• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91070301573
  • منبع : ریاست جمهوری

در ديدار با ايرانيان مقيم آمريکا

احمدي‌نژاد: فقط ملت ايران ظرفيت قرار گرفتن در مصدر مديريت جهاني را دارد

احمدي‌نژاد: فقط ملت ايران ظرفيت قرار گرفتن در مصدر مديريت جهاني را دارد

رييس‌جمهور با بيان اينکه "فرهنگ ملت ايران همواره جهاني بوده است"، اظهار کرد: سنت‌ها، تصميمات و انديشه ملت ايران در تمام طول تاريخ به نفع کل بشريت بوده است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "فرهنگ ملت ايران همواره جهاني بوده است"، اظهار کرد: سنت‌ها، تصميمات و انديشه ملت ايران در تمام طول تاريخ به نفع کل بشريت بوده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد شامگاه يکشنبه به وقت محلي در ديدار ايرانيان مقيم آمريکا با بيان اينکه "ملتهاي بسياري در طول تاريخ و در مقاطع مختلف درخشيدند، اما فقط ملت ايران است که از گذشته تا امروز همچنان مي‌درخشد و خواهد درخشيد"، گفت: فرهنگ و تمدن ملت ايران همه عناصر ماندگاري را در درون خود دارد و اين سنت الهي است که هرچه به حال بشريت مفيد است، ماندگار باشد.

وي با اشاره به اينكه "مهمترين ويژگي فرهنگ و تمدن ايراني اين است که انسان‌مدار است"، افزود: آداب، رسوم و انديشه ملت ايران همواره براي انسان و در خدمت تعالي و شکوفايي انسان بوده است. در فرهنگ اصيل ايراني به جاي پرداختن به ظواهر، به حقيقت انساني انسانها توجه شده است و همه زواياي اين فرهنگ، مشحون از زيبايي‌ها و مولفه‌هايي است که در خدمت تعالي خصائل انساني هستند.

رييس‌جمهور فرهنگ ايراني را سرشار از عشق و محبت دانست و تصريح کرد: نامگذاري ايام در فرهنگ ايراني يکي از جلوه‌گاه‌هاي تجلي ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين فرهنگ است؛ آنجا که آغاز فصل دانايي آموختن مهر ناميده شده يا نوروز که از زيباترين سنت‌هاي بشري براي بازگشت به خود و بالاترين نويد براي روزي است که انسانها طعم انسانيت واقعي را خواهند چشيد.

احمدي‌نژاد حق‌پذيري را از ديگر ويژگي‌هاي ملت ايران برشمرد و خاطرنشان کرد: ملت ايران هيچگاه تعصب قومي و نژادي نداشته و همواره حق‌پذير بوده است که نمونه احسن آن در پذيرش اسلام از سوي اين ملت مشاهده مي‌شود. البته اين سخنان به معناي نفي ديگر فرهنگ‌ها نيست و صرفا توصيف فرهنگ ايراني است. ملت ايران همواره به دنبال پيشرفت بوده و هيچگاه در توحش زندگي نکرده و هميشه لياقت نشستن بر قله‌ها را داشته است. ملت ايران هزار سال قبل افرادي نظير ابن سينا و ابوريحان بيروني را تحويل جامعه بشري داده است و فقط ملتي مي‌تواند چنين بزرگاني تربيت کند که خود در اوج باشد.

وي با بيان اينکه "ملت ايران هرگز در هيچ زماني در دفاع از خود ترديدي نداشته است"، ادامه داد: همه فرهنگ‌هاي مهاجم به فرهنگ ملت ايران در دل اين فرهنگ هضم و ذوب شده‌اند و عده‌اي صهيونيست بي‌فرهنگي که امروز ملت ايران را تهديد مي‌کنند هرگز در معادلات ملت ايران به حساب نيامده و نمي‌آيند.

رييس‌جمهور اضافه كرد: البته ملت ايران در مقاطعي تحت فشار قرار گرفته و دچار ضعف شده است اما وقتي کمترين فرصتي يافته، به سرعت عقب‌ماندگي‌هاي خود را جبران کرده و امروز نيز در مسير رشد و کمال به سرعت در حال پيشرفت است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه فرهنگ ملت ايران همواره جهاني بوده است، تصريح کرد: سنت‌ها، تصميمات و انديشه ملت ايران در تمام طول تاريخ به نفع کل بشريت بوده است و بنابر برخورداري از اين ويژگي‌ها، تنها ملتي است که ظرفيت قرار گرفتن در مصدر مديريت جهاني را داراست و رقيب اصلي کساني است که امروز در مصدر مديريت جهان قرار دارند.

وي خاطرنشان کرد: ملت ايران همواره به دنبال يک شخصيت آسماني براي نجات بشريت بوده است و براي رسيدن به اين مقصود اسلام آورد و تصور مي‌کرد کساني که بر جاي پيامبر و امامان تکيه زده‌اند، او را به هدفش خواهند رساند اما پس از گذشت مدتي دريافت که امويان و عباسيان او را به آمالش نخواهند رساند. ملت ايران که عظمت خود را براي رسيدن به يک حقيقت بالاتر واگذار کرده بود، در دوره حکومتهاي امويان و عباسيان تلاشهايي براي اصلاح حکومت داشت و افرادي به مراکز حکومت اسلامي رفتند تا به اصلاح وضع اقدام کنند، اما اين راهکار مناسبي نبود.

رييس‌جمهور در ادامه اظهار كرد: فردوسي به درستي دريافت که بايد فرهنگ ايراني، اسلام را احيا و حفظ کند و مي‌دانست که براي حفظ و بالندگي يک انديشه، بايد يک ملت از آن پشتيباني کنند، لذا شاهنامه را به عنوان يک حماسه عظيم خلق کرد تا اين انديشه را احيا و حفظ کند. به گمانم داستان آرش کمانگير، قصه خود فردوسي است که مرزهاي فرهنگي ملت ايران را با اثر احياگر هويت اين ملت تعيين و اعلام کرد هرجا که عشق، محبت و پاکي وجود دارد، آنجا ايران است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه "امروز به سرعت مرزهاي سياسي در حال برچيده شدن است"، گفت: روزي که در آن تمام آرزوهاي متعالي بشريت محقق خواهد شد، در حال فرارسيدن است و مدعيان و قلدراني که امروز سررشته امور دنيا را در دست خود دارند، با وجود همه هياهوها در سراشيبي تند سقوط قرار دارند و در آينده نزديک ديگر اثري از آنها نخواهد بود.

وي با تاكيد بر اينكه "بايد کسي در راس امور قرار گيرد که خود، عين عدالت، پاکي و کمال باشد و همه را به سعادت برساند"، در پايان از همه ايرانيان خواست تا ويژگي‌هاي فرهنگي ايراني را در خود حفظ کنند و ارتقا دهند و هر جا که هستند، سفيران شايسته‌اي براي ترويج فرهنگ ايراني باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۸ ۲۲:۴۰

عین حقیقته، تاریخ این رو هم ثابت کرده.