• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91071811512
  • خبرنگار : 71431

دستگيري 50 عضو شركت هرمي در رباط‌كريم

دستگيري 50 عضو شركت هرمي در رباط‌كريم

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از شناسايي يك شركت هرمي و دستگيري 50 عضو اين شركت خبر داد.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از شناسايي يك شركت هرمي و دستگيري 50 عضو اين شركت خبر داد.

سرهنگ ناصر اصلاني در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت چند تن از شهروندان مبني بر عضويت فرزندانشان در يك شركت هرمي در شهرستان رباط كريم و سوءاستفاده از آنان با جلب اعتمادشان از سوي اين شركت بررسي موضوع در دستوركار ماموران پليس آگاهي شهرستان رباط كريم قرار گرفت.

وي با بيان اينكه اعضاي اين شركت پس از مدتي مورد سوءاستفاده و كلاهبرداري قرار گرفته و تمام سرمايه‌شان از سوي شركت ضبط شده بود، گفت: ماموران انتظامي با انجام كار اطلاعاتي و تحقيقات نامحسوس سرانجام اين شركت هرمي كه در شهرهاي رباط‌كريم و قدس مشغول فعاليت بود را شناسايي و پس از هماهنگي‌قضايي در چند عمليات‌هاي غافلگيرانه 35 عضو آن را در محل فعاليتشان واقع در شهرهاي رباط‌كريم و قدس دستگير كردند.

اصلاني اضافه‌كرد: بر اساس اعترافات متهمان و قربانيان اين شركت هرمي، سركردگان اين شركت قلابي براي جذب افراد جديد شرايطي چون حسن اخلاق و اعتياد نداشتن به موادمخدر و سيماي ظاهري مناسب و ... را با هدف اعتمادسازي و مشروع و قانوني جلوه‌دادن فعاليت‌هاي خود مطرح مي‌كردند.

به گفته وي در بازرسي انجام شده از اين محل تعداد بي شماري جزوات و cdهاي آموزشي شركت‌هاي هرمي و تعداد دو دستگاه لب‌تاپ و تعدادي تلفن همراه كه در آنها شماره‌هاي مشتريان ثبت شده بود به دست آمد.

وي با بيان اينكه دستگيرشدگان به عنوان متهمان جرايم اقتصادي پس از انجام تحقيقات تكميلي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع‌قضايي شدند، به شهروندان هشدار داد: با توجه به اين كه شركت‌هاي هرمي در پوشش شركت‌هاي ساختماني اقدام به عضوگيري كرده و سپس كار خود را تغيير داده و در قالب سرمايه‌گذاري با سودهاي كلان به ميدان آمده‌اند و در روش پديده بازاريابي شبكه‌اي ناسالم يا «دسيسه هرمي» با به كارگيري شيوه‌هاي رواني، افراد را به خريد محصولي كه به آن نياز ندارند يا به قيمتي كه بيشتر از قيمت واقعي است اقدام به كار مي‌كنند و اين تصور را در آنها ايجاد مي‌كنند كه مي‌توانند در مدت كوتاهي ثروتمند شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha