در سه هفته اول مراسم حج امسال، 4 میلیون و 500 هزار مکالمه بین ایران و عربستان برقرار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از این میزان 3 میلیون و 700 هزار دقیقه سهم ارتباطات صادره از ایران به عربستان و 800 هزار دقیقه سهم ترافیک از عربستان به ایران است.
همچنین از این میزان ترافیک حدود 63 درصد سهم همراه اول, 12 درصد سهم شرکت ارتباطی ایرانسل و 25درصد سهم شرکتهای مخابرات استانی بوده است.
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، پیش بینی میکند ترافیک مذکور همانند سالهای گذشته در هفتههای آتی افزایش داشته باشد و در ایام پایانی مناسک حج به اوج خود برسد.
بر اساس گزارش دریافتی از نماینده اعزامی شرکت ارتباطات زیرساخت به عربستان طی سه هفته گذشته بیشتر مراجعات حجاج برای هماهنگی در زمینه سیم کارت ها بوده است که در این خصوص بیشترین موارد مربوط به فعال کردن سیم کارتهای اعتباری رایگان، مفقودی سیمکارتها و شارژ سیمکارتهای اعتباری بوده است که در حداقل زمان هماهنگ و برطرف شده است.
تاکنون مشکل شبکهای در ایران مشاهده نشده و تنها یک مورد مشکل در شبکه الجوال عربستان به وقوع پیوست که مرکز کنترل شبکه بینالملل شرکت ارتباطات زیرساخت این مورد را از شرکت الجوال پیگیری و مشکل در اسرع وقت برطرف شد.
تمامی اطلاعات مورد نیاز زائرین از ازجمله تعرفههای مکالمات با عربستان، نحوه پیگیری مشکلات و نقاط تماس با نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در مدینه منوره و مکه مکرمه به صورت دو اطلاعیه در اختیار ستاد حج مستقر در این دو شهر قرار گرفته و در این راستا بسیاری از زائرین به صورت تلفنی و حضوری مشکلات خود را حل کرده اند.
انتهای پیام
نظرات