• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91063018200

گزارش كامل ايسنا از تجمع اعتراضي مقابل سفارت فرانسه در تهران

درخواست فراخواني سفراي ايران از كشورهاي توهين‌كننده به پيامبر(ص)

درخواست فراخواني سفراي ايران از كشورهاي توهين‌كننده به پيامبر(ص)

دانشجويان و طلاب تجمع‌كننده مقابل سفارت فرانسه در تهران، پرچم‌هاي آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي را در زير پاي خود و عابران خيابان نوفل‌لوشاتو انداختند و پس از اعلام انزجار خود نسبت به اهانت به ساحت پيامبر اكرم (ص) نماز جماعت ظهر و عصر را مقابل سفارت فرانسه اقامه كردند.

دانشجويان و طلاب تجمع‌كننده مقابل سفارت فرانسه در تهران، پرچم‌هاي آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي را در زير پاي خود و عابران خيابان نوفل‌لوشاتو انداختند و پس از اعلام انزجار خود نسبت به اهانت به ساحت پيامبر اكرم (ص) نماز جماعت ظهر و عصر را مقابل سفارت فرانسه اقامه كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) طلاب و دانشجويان تهراني كه از صبح امروز(پنج‌شنبه) در محكوميت اهانت به ساحت پيامبر اكرم (ص) توسط يك هفته‌نامه فرانسوي مقابل سفارت اين كشور تجمع كرده بودند، با سر دادن شعارهاي "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مي‌جنگيم مي‌ميرم ذلت نمي‌پذيريم"، "لا اله الا الله محمد رسول الله"، "هيهات من الذله"، "لبيك يا رسول الله"، "لبيك يا خامنه‌اي لبيك يا حسين است"، "خامنه‌اي رهبر، ضياء هر دو عين است"، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "مرگ بر آمريكا، فرانسه، انگليس و اسراييل"، انزجار خود را نسبت به اين اقدامات نشان دادند.

در ادامه‌ اين تجمع اعتراض‌آميز، حجت‌الاسلام سلمان عليزاده به نمايندگي از دانشجويان و طلاب تجمع‌كننده طي سخناني تصريح كرد: صهيونيست ناتوان بار ديگر دهان ناپاكش را براي نابودي نور خدا بيش از گذشته باز كرده است.

وي با بيان اين‌كه البته مسلمانان بيدار هستند و پتك اين توهين‌ها بر جان ضعيف خودشان زده خواهد شد، گفت: اين توهين‌ها موجب وهن رسول خدا و اسلام نيست بلكه مسلمانان را به يكديگر نزديك‌تر مي‌كند و قرآن پرونده‌ اين شياطين را رو كرده است كه آنها دنبال پايين آوردن جايگاه قدسي در ضمير ناخودآگاه مسلمانان و تضعيف كردن عقايد مسلمين هستند.

اين نماينده طلاب و دانشجويان تجمع‌كننده اظهار كرد: قرآن راه مقابله با آنها را براي ما آموخته است. ذكر مناقب و فضائل رسول خدا و اهل بيت (ع) خط بطلاني بر توطئه‌هاي آنهاست.

عليزاده افزود: خداوند عرصه‌اي براي آزمايش مومنين فراهم كرده است و هيچ چيز نمي‌تواند مانع ما در دفاع از اين مقدسات شود؛ زيرا خداوند خود ما را به اين كار دعوت كرده است.

وي خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: تا مي‌توانيم بايد در تعظيم رسول خدا (ص) با قرآن كريم و اهل بيت (ع) همبستگي داشته باشيم و زمينه را براي پيروزي حق فراهم كنيم كه اين جز با ياري ولي برحقش آيت‌الله خامنه‌اي محقق نمي‌شود.

پس از اتمام سخنان حجت‌الاسلام عليزاده، تجمع‌كنندگان شعار لبيك يا رسول‌الله، يا ايها المسلمون اتحدوا و شعار واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد را سر دادند.

به گزارش ايسنا، هم‌چنين حجت‌الاسلام سيد حسن سيدغفوري نيز به نمايندگي از تجمع‌كنندگان با اشاره به اين‌كه توهين و استهزاء مقدسات ديني موجبات شكست و فرو رفتن استكبار در باتلاقي كه خودشان درست كرده‌اند را فراهم مي‌كند، گفت: در شرايط بيداري اسلامي، اين عمل كفر جهاني و شيطان بزرگ سبب مي‌شود كه آنها بيش از گذشته ضعيف شوند؛ زيرا مسلمانان امروز دست به دست هم داده‌اند و اين جنايت را محكوم مي‌كنند.

وي هم‌چنين خطاب به مسوولان دولت فرانسه گفت: شما كه ادعا مي‌كنيد به علت آزادي بيان نمي‌توانيد با اين نشريات مقابله كنيد اين دروغ بزرگي است. پس چرا مي‌توانيد با كساني كه عليه هولوكاست حرف مي‌زنند مقابله كنيد؟ چرا عليه حجاب موضع مي‌گيريد و انتشار عكس‌هاي ملكه انگليس را ممنوع مي‌كنيد؟ اما چرا وقتي بحث از دين خدا و رسول اعظم مي‌شود از آزادي بيان مطلق حرف مي‌زنيد؟

سيد غفوري تاكيد كرد: اين تناقض در اعمال و رفتار شما منجر خواهد شد كه حتي ملت‌هايتان نيز بيدار شوند و به حول و قوه الهي اين كار، جهان كفر را در باتلاق فرو مي‌برد.

به گزارش ايسنا، تجمع‌كنندگان نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت در مقابل سفارت فرانسه در خيابان نوفل‌لوشاتو اقامه كرده و دعاي فرج را قرائت كردند و مجددا بر محكوميت اين اهانت، شعارهاي خود را تكرار كردند.

هم‌چنين تجمع‌كنندگان پلاكاردهايي همچون آزادي مطلق فرانسوي مساوي با ممنوعيت حجاب و ممنوعيت نقد افسانه هولوكاست، آمريكا، صهيونيسم و انگليس مثلث شر و فساد در دست داشتند و حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي، عكاسان و خبرنگاران در اين تجمع بسيار چشمگير بود.

تجمع دانشجويان و طلاب تهراني با قرائت بيانيه پاياني و با به آتش كشيدن پرچم‌هاي آمريكا، اسرائيل و فرانسه، در مقابل سفارت فرانسه به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجويان و طلاب بسيجي شركت‌كننده در تجمع اعتراض‌آميز در محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل سفارت فرانسه، مجددا با سر دادن شعارهاي «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «ولي نايب امام است»، «تسليت تسليت»، «ام‌القراي اسلام جاي معاندين نيست»، از وزارت خارجه خواستند تمام سفراي ايران را در كشورهايي كه به مقدسات مسلمين توهين مي‌كنند، فرا بخوانند.

در ادامه اين تجمع، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس‌روح به نمايندگي از طلاب و دانشجويان با اشاره به اينكه اتفاقاتي كه در اين روزها افتاده، در طول تاريخ اسلام تاكنون تكرار شده است، گفت: اين اتفاق كه در چنين فضاي وسيعي افتاده، نشان از يك حقيقت دارد و بشارتي براي ماست كه مستكبران در اوج ضعف قرار دارند و در مقابل خورشيد پرفروغ محمد مصطفي (ص) و ائمه معصومين (ع) در جهان طلوع كرده است.

وي ادامه داد: خداوند در قرآن وعده داده كه مشركان و دشمنان نمي‌خواهند اين خورشيد فروزان بدرخشد و سعي مي‌كنند آن را خاموش كنند، اما اين خيال باطلي است كه به گور خواهند برد.

اين نماينده طلاب و دانشجويان تجمع كننده تاكيد كرد: امروز ما آماده‌ايم فرياد بزنيم كه خيال خاموش كردن خورشيد فروزان بشريت را به گور خواهند برد و ما اجازه نخواهيم داد كه همچون زمان امام علي (ع) و امام حسين (ع) وقايع تلخ كه در مظلوميت آنها اتفاق افتاد، تكرار شود.

وي خاطرنشان كرد: ما آماده‌ايم اعلام كنيم كه عمر شما به پايان رسيده است و ما تا پايان جان برسر اعتقاداتمان مي‌ايستيم و در دفاع از رسول اكرم (ص)، قرآن، اسلام و اهل بيت (ع) جان خود را فدا خواهيم كرد.

پس از پايان سخنان حجت‌الاسلام عباس‌روح، تجمع كنندگان شعارهاي مرگ بر فرانسه، سكوت هر مسلمان خيانت است به هر مسلمان، علمدار ولايت، بسيجيان فدايت، دانشجو مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد را سر دادند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين تجمع، حجت‌الاسلام شهيدي نيز طي سخناني با اشاره به اينكه اين اقدام توهين‌آميز دو پيامد مثبت براي ما داشت، گفت: اين اقدام باعث شد آزادانديشان عالم درباره پيامبر خدا تحقيق كنند و از سوي ديگر سبب اتحاد مسلمين گرديد.

وي با بيان اينكه اين اتفاق دو پيام براي بشريت و جهان اسلام داشت، افزود: پيام اين اتفاق براي بشريت اين بود كه آزادانديشان عالم را به مطالعه تاريخ و شناخت پيامبر خدا، اسلام و خدا دعوت كرد و پيام آن به جهان اسلام اين بود كه بيايند حول محور رسول خدا (ص) متعهد شوند و در برابر كفر بايستند.

در ادامه تجمع‌كنندگان با سر دادن شعار نيروي انتظامي تشكر تشكر، بيانيه پاياني را قرائت كردند و حجت‌الاسلام عليزاده ضمن قرائت بيانيه اعلام كرد: از هرگونه تعرض به سفارت و هتك‌حرمت به خاك كشور فرانسه از سوي تجمع‌كنندگان جلوگيري شود.

وي با ذكر مطالبات دانشجويان و طلاب از اين تجمع گفت: بايد ذكر ولايت، قرآن، برگزاري مجالس بزرگداشت پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع) استمرار دهيم كه اين حركت‌ها توطئه‌هاي دشمنان را خنثي خواهد كرد.

حجت‌الاسلام عليزاده با بيان اينكه دشمنان به دنبال تضعيف تقدس بزرگان دين و معصومين (ع) هستند خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: تا مي‌توانيد مقام پوشالي سردمداران استكبار را معرفي كنيد، لازم نيست توهين كنيد، بگوييد كه سرانشان چه شخصيت‌هاي خبيثي هستند.

به گزارش ايسنا در پايان اين تجمع كه با حضور گسترده نيروي انتظامي مقابل سفارت فرانسه همراه بود، تجمع‌كنندگان با به آتش كشيدن پرچم‌هاي آمريكا، اسرائيل و فرانسه، شعار به روح بدم، لبيك يا رسول‌الله، فرانسوي مزدور مرگت باد مرگت باد و مرگ بر آمريكا و اسرائيل را سر دادند.

همچنين تعداد معدودي سنگ به سوي سفارت فرانسه پرتاب كه نيروي انتظامي مانع از ادامه اين حركت شد.

انتهاي پيام

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۰۹:۲۶

ای کاش دانشجويان اجازه داشتند تا سفارت "فرانسه" را هم اشغال کنند. "مرگ بر ..."