• جمعه / ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91081911812
  • خبرنگار : 71132

/همایش تبیین طرح مناسک/

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی: اصلاح‌طلبان اهل قهر نیستند/بدنه جامعه، اصلاحات را می‌خواهد

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی: اصلاح‌طلبان اهل قهر نیستند/بدنه جامعه، اصلاحات را می‌خواهد

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به شرایط انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: اصلاح‌طلبان قهر نکرده‌اند و اهل قهر هم نیستند اما «اصلاح‌طلبان را از صحنه بیرون رفتند»!

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به شرایط انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: اصلاح‌طلبان قهر نکرده‌اند و اهل قهر هم نیستند اما «اصلاح‌طلبان را از صحنه بیرون رفتند»!

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در همایش ملی تبیین طرح مناسک، با نامطلوب خواندن شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی کشور گفت: این شرایط ناگوار برای همه دلسوزان نگران‌کننده است و آن‌ها که به کرسی مسئولیت تکیه داده‌اند، نباید فکر کنند که تنها آن‌ها دلشان می‌سوزد بلکه تمام کسانی که دل به این کشور بسته‌اند و برای این نظام خدمت کرده و می‌کنند دلشان می‌سوزد و اصلاح‌طلبان در راس دلسوزان کشور هستند.

وی با بیان اینکه "آن‌هایی که سوار بر اریکه مسئولیت هستند مراقب باشند واقعیت‌ها را بهتر ببینند"، افزود: آن‌ها نمی‌توانند به تنهایی کشور را به سلامت اداره کنند زیرا تجربه نشان داده نبود اصلاح‌طلبان در جامعه همین وضعی را به وجود می‌آورد که اکنون شاهد آن هستیم. البته خطاب من به عقلا است و نه تندروهای افراطی که می‌گویند نباید سر به تن اصلاح‌طلبان باشد. عقلا باید آن‌ها را کنترل و هدایت کنند و شرایط را در نظر بگیرند.

منتجب‌نیا با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت ملی در کشور خاطرنشان کرد: این موضوع با شعار و بخشنامه محقق نمی‌شود بلکه باید به آن عمل کرد. اصلاح‌طلبان از اینکه ببینند مردم رنج می‌کشند و تهدیداتی متوجه کشور می‌شود دلشان می‌سوزد. عقلای قوم نسبت به سال 88 مرز ایجاد کنند. آن‌هایی که می‌خواهند عقده‌گشایی و تسویه حساب کنند مسائل گذشته را به رخ می‌کشند و از صبح تا شام در رسانه‌هایی که در اختیار دارند، اصلاح‌طلبان و چهره‌های اصیل را آماج حملات خود قرار می‌دهند. این‌ها باید مرزی بین گذشته و آینده قائل شوند.

منتجب‌نیا با تاکید بر ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان جزو پیشتازان مبارزات بوده‌اند و اغلب کتک‌خورده‌های قبل از انقلاب و رنج‌برده‌های بعد از انقلابند و حضور فعالی در جبهه‌ها داشته‌اند. انصاف ایجاب نمی‌کند این پیشتازان را از صحنه خارج کنیم و کنار بگذاریم. البته باید منصفانه قضاوت کرد. در بین اصول‌گرایان هم افراد اصیل و کتک‌خورده‌ای هستند اما عده‌ای هم از راه رسیده‌ها و بی‌ریشه‌ها هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه "اصلاح‌طلبان قهر نکرده‌اند و اهل قهر نیستند"، گفت: اصلاح‌طلبان را از صحنه بیرون رفتند! که نباید چنین می‌شد. البته من نسبت به خودم و دوستانم هم انتقاد دارم. باید آسیب‌شناسی کنیم اما مسئولان هم ببینند که آیا نمی‌شد بهتر از این فضا را مدیریت کرد؟ آیا نمی‌شد با حضور اصلاح‌طلبان و بدنه جامعه کشور را بهتر اداره کرد؟ متاسفانه بدترین راه را انتخاب کرده‌ایم. چرا اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر نشوند؟

منتجب‌نیا با بیان اینکه "دو سوم ملت ایران طرفدار اصلاح‌طلبان هستند"، اظهار کرد: بدنه جامعه، اصلاحات را می‌خواهد. حکومت ما حکومت مردم‌سالار دینی و جمهوری اسلامی است و این‌ها (حضار همایش) عصاره جمعیت عظیمی از ملت و نماینده جمع کثیری از ملت هستند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به مسئولان کشور گفت: پیام ما به مسئولان این است که تجدیدنظر کنید. ما التماس نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم اصلاح‌طلبان دو سوم ملت را تشکیل می‌دهند و کنار زدن آن‌ها یعنی کنار زدن دو سوم ملت ایران. بنابراین به ملت توجه کنید. حضور اصلاح‌طلبان حق مسلم ملت است اما این با تعارف و بخشنامه محقق نمی‌شود بلکه با ایجاد فضای مناسب امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: باید دهان رسانه‌های هتاک را ببندید و قلم قلم‌به‌دستان مزدور و فحاش را بشکنید و از دستشان بگیرید که هر روز به بزرگان اصلاح‌طلب توهین نکنند. اصلاحات از متن جامعه، انقلاب و افکار و آرمان‌های مترقی و پیشرفته امام نشات گرفته است نه افکار ارتجاعی که به امام مظلوم ما نسبت می‌دهند. متاسفانه امروز مظلوم‌ترین چهره محبوب در کشور امام (ره) است. افکار و اندیشه مترقی، پیشرفته و بروز امام خاستگاه اصلاحات بوده و هست و اصلاحات درون نظام با حفظ قانون اساسی و منافع و مصالح ملت به وجود آمده است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه "خاطره شیرینی از دولت اصلاحات در کام مردم وجود دارد"، افزود: یکی از دلایل گرایش وسیع به اصلاح‌طلبان همین است. که اصلاحات تجربه شیرین و خاطره‌انگیزی از دولتش به جای گذاشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام اصولگرایان در روی کار آمدن این دولت برنامه‌ها، پیروزی‌ها و ناکامی‌های دولت سهیم هستند و نمی‌توانند کنار بکشند و سلب مسئولیت کنند. حالا و در شرایط فعلی عده‌ای شروع به انتقاد از دولت کرده‌اند که خود را مبرا کنند ولی اصلاحات سرفراز است و افتخار ما به تفکر امام، خط امام و اندیشه امام است و باید تا ابد پاسدار و محافظ خط نورانی امام(ره) باشیم. خاستگاه ما اسلام، روحانیت مترقی و ملت ایران است که نشان دادند چه گرایشی به اصلاح‌طلبان دارند.

منتجب‌نیان خطاب به مسئولان کشور نیز گفت: من از نظر امنیتی اطمینان می‌دهم که جای نگرانی نیست؛ اجازه دهند میتینگ و همایش‌های بزرگ برگزار شود و مردم جمع شوند. اگر مردم منسجم باشند تهدیدات دشمن خنثی می‌شود. مسئولان برای آینده تجدیدنظر کنند و با آغوش باز اکثریت مردم را که اصلاح‌طلبان هستند، بپذیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: عقلای مدیران جامعه باید با اکثریت مردم بهتر کنار بیایند و به آن‌ها میدان بدهند. در این شرایط است که فعالیت ما معنی پیدا می‌کند وگرنه آب در هاون کوبیدن و با دست خودمان خط بطلان کشیدن روی خودمان است. امیدواریم در این موضوع تجدید نظر شود.

منتجب‌نیا تصریح کرد: اگرچه مبنای فعالیت ما اعتقاد ماست، اما ما برای عالم بعد از مرگ و برزخ و قیامت نمی‌خواهیم فعالیت سیاسی کنیم باید شرایط پیروزی را فراهم کنیم که یکی از این شروط وحدت اصلاح‌طلبان است وگرنه پذیرش شکست قطعی است. ما به خاطر اختلاف شکست خوردیم و باید از تجربه‌های تلخ گذشته استفاده کنم. امروز اتحاد و هماهنگی گروه‌های اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی رمز موفقیت ماست و شرط دوم برگزاری هم‌اندیشی‌ها و رسیدن به وحدت روی یک کاندیدا است.

وی با تاکید بر اینکه "برگزاری همایش‌های سیاسی و انتخابات به نفع امنیت و اقتدار کشور و وحدت ملی است"، گفت: نباید تنها در زمان انتخابات و برای گرم کردن تنور انتخابات اجازه برگزاری چنین همایش‌هایی را داد. این جلسات باید وجود داشته باشد تا ما فردی که بیشترین شرایط را برای مدیریت بسامان کشور دارد و بیشترین محبوبیت را دارد انتخاب کنیم. اگر فضا در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گیرد، اصلاح‌طلبان حضور منسجم در صحنه داشته باشند و روی فردی که واجد بیشترین شرایط است اجماع شود مطمئنم ملت وظیفه‌شناس کاری می‌کنند که در دوم خرداد انجام دادند؛ دوم خردادی که نظام را از بسیاری خطرات محتمل حفظ کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: باید با اتحاد و انسجام دوم خرداد دیگری - که حماسه نامیده شد - را به وجود بیاوریم و شاهد باشیم که در سال 92 امید جدیدی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، به همایش امروز اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایشی از سراسر کشور که جمعی از نخبگان و عصاره‌های کشور در اینجا اجتماع کرده‌اند، می‌تواند پیام‌هایی داشته باشد و در این صورت مثبت و مفید است وگرنه به حالت ملت و اصلاحات مفید نخواهد بود.

منتجب‌نیا اضافه کرد: مسئولان محترم کشور که خیلی عزیزند، در غیاب اصلاحات زحماتی کشیدند که اگرچه همین محصولی را داده که می‌بینیم اما نباید از زحمات فیزیکی غافل باشیم. اگرچه گاهی عقلانیت و مدیریت صحیح در کشور خدشه‌دار شده و همین امر برخی خسارت‌ها و ضایعات را به دنبال داشته که به سادگی قابل جبران نیست. ما می‌خواهیم شرایط را واقع‌بینانه ببینیم و نمی‌خواهیم بزرگنمایی کنیم یا دل مردم را خالی کنیم اما باید بپذیریم که وضعیت چندان بسامان نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha