• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91081710663

مدیر عامل ایران ایر‌تور در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

کاهش مسافر در پی افزایش نرخ بلیت / نجات ایرلاین‌ها از زیان‌دهی

کاهش مسافر در پی افزایش نرخ بلیت / نجات ایرلاین‌ها از زیان‌دهی

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر‌تور با بیان این‌که با افزایش قیمت بلیت در روز‌های ابتدایی اجرا، کاهش مسافر خواهیم داشت، اعلام کرد: رقم دریافتی از مسافران برای یک ساعت پرواز به قیمت واقعی نزدیک‌تر شده است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر‌تور با بیان این‌که با افزایش قیمت بلیت در روز‌های ابتدایی اجرا، کاهش مسافر خواهیم داشت، اعلام کرد: رقم دریافتی از مسافران برای یک ساعت پرواز به قیمت واقعی نزدیک‌تر شده است.

کاپیتان سیروس باهری در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی تاثیر افزایش قیمت بلیت و تعداد مسافران پرواز‌های داخلی اظهار کرد: به‌طور طبیعی در روزهای ابتدایی منتظر کاهش تعداد مسافران هستیم.

وی افزود: زمانی که مسافران متوجه نیاز شرکت‌های هواپیمایی به افزایش نرخ بلیت برای ادامه‌ی فعالیت و خدمات‌رسانی به مسافران باشند، با موضوع کنار می‌آیند و پس از مدتی تعداد مسافران پرواز‌های داخلی به اندازه‌ی سابق باز می‌گردد.

باهری تاکید کرد: در شرایط اقتصادی فعلی نرخ بسیاری از خدمات افزایش داشته و مردم با این موضوع آشنا هستند بنابراین شاید افزایش قیمت در بخش حمل‌ونقل هوایی عجیب نباشد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر‌تور در پاسخ به اینکه آیا افزایش میانگین 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما برای حل مشکلات شرکت‌های هواپیمایی کافی است یا خیر؟ گفت: درخواست ما افزایش صد‌درصدی نرخ بلیت بود اما این میزان هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: پس از جلسات مختلف و طولانی تبادل‌ نظر افزایش میانگین 65 درصد تصویب شد که این میزان می‌تواند راهگشای برخی مشکلات باشد و شرکت‌های هواپیمایی را از زیان‌ده بودن نجات دهد.

باهری با اشاره به قیمت ارز اظهارکرد: در شرایط فعلی که نرخ ارز رو به کاهش است، افزایش 65 درصدی بلیت می‌تواند بیشتر برای شرکت‌ها مفید باشد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر‌تور در پاسخ به اینکه آیا با افزایش 65 درصدی نرخ بلیت هزینه‌ی یک ساعت پرواز هر مسافر به رقم واقعی نزدیک شده است؟ تصریح کرد: هزینه هر یک ساعت پرواز برای هر مسافر 120 هزار تومان است که با نرخ تغییر بلیت حدود 50 هزار تومان از مسافر گرفته می‌شد اما افزایش نرخ بلیت به واقعی‌تر شدن این رقم کمک می‌کند و می‌تواند برای ادامه‌ی فعالیت به گونه‌ای که کاهش کیفیت خدمات دیده نشود، امیدوار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha