• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070301604
  • خبرنگار : 71038

روانبخش: رييس‌جمهور در سازمان ملل از «نم» و بيداري اسلامي سخن بگويد

روانبخش: رييس‌جمهور در سازمان ملل از «نم» و بيداري اسلامي سخن بگويد

يك عضو جبهه پايداري با اشاره به سفر رييس‌جمهور به نيويورك براي شركت در شصت‌وهفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، گفت: انتظار مي‌رود رييس‌جمهور در اين سفر نيز همچون گذشته پيام‌رسان خون شهدا و انقلاب اسلامي باشد.

يك عضو جبهه پايداري با اشاره به سفر رييس‌جمهور به نيويورك براي شركت در شصت‌وهفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، گفت: انتظار مي‌رود رييس‌جمهور در اين سفر نيز همچون گذشته پيام‌رسان خون شهدا و انقلاب اسلامي باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين روانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه "امسال رييس‌جمهور بايد از موضع رياست جنبش نم نيز سخن بگويد"، افزود: نم، جنبشي است كه اعضاي آن دوسوم اعضاي سازمان ملل متحد را تشكيل مي‌دهند و شرايطي كه اكنون در عرصه بين‌المللي شاهد آن هستيم، شرايط ويژه‌اي است و اقتضا مي‌كند كه رييس‌جمهور در سخنان خود چند موضوع مهم را به عنوان محور قرار دهند.

وي با اشاره به اهانت صورت گرفته به پيامبر اسلام (ص) و عكس‌العمل مسلمانان در برابر اين اهانت گفت: رييس‌جمهور بايد در سخنان خود به اين موضوع اشاره كند و به اين اهانت اعتراض جدي داشته باشد. رييس‌جمهور بايد ابعاد اين موضوع را كاملا باز كند و ايشان بايد از سازمان ملل بخواهد كه قانوني تصويب كند كه كسي حق نداشته باشد به پيامبران الهي و مقدسات اهانت كند و اين مطلب را متذكر شوند كه آزادي بيان اينگونه نيست كه هركس هرچه خواست بگويد.

اين عضو جبهه پايداري با اشاره به برخورد دوگانه غرب در موضوع آزادي بيان اظهار كرد: آنها اين اجازه را مي‌دهند كه به مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان توهين شود ولي اجازه نمي‌دهند كه پرسشي در مورد هولوكاست مطرح شود. مناسب است رييس‌جمهور در ديدارها و مصاحبه‌هاي خود به برخورد دوگانه غرب به آزادي بيان اشاره و در مورد اهانت اخير اعلام كند كه نبايد فقط صهيونيست‌ها را مقصر دانست، بلكه آمريكايي‌ها نيز در اين رابطه مقصر و پشت اين اهانت هستند. در واقع رييس‌جمهور بايد از اين تريبون استفاده و دفاع جانانه‌اي از پيامبر كند تا دل مسلمانان شاد شود.

روانبخش همچنين به موضوع تهديدها و تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و افزود: آمريكا به صورت يكجانبه تحريم‌هايي را عليه ايران وضع كرده و رييس‌جمهور بايد به اين مساله در سخنان خود در سازمان ملل اشاره كند و اينكه آنها كشوري را كه در پي دستيابي به علم و فناوري است و حق مسلم خود را مي‌خواهد، تحريم كرده‌اند و از آن طرف دولت‌هاي اروپايي نيز با حمايت از ديكتاتوري آمريكا، در تحريم ايران، آبروي خود را نزد ملت‌هايشان ريخته‌اند.

وي با طرح اين پيشنهاد كه "رييس‌جمهور بخش ديگري از سخنان خود را به موضوع بيداري اسلامي اختصاص دهد"، گفت: اين بحث جديدي است و انتظار مي‌رود كه آقاي رييس‌جمهور اين موضوع را در سخنراني خود در سازمان ملل برجسته كند.

اين عضو جبهه پايداري با اشاره به واكنش مسلمانان در برابر توهين به پيامبر(ص)،‌ خاطرنشان كرد: ديديم كه مسلمانان در تمام نقاط دنيا نسبت به اين توهين واكنش نشان دادند و اين نشان از بيداري اسلامي در بين ملت‌هاي مسلمان است. مسلمانان به درستي فهميدند كه پشت اين قضيه آمريكاست و در اعتراض‌هاي خود در كنار صهيونيست‌ها هدف قرار دادند و ضروري است كه رييس‌جمهور اين بيداري ايجاد شده را از تريبون سازمان ملل متحد به گوش جهانيان برساند.

روانبخش در پايان نيز به هفت سفر قبلي رييس‌جمهور به نيويورك اشاره كرد و گفت: رييس‌جمهور در اين سفرها عملكرد خوبي داشتند و توانستند در سخنراني‌هاي خود در سازمان ملل و همچنين ديدارها و مصاحبه‌هايشان پيام جمهوري اسلامي ايران را به گوش جهانيان برسانند و برخلاف روساي جمهوري قبلي اين تلاش صورت گرفت كه از اين تريبون به نحو مناسب استفاده شود و جهانيان را متوجه انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي آن كنند و با توجه به اينكه امسال سفر آخر ايشان به نيويورك است، انتظار مي‌رود همچون گذشته پيام‌رسان خون شهدا و انقلاب اسلامي باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha