• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91071509455
  • خبرنگار : 71132

تحريم گاز ايران، شانتاژ سياسي اتحاديه اروپا

تحريم گاز ايران، شانتاژ سياسي اتحاديه اروپا

يك عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قصد اتحاديه اروپا براي تحريم گاز ايران آن را فشار تبليغاتي و سياسي عليه ايران دانست و تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران مشكلي براي فروش گاز خود به كشورهاي ديگر ندارد.

يك عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قصد اتحاديه اروپا براي تحريم گاز ايران آن را فشار تبليغاتي و سياسي عليه ايران دانست و تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران مشكلي براي فروش گاز خود به كشورهاي ديگر ندارد.

سيد مهدي موسوي‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ شايد اين ناشيانه‌ترين و بي‌منطق‌ترين تصميمي باشد كه اتحاديه اروپا مي‌تواند اتخاذ كند زيرا اولين كساني كه در تحريم گاز ايران متضرر مي‌شوند خود كشورهاي اروپايي هستند كه به شدت به گاز ايران نياز دارند.

وي تصميم اخير اتحاديه اروپا براي تحريم گازي ايران را بلوف و شانتاژ دانست و افزود: اگر اين تصميم به واقعيت تبديل شود هم در آينده شاهد خسارتهاي زيادي به كشورهاي اروپايي خواهيم بود. در اين صورت ايران به هيچ وجه براي فروش گاز خود در مضيقه و تنگنا قرار نمي‌گيرد. چرا كه بخش عظيمي از كشورهاي دنيا در فصل سرما نياز به گاز دارند و از سوي ديگر با توجه به محدوديت منابع گاز و اين كه ايران بخش عظيمي از گاز جهان را استحصال مي‌كند كشورهاي ديگر به سمت خريد گاز ايران تمايل نشان مي‌دهند.

نماينده‌ي مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحريم‌هاي نفتي كه از سوي برخي كشورهاي اروپايي عليه ايران اعمال شده ياد آور شد: وضعيت گاز با نفت بسيار متفاوت است و اگر آنها بخواهند گاز را به سرنوشت نفت دچار كنند كار احمقانه‌اي خواهد بود كه البته پايدار هم نيست.

موسوي‌نژاد تصريح كرد: اتحاديه اروپا از اين طريق مي‌خواهند شانتاژ تبليغاتي و فشار سياسي را بر ايران وارد كند تا از اين طريق بتواند دلهره و ترديد به دل مردم بياندازد. در حالي كه اين اتفاق نخواهد افتاد و حتي اگر چنين شود مشكلي براي فروش گاز ايران وجود ندارد.

عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اين كه كشورهاي ديگري در نوبت خريد گاز از ايران هستند افزود: با توجه به نيازها و محدوديت‌هاي ما در داخل و اين كه بنا نداريم استحصال گاز را افزايش دهيم نمي‌تونيم به تمامي مشتريان ايران، گاز بدهيم. لذا به خيلي از اين كشورها جواب منفي داديم در حالي كه اگر بنا باشد كشورهاي ديگري از ايران گاز نخرند آنها مي‌تونند از ايران خريد داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha