.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا در بیان تاثیرات تحریم‌های بین‌المللی بر صنعت هوایی کشور، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی روی پای خود ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ امیر سرتیپ دوم حسین چیت‌فروش رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران حاضر در رزمایش بزرگ «مدافعان آسمان ولایت 4» با بیان این‌که صنعت هوا و فضا، صنعت هایپک است (تکنولوژی برتر) است، اظهار داشت: همواره تحریم‌هایی که وجود داشته است به ویژه در تحریم‌های نظامی، نوک پیکان جریان تحریم به سمت نیروی هوایی بوده است و این نیرو از تحریم‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی با بیان این که تمامی هواپیماهای ما قبل از انقلاب به طور کامل وابسته به آمریکا بودند، افزود: اما با توجه به درک تحریم‌ها و نیازهای کشور و تجربیات دفاع مقدس ما مجبور بودیم که روی پای خود بایستیم و خود این هواپیماها را حفظ و آماده به کار کنیم.

شاید تحلیل‌گران و کارشناسان آمریکایی سی سال پیش به غلط نگفته‌اند که سه تا شش ماه دیگر نیروی هوایی ایران زمین‌گیر خواهد شد، اما تحریم‌ها و نیاز کشور جوانان را به ویژه در این بخش از ارتش واداشت که روی پای خود بایستند و این اعتماد به نفس را پیدا کنند که با پیروی از ولایت در جهت قطع این وابستگی‌ها گام بردارند.

امیر چیت‌فروش با بیان این‌که روزی در این کشور به خاطر تنها یک پیچ جنگنده‌ی F5 به طور کامل کارایی خود را از دست داده بود، گفت: اما امروز نه تنها حفظ و نگهداری و استفاده آنها در رزمایش‌ها و مانورها را به خوبی آموخته‌ایم، بلکه آنها را بهینه کرده و ارتقا داد‌ه‌ایم و در واقع این بدان معناست که ما خود هواپیمای جنگنده تولید می‌کنیم . ما امروز توانسته‌ایم سامانه‌های فنی و الکترونیکی این جنگنده را ارتقاء دهیم و همه اینها به برکت تحریم بوده است.

وی افزود: این جسارت و شهامت جوانان ایرانی بوده است که با تاسی به ولایت فقیه تحریم کارشناسان آمریکایی را بی‌معنا کردند و امروز دشمنان نیز به توان جوانان ایرانی اذعان دارند.

وی همچنین گفت: دشمن با انرژی هسته‌یی ما یا تولید جنگنده‌هایF 14 و مانند این‌ها مشکلی ندارد، بلکه ترس اساسی آن از موضوع ولایت است و این تنها به شخص آیت‌الله خمینی یا آیت‌الله خامنه ای مربوط نمی‌شود، بلکه به طور کلی با موضوع ولایت مشکل دارند در جنگ نیز کسی که جنگنده‌های مختلف یا موشک‌های گوناگونی داشته باشد، برنده نیست، بلکه برنده واقعی کسی است که از ولایت فقیه پیروی می‌کند و به همین علت ما نام این رزمایش را مدافعان آسمان ولایت گذاشته‌ایم.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نهاجا در بخش دیگری از این گفت و گو نیز به ارائه جزییاتی درباره‌ی نقش نیروی هوایی در این رزمایش پرداخت و گفت: خوشبختانه در مرحله استقرار، نیروی هوایی ارتش در بخش‌های مختلف منطقه رزمایش که گستره‌ی وسیعی دارد و نیز انجام عملیات مانند عکسبرداری، شناسایی و جمع آوری اطلاعات، نیروی هوایی تاکنون به خوبی نقش خود را ایفا کرده است و سرعت اجرای دستورات که یکی از مولفه‌های مهم است بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha