• جمعه / ۲۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91072113442
  • خبرنگار : 71438

سیروس دین محمدی: کره‌ای‌ها از ایران می‌ترسند/باید سرعت بازی کره را بگیریم

سیروس دین محمدی: کره‌ای‌ها از ایران می‌ترسند/باید سرعت بازی کره را بگیریم

کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است تیم ملی کره از سرعت بالایی برخوردار است و ایران به همین دلیل می‌تواند با مهار سرعت آن‌ها بر توپ و میدان تسلط داشته باشد.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است تیم ملی کره از سرعت بالایی برخوردار است و ایران به همین دلیل می‌تواند با مهار سرعت آن‌ها بر توپ و میدان تسلط داشته باشد.

سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار تیم ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و حساسیت این بازی توضیح داد: بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در حال حاضر به حساسیت و سختی این بازی پی برده‌اند و انتظارات مردم را هم می‌دانند. به همین دلیل هرچه در توان دارند را باید بگذارند. به هر حال بازیکنان در این جامعه زندگی می‌کنند و دوست دارند که در ارتباط‌شان با مردم در کوچه و خیابان، برخورد خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم 100 درصد به ورزشگاه می‌آیند تا ایران را حمایت کنند. بازیکنان نیز باید با تمام وجود ببرند تا هواداران با فوتبال آشتی کنند. باخت به لبنان من را به یاد شکستی که برابر بحرین متحمل شدیم، انداخت. آن زمان هم مردم از فوتبال زده شده بودند. با این حال امیدوارم تیم ملی با برد کره دل مردم را شاد کند. مردم هم بدانند که این برد و باخت‌ها در فوتبال وجود دارد و همیشه باید به حمایت تیم ملی بپردازند.

دین‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه کره جنوبی برابر ایران تاکتیک‌های بسیاری را به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: همه می‌دانیم که کره تیمی سرعتی است. بنابراین ما نباید به بازی سرعت دهیم و در مقابل باید سرعت حریف را بگیریم. کره‌ای‌ها در کل ژن سرعت دارند و ما حتما باید با آرامش بازی کنیم و بی‌گدار به آب نزنیم.

بازیکن سابق تیم ملی افزود: هر بازی تاکتیک خودش را دارد. به عنوان مثال مقابل تیم‌های عربی حتما باید سرعتی بازی کرد، اما تیم‌هایی مثل ژاپن و کره در سرعت کم نمی‌آورند. همچنین تاکتیک کلی ما باید با بازی‌های لبنان، ازبکستان و قطر متفاوت باشد چون شیوه بازی کره با آن‌ها فرق می‌کند. با این وجود مطمئنم که کره‌ای‌ها از ایران می‌ترسند و ما می‌توانیم این تیم را در ایران شکست دهیم.

دین محمدی همچنین به توپ‌های برگشتی و دفع شده طریق دروازه‌بان اشاره کرد و افزود: گلی که در تهران از کره جنوبی خوردیم را هیچ وقت یادم نمی‌رود. در یک صحنه مهدی رحمتی ضربه ایستگاهی کره را ناقص دفع کرد و در همین لحظه سه چهار بازیکن حریف به سمت توپ آمدند و پارک جی سونگ آن را داخل دروازه ایران جای داد. به اعتقادم این کار برای کره‌ جنوبی یک تاکتیک به حساب می‌آید و به همین دلیل ما باید در توپ‌های برگشتی حواسمان بسیار جمع باشد.

دین محمدی در پایان نیز به جدول رقابت‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: ایران که چیزی را از دست نداده است. ما در رتبه دوم گروه قرار داریم و من خیلی امیدوارم که به جام جهانی صعود کنیم. به هر حال بازی لبنان و باخت برابر این تیم شوک بزرگی برای تیم بود اما بازیکنان ما از لحاظ تکنیک بالاتر از قطر و لبنان هستند. شاید کره جنوبی خودش را از آسیا جدا کرد و رفته اما ایران هم شرایط خوبی در جدول دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha