• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 91080905913

/هفته علم، موعد همگامی آموزش و پرورش با مروجان علم/

در گفت‌و‌گو با ایسنا تشریح شد:{ خ}برنامه‌های بزرگداشت «هفته علم» در مدارس سراسر کشور

در گفت‌و‌گو با ایسنا تشریح شد:{ خ}برنامه‌های بزرگداشت «هفته علم» در مدارس سراسر کشور

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای همگامی با مروجان علم در هفته و روز جهانی علم خبر داد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای همگامی با مروجان علم در هفته و روز جهانی علم خبر داد.

دکتر حسن فرازنده خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به نامگذاری 10 نوامبر(20 آبان ماه) به عنوان روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» و برنامه‌های ستاد هفته علم برای بزرگداشت این مناسبت طی روزهای 20 تا 26 آبان ماه جاری درباره ضرورت اجرای این برنامه‌ها در مدارس گفت: موضوع ترویج علم از دغدغه‌ها و مأموریت‌های آموزش و پروش به شمار می‌آید. این وزارتخانه بخشی از بسترسازی فرهنگی و تبیین رویکردهای فرهنگ جامعه را بر عهده دارد و ترویج علم نیز می‌تواند بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی قلمداد شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم هفته علم در کشور، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پروش با توجه به مسئولیت‌های خود برای همکاری با انجمن ترویج علم ایران اعلام آمادگی کرده است تا در این زمینه فعالیت‌های مؤثری داشته باشد. ضمن اینکه مخاطبان این وزارتخانه، دانش‌آموزان هستند و باید علم و توجه به آن را به عنوان یک اصل فرهنگی از این سنین آموزش ببینند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش درباره برنامه‌های تدوین شده برای هفته علم در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی یک مسابقه نقاشی با موضوع «علم در خدمت صلح و توسعه» در نظر گرفته شده است. دانش‌آموزان باید در نقاشی‌های خود به این سؤالات پاسخ دهند که علم چگونه می‌تواند اسباب صلح و دوستی را پایه‌گذاری کند و اینکه اگر علم وجود داشته باشد، توسعه نیز وجود خواهد داشت.

خالدی ادامه داد: علت اینکه برای این مقطع سنی مسابقه نقاشی در نظر گرفته شده این است که در این سن، کودک تفکرات، احساسات و خلاقیت‌های خود را در نقاشی بهتر از هر فعالیت دیگری نشان می‌دهد. در واقع ارتباط احساسی کودک با اطرافش در نقاشی او نمایان می‌شود.

وی درباره مقطع راهنمایی نیز خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان این مقطع با موضوع مشابه دوره ابتدایی، مسابقه تهیه روزنامه‌دیواری خواهند داشت. این دانش‌آموزان همچنین در مدرسه خود و یا با همکاری چند مدرسه در منطقه آموزشی خود نمایشگاه‌هایی از این روزنامه‌دیواری‌ها برپا خواهند کرد.

به گفته مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دوره دبیرستان نیز در یک مسابقه متنوع با موضوع علم در خدمت صلح و توسعه، شعر‌ها، تئاترها، فیلم‌ها و مقاله‌های خود را با یکدیگر به رقابت می‌گذارند.

خالدی ادامه داد: در هر سه مقطع برنامه‌ها و مسابقات به صورت کشوری برگزار می‌شود و بهترین آثار استان‌ها به انجمن ترویج علم ایران معرفی خواهند شد. دو مقطع ابتدایی و راهنمایی آثار خود را در هفته علم - از 20 تا 26 آبان - تولید خواهند کرد اما مقطع دبیرستان برای تهیه آثار خود تا پایان بهمن‌ماه فرصت خواهد داشت. نتایج بررسی این آثار نیز تا پایان فروردین‌ماه سال آینده اعلام می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های این وزارتخانه در سال‌های گذشته توضیح داد: برای نخستین بار است که این مسابقات به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود. البته در سال‌های گذشته مدارس یا مناطق آموزشی علاقه‌مند، فعالیت‌های مستقل داشته‌اند ولی با مطرح شدن بحث هفته علم در سال جاری و ورود دیگر نهادها و سازمان‌ها به این موضوع، آموزش و پرورش نیز برای همکاری گسترده، اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha