• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91070100425
  • خبرنگار : 71234

يك عضو كميسيون امنيت ملي مطرح كرد:

ضرورت موضع‌گيري در مورد توهين به پيامبر (ص) در مجمع عمومي سازمان ملل

ضرورت موضع‌گيري در مورد توهين به پيامبر (ص) در مجمع عمومي سازمان ملل

رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه رييس‌جمهور بايد در مجمع عمومي سازمان ملل در قبال توهين اخير به پيامبر اكرم (ص) در يك فيلم و انتشار كاريكاتور موضع‌گيري نمايد.

رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه رييس‌جمهور بايد در مجمع عمومي سازمان ملل در قبال توهين اخير به پيامبر اكرم (ص) در يك فيلم و انتشار كاريكاتور موضع‌گيري نمايد.

وحيد احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به سفر رييس‌جمهور به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران كانون توجه بسياري از كشورهاست، گفت: با توجه به ميزان تاثيرگذاري جمهوري اسلامي در مسائل بين‌المللي، انتظار مي‌رود كه رييس‌جمهور نسبت به مسائل مهم جهان اسلام، خاورميانه و دنيا در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به ايراد سخن بپردازد.

وي موضع‌گيري نسبت به توهين اخير به پيامبر (ص) را يكي از اين مسائل مهم برشمرد و گفت: با توجه به توهين‌هاي اخير به پيامبر اسلام (ص) با انتشار يك فيلم در آمريكا و همچنين كاريكاتور منتشر شده‌اي در برخي از رسانه‌هاي فرانسه، ضروري است كه رييس‌جمهور در قبال اين توهين به افضل مخلوقات بشريت موضع‌گيري نمايد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس توجه كشورهاي عضو سازمان ملل متحد به مساله فلسطين را از ديگر موارد مهم در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح و خاطر نشان كرد: رييس‌جمهور با طرح مساله فلسطين مي‌تواند اذهان عمومي مردم آمريكا را به اين نكته متوجه كند كه حمايت دولت آمريكا از اسرائيل و مخالفت با مردم فلسطين باعث متزلزل شدن مردم آمريكا مي‌شود.

احمدي با اشاره به بيداري اسلامي در بسياري از كشورهاي منطقه و شمال آفريقا، گفت: اكنون زماني است كه بسياري از ملت‌ها راه خود را پيدا كرده‌اند موضوعي كه رييس‌جمهور مي‌تواند آن را در سازمان ملل مطرح كند و از دولتمردان كشورها بخواهد كه اجازه دهند ملت‌هايشان مسير خود را پيدا كنند و در اين راه دست از كارشكني بردارند.

وي تاكيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت هسته‌يي ايران را از ديگر موارد مهم و لازم براي طرح در مجمع عمومي سازمان ملل متحد عنوان و اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران با اتكا به توان دانشمندان خود توانسته به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي دست پيدا كند موضوعي كه رييس‌جمهور مي‌تواند علاوه بر طرح آن در سازمان ملل، پيشنهاد جمهوري اسلامي مبني بر داشتن دنيا و خاورميانه‌اي عاري از سلاح هسته‌يي را مطرح نمايد.

رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با تاكيد بر ضرورت طرح موارد نقض حقوق بشر در جوامع غربي در مجمع عمومي سازمان ملل، گفت:‌در حالي كه كشورهاي غربي مدام چماق نقض حقوق بشر را بر سر كشورهايي كه با آن همراهي و همكاري نمي‌كنند، وارد مي‌نمايد در خود اين كشورها موارد بسياري از نقض حقوق بشر ديده مي‌شود كه رييس‌جمهور مي‌تواند اين موضوعات را به گوش تمام جهانيان برساند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha