• شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91070805018

همزمان با افتتاح قطعه يك آزادراه اعلام شد:

قطعه دوم آزادراه شهيد همت پيش از 15 مهر زير بار ترافيك مي‌رود

قطعه دوم آزادراه شهيد همت پيش از 15 مهر زير بار ترافيك مي‌رود

مديركل راه و ترابري استان تهران از افتتاح 11 كيلومتر از آزاد‌راه شهيد همت تا پيش از پايان نيمه اول مهر ماه خبر داد.

مديركل راه و ترابري استان تهران از افتتاح 11 كيلومتر از آزاد‌راه شهيد همت تا پيش از پايان نيمه اول مهر ماه خبر داد.

واحدي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: پيش از پايان نيمه اول مهرماه لاين شمالي آزاد‌راه شهيد همت كه تهران را به طور مستقيم به ميدان امام حسين (ع) كرج وصل مي‌كند افتتاح خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه لاين شمالي آزادر‌اه مسير رفت است، افزود: ساخت شش كيلومتر از 11 كيلومتر ابتداي آزاد‌راه شهيد همت برعهده وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت كه 96 درصد پيشرفت داشته است.

به گفته‌‌ي مدير كل راه و ترابري استان تهران در حال حاضر در حال ايمن‌سازي و نصب علائم در لاين شمالي آزاد‌راه شهيد همت هستيم.

وي خاطر نشان كرد: همزمان با فعاليت وزارت راه در شش كيلومتر از آزادراه همت شهرداري تهران نيز در پنج كيلومتر در حال ساخت است و قرار بر افتتاح همزمان دو قطعه و زيربار بردن 11 كيلومتر گذاشته شده است.

واحدي درباره‌ علت تاخير در افتتاح اين بخش از آزاد‌راه شهيد همت ياد‌آور شد: در ابتدا قرار بود 5.5 كيلومتر از طرح توسط شهرداري و 5.5 كيلومتر توسط وزارت راه و شهرسازي انجام شود، اما دو ماه پيش شهرداري اعلام كرد 500 متر از قطعه‌اي كه در اختيار آنها قرار گرفته است در انتهاي منطقه 22 قرار دارد و از نظر مقررات بايد توسط وزارت راه انجام شود.

***احداث زيرگذر پادگان شهيد محمدي در مسير آزادراه

وي پيش تر خبر از افتتاح اين قطعه در هفته اول مهر ماه داده بود كه به تاخير افتاد. وي درباره دليل اين تاخير گفت: دليل تاخير احداث زير گذر پادگان شهيد محمدي است.

مديركل راه و ترابري استان تهران افزود: پادگان شهيد محمدي از ما خواست زيرگذري براي اين پادگان در نظر بگيريم و همين امر كار افتتاح اين قطعه از آزاد راه شهيد همت را با تاخير مواجه كرد.

واحدي تاكيد كرد: با تمام نيرو و با سرعت در حال احداث زير گذر هستيم تا پيش از پايان نيمه اول مهر ماه شاهد افتتاح تمام 11 كيلومتر از شهيد همت را شاهد باشيم.

مديركل راه و ترابري استان تهران با تاكيد بر اين‌كه دهه‌ فجر امسال به‌طور قطع آزاد‌راه شهيد همت در بخش ابتدايي به صورت رفت زير بار ترافيكي مي‌رود، گفت: اين 11 كيلومتر ابتداي شهيد همت را به شهيد خرازي متصل مي‌كند.

***8.5 كيلومتر ديگر تا كرج باقي مي ماند

وي در پاسخ به اين پرسش كه آزاد‌راه شهيد همت چند كيلومتر ديگر تا كرج نياز به ساخت دارد، گفت: بخش خصوصي ساخت 8.5 كيلومتر از اين آزاد‌راه را به صورت شراكت 50 درصدي با وزارت راه برعهده گرفته است كه طبق قرار‌داد بايد تا پايان دولت دهم آن را بايد تحويل دهد.

واحدي خاطر نشان كرد: با زير بار رفتن آزاد‌راه شهيد همت مسافران تهران به كرج ديگر نيازي به استفاده از اتوبان كرج و جاده مخصوص نخواهند داشت و از شهر به طور مستقيم به كرج خواهند رفت كه بار ترافيكي را كم مي‌كند.

وي در مورد هزينه‌ انجام‌شده براي ساخت شش كيلومتر از آزاد‌راه شهيد همت اظهار كرد: تاكنون 30 ميليارد تومان براي اين منظور هزينه شده است و تا پايان پروژه نيز پنج ميليارد تومان ديگر به منظور ايمن‌سازي قطعه بايد هزينه شود.

***قطعه يك امروز افتتاح شد

واحدي گفت امروز قطعه يك آزادراه شهيد همت به طول 5.5 كيلومتر افتتاح شد. ساخت اين قطعه برعهده شهرداري تهران بود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: قرار بود شهرداري قطعه اي به طول 6 كيلومتر را بسازد كه 500 متر آن را بر عهده وزارت راه و اداره كل راه استان تهران گذاشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha