• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91081811286

چمران خبر داد: طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور هنوز قطعی نشده

چمران خبر داد: طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور هنوز قطعی نشده

رییس شورای عالی استان‌ها:

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تاثیر اقتصاد کشور بر روند کار شوراها اظهار کرد: برخی از نمایندگان شوراهای اسلامی در شرایطی پذیرای مردم هستند که از کمترین امکانات، بیمه، بودجه و حتی حق جلسه محرومند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی چمران در ابتدای شصت و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت روز 13 آبان که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی و نیز تبعید امام خمینی (ره) است اظهار کرد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام، بسیاری از اسناد خیانت‌های دولت آمریکا به کشورمان فاش شد.

وی دو هفته اخیر را از پرکار ترین هفته‌های مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: تنها در یک روز به سه کمیسیون دعوت شدیم تا از طرح‌های خود دفاع کنیم.

به گفته‌ی چمران، طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌های سراسر کشور در یکی از کمیسیون‌ها مطرح شد که البته هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس می‌توانند با حمایت و پشتیبانی از این طرح آن را به نتیجه برسانند گفت: اغلب نمایندگان با نقطه نظرات ما موافق بودند اما وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها با تاسیس اتحادیه شهرداری‌ها مخالف است.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ وحدت و یکپارچگی در میان مسئولان نظام اشاره کرد و گفت:‌ مبنای انقلاب اسلامی، وحدت و پیروی از رهبری بود که مسیر جدیدی را در کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی تصور می‌کردند ایران به دلیل گوناگونی اقلیم و زبان و نیز برنامه چندین ساله انگلیس برای ایجاد تفرقه، نمی‌تواند یکپارچه و متحد باشد. حتی تلاش می‌کردند که بین ایران و کشورهای همسایه نیز تفرقه ایجاد کنند.

رییس شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: با این وجود کشور ما در جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتنه‌های پس از دوران دفاع مقدس وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرد.

وی به مشکلاتی که شوراهای اسلامی شهر و روستا در درون خود دارند اشاره و از آنها تقاضا کرد که بیانات مقام معظم رهبری را در گوش خود داشته باشند و از اختلافات بپرهیزند.

به اعتقاد چمران، شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را فراهم کنند.

وی با بیان این که شوراهای شهر و روستا در حال حاضر مجموعا 110 هزار عضو دارند اظهار کرد: در دور آینده بر تعداد این افراد افزوده می‌شود به طوری که تهران 15 نفره دارای 31 نماینده خواهد بود و شمار اعضای شورای شهر اصفهان نیز از 11 نفر به 25 نفر می‌رسد و این افزایش در دیگر شهرها و روستاها نیز وجود دارد.

وی شوراها را نمونه‌ای از واگذاری کار مردم به دست خود آنها دانست که نشان می‌دهد مردم به بهترین شکل می‌توانند کار خودشان را انجام دهند.

چمران در ادامه با اشاره به تاثیر اقتصاد کشور بر روند کار شوراها اظهار کرد: هم اکنون از امکانات و اختیارات شوراها کاسته شده است به گونه‌ای که شوراهای اسلامی در شرایطی پذیرای مردم هستند که از کمترین امکانات، بیمه، بودجه و حتی حق جلسه محرومند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha