• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070301650
  • خبرنگار : 71381

آرين‌منش: از حضور در سازمان ملل براي توسعه روابط اقتصادي و بهبود وضع مردم استفاده شود

آرين‌منش: از حضور در سازمان ملل براي توسعه روابط اقتصادي و بهبود وضع مردم استفاده شود

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد از فرصت حضور در سازمان ملل بهره بگيريم و واقعيت‌هايي را كه در مورد ايران وارونه جلوه داده شده است اصلاح كنيم.

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد از فرصت حضور در سازمان ملل بهره بگيريم و واقعيت‌هايي را كه در مورد ايران وارونه جلوه داده شده است اصلاح كنيم.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه "فلسفه ايجاد سازمان ملل، برقراري نظم، عدالت و امنيت در جهان است"، اظهار كرد: سازمان ملل متحد، اجتماعي است كه براي احقاق حقوق ملت‌ها و برقراري عدالت و پيشگيري از ظلم و تجاوز و استثمار، حركت‌هاي استكباري تشكيل شده است.

وي با اشاره به اينكه "در شرايط كنوني شاهد نابرابري‌هاي اقتصادي، ظلم و ستم بر كشورهاي مختلف و نابرابري در جهان هستيم"، افزود: جمهوري اسلامي ايران با استفاده از فرصت طلايي به دست آمده يعني رياست جنبش عدم تعهد كه 120 كشور دنيا در آن عضويت دارند، مي‌تواند با حضور در سازمان ملل از اين فرصت استفاده كند و در جهت تعامل و گفت‌وگو و ارتباط نمايندگان ملت‌ها بهره بگيرد تا از اين فرصت تا در راستاي هدف بلند جمهوري اسلامي كه عدالت‌خواهي است، گامي بردارد و به نفع جامعه بشري حركت كند.

اين نماينده پيشين مجلس با اشاره به محدوديت‌ها، فشارها، تحريم‌ها و تهديدها عليه جمهوري اسلامي، گفت: ما دچار تنگناها و مشكلاتي هستيم، پس از اگر رييس‌جمهور بتواند از فرصت حضور در سازمان ملل استفاده كند و جامعه جهاني را در اينگونه محافل متقاعد كند، كساني كه فشارها را به جمهوري اسلامي وارد مي‌كنند، كشورهايي زياده‌خواه هستند كه صرفا به دنبال منافع خود خواهند بود و نه منافع ملي، بسيار نتيجه‌بخش خواهد بود.

آرين‌منش با تاكيد بر اينكه "بايد برخي مشكلات موجود در عرصه ديپلماسي و ارتباطات بين‌المللي را مرتفع كنيم"، افزود: بايد تلاش كنيم كشورهاي بيشتري را با خود همراه كنيم؛ البته نه صرفا براي دستيابي به منافع خود، بلكه براي برقراري عدالت در جهان كه در آن صورت ما هم مثل كشورهاي تحت ستم و ضعيف از حاكميت عدالت سود خواهيم برد و برخي مشكلات موجود در كشور برطرف مي‌شود.

وي ادامه داد: رييس‌جمهور از فرصت حضور در سازمان ملل مي‌تواند بهره بگيرد و در رابطه با رفع ابهامات مطرح در مورد مسائل هسته‌يي ايران، اقدامات خوبي انجام دهد كه اين ابهامات از سوي نظام‌هاي استكباري ـ آمريكايي مطرح شده است و واقعيت‌هايي را كه آنها در مورد ايران وارونه جلوه داده‌اند، اصلاح و تصحيح شود.

آرين‌منش در پايان با بيان اينكه "در رابطه با رفع تحريم‌هاي ظالمانه عليه جمهوري اسلامي ايران نيز مي‌توان از حضور در سازمان ملل بهره گرفت"، گفت: بايد از اين فرصت استفاده شود تا در راستاي ايجاد ارتباطات اقتصادي بيشتر و توسعه روابط اقتصادي بهره بگيريم تا در نتيجه آن، وضعيت اقتصادي مردم و رفاه اجتماعي در كشور بيشتر شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha