• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91071006836
  • خبرنگار : 71356

/نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه/5

سخنگوي قوه قضاييه: نمي‌توانم زمان دادگاه مرتضوي را تخمين بزنم

سخنگوي قوه قضاييه ار انتصاب خود در اين سمت براي دو سال ديگر خبر داد.

سخنگوي قوه قضاييه ار انتصاب خود در اين سمت براي دو سال ديگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محسني‌اژه‌اي در ادامه نشست خبري روز دوشنبه‌اش با اصحاب رسانه، گفت: دومين سال سخنگويي من در قوه قضاييه به پايان رسيد و با وجود اينكه من دوست داشتم فرد ديگري اين كار را ادامه بدهد اما اين كار براي من به مدت دو سال ديگر تمديد شد و اگر حياتي باشد باز هم در اين نشست‌ها در خدمت شما خواهيم بود.

وي افزود: ‌در طول اين دو سال بيش از شش هزار خبر از استان‌هايمان گرفتيم كه رقم دقيق آن شش هزار و 200 خبر است و البته بايد خبرهاي تهران را هم ضميمه كرد كه البته آماري از آن ارائه نشده است.

سخنگوي دستگاه قضايي گفت:‌ اين نوع ارتباط بين سخنگو و مراكز استاني تقريبا كم‌سابقه است. تعداد خبرهاي مربوط به تهران هم بالغ بر 500 خبر هستند و تعداد سوالاتي كه شما خبرنگاران پرسيده‌ايد 751 سوال بوده است.

محسني‌اژه‌اي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره مرتضوي دادستان سابق تهران، گفت: هفته قبل عرض كردم در اين زمينه پرونده در بخشي كه جنبه‌ي كيفري ندارد بازپرس بايد تصميم نهايي را بگيرد چون قاضي دادگاه دستور جلب به دادرسي داده است و بازپرس هم در اين زمينه تصميم مي‌گيرد.

وي در مورد زمان برگزاري دادگاه مرتضوي گفت: زمان برگزاري دادگاه را نمي‌توانم تخمين بزنم.

سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سوالي مبني بر ممنوع‌المعامله شدن يكي از بزرگ‌ترين پيمانكاران بين‌المللي نفتي گفت: نسبت به شركتي كه پرسيديد از لحظه‌اي كه سوال شده است هنوز چيزي مشخص نيست و اطلاع ندارم كه آيا عليه اين شركت در قوه قضاييه شكايتي مطرح شده است يا خير؟

خبرنگاري به بررسي موضوع مبارزه با اخلال‌گران در بازار سكه و ارز در جلسه سران قوا اشاره كرد و از اقدام قوه قضاييه در اين زمينه سوال كرد كه محسني‌اژه‌اي در پاسخ گفت: دولت و مجلس به طور جد دنبال اين قضيه هستند و راه‌حل‌هاي مختلفي را رفته‌اند و دارند مي‌روند و اميدواريم اين اقدامات موفقيت‌آميز باشد و زودتر هم به نتيجه برسد زيرا همان‌طور كه اشاره شد، قدرت خريد مردم كم شده است.

محسني‌اژه‌‌‌اي ضمن اعلام قوه قضاييه براي برخورد قاطع با اخلال‌گران بازار سكه و ارز گفت: از سيستم اطلاعاتي هم خواسته شده كه به طور جد پيگير اين قضايا باشند كه اگر چنانچه كساني دارند در اين زمينه اخلال مي‌كنند حتما آنها را به قوه قضاييه معرفي كنند و اگر قوه قضاييه به اين مساله برسد كه فردي در اين زمينه اخلال ايجاد كرده است حتما با قاطعيت با او برخورد مي‌شود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha