• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061911520
  • خبرنگار : 99999

هم‌سويي گروهك تروريستي منافقين با اقدام ضد ايراني دولت كانادا

به دنبال واكنش‌هاي منفي نسبت به دولت كانادا به دليل اقدام غيرمسوولانه‌اش در قطع روابط ديپلماتيك با ايران، گروهك تروريستي منافقين و رژيم صهيونيستي سعي كردند تا با وجود همه اين اعتراضات، خود را حامي دولت كانادا و اقدام توجيه‌ناپذيرش در قبال ايران جلوه دهند.

به دنبال واكنش‌هاي منفي نسبت به دولت كانادا به دليل اقدام غيرمسوولانه‌اش در قطع روابط ديپلماتيك با ايران، گروهك تروريستي منافقين و رژيم صهيونيستي سعي كردند تا با وجود همه اين اعتراضات، خود را حامي دولت كانادا و اقدام توجيه‌ناپذيرش در قبال ايران جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اقدام وزارت خارجه کانادا در قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران تعجب بسیاری را برانگیخت. این اقدام از سوی رسانه‌های کاندایی نیز مورد انتقاد قرار گرفت. مدیر پيشين تلویزیون ملی کانادا (سی‌بی‌سی) از جمله کسانی است که در اظهاراتی از وزیر خارجه این کشور شدیدا انتقاد کرد.

هم‌چنین دولتمردان پيشين کانادایی از جمله سفیر پيشين اين كشور در ایران به این اقدام دولت خود واکنش منفی نشان داد. جان ماندی، دیپلمات بازنشسته کانادایی که در سال 2007 به عنوان سفیر در ایران خدمت می‌کرد، اظهار كرد كه پایان دادن روابط با ایران، می‌تواند یک قدم اشتباه استراتژیک باشد که نقش کانادا را به عنوان یک بازیگر بین‌المللی در موضوع حل و فصل مساله هسته‌يی ایران از میان می‌برد.

انتقادها به تصمیم دولت کانادا ناظر بر توجیه‌پذیر نبودن دلایل مطرح شده از سوی وزات خارجه این کشور است. ناظران سیاسی دلایل مطرح شده‌ای از قبیل نبود امنیت دیپلمات‌ها و موضوعات حقوق بشری از سوی دولت کانادا در این خصوص را غیرقابل توجیه دانسته و عموما خارج از عرف دیپلماتیک و تحت فشارهای سیاسی دیگر کشورها می‌دانند.

در این میان، گروهك تروريستي منافقين که عموما پاي ثابت هر دعوای ضد ایرانی است از تصیم دولت کانادا کاملا استقبال کرده است.

بر اساس اعلامیه شورای موسوم به شورای ملی مقاومت! سركرده گروهك تروريستي منافقين از اقدام "شجاعانه" وزير خارجه کانادا مبنی بر تعطيل کردن سفارت کانادا در ايران استقبال کرد.

استقبال اين گروهك از تصمیم دولت کانادا در حالی است که حدود نیم میلیون ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند و از هم اکنون ارائه خدمات کنسولی به این تعداد ایرانی به دغدغه بزرگی برای خود آن‌ها و نهادهای حقوق بشری تبدیل شده است.

علاوه بر سركرده اين گروهك، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرايیل نیز از تصمیم دولت کانادا استقبال کرده و آن را تبریک گفت. جالب این‌جاست که چند روز بعد از این تصمیم دولت کانادا تنها دو تن از آن استقبال کردند؛ سركرده گروهك تروريستي منافقين و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم صهيونيستي.

باید توجه داشت همراهی سركرده گروهك منافقين و نتانیاهو از سر اتفاق نیست. این دو در زمینه‌های دیگری در خصوص ایران نیز اشتراک فکری عجیبی دارند. آن‌ها از طرفداران شدید حمله نظامی به ایران هستند. سركرده منافقين که ادعای طرفداری از مردم ایران را دارد مدام از کشورهای غربی ایراد می‌گیرد که چرا به ایران حمله نمی‌کنید؟

وی با طرفداری شدید از وضع تحریم‌های بیش‌تر بر ضد ایران بر ضرورت حمله به ایران با نتانیاهو هم عقیده بوده و بی‌محابا بر آن اصرار می‌ورزد. سركرده گروهك منافقين در سخنرانی‌های مختلف خود غرب را به کم کاری در برابر ایران متهم می‌کند. این دقیقا عین اتهاماتی است که نتانیاهو به غرب وارد می‌کند.

اصرار سركرده اين گروهك به جنگ غرب علیه ایران امر عجیبی نیست. این فرقه همکاری با صدام در طول جنگ تحمیلی و تجاوز مستقیم به خاک کشور در عملیات مرصاد را در سابقه‌اش دارد. این فرقه می‌داند در روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل مشکلات پیش رو جایی برای آن‌ها وجود نداشته و تنها از طریق جنگ و خونريزی است که ممکن است فضای ادامه حیات پیدا کنند.

به گزارش انجمن دفاع از قربانبان تروریسم خاورمیانه، طنز ماجرا این‌جاست که سركرده گروهك هر جا تریبونی پیدا می‌کند طرفدار دو آتیشه دموکراسی و مفاهیم حقوق بشری جلوه می‌کند! این در حالی است که پيشينه تروریستی و پر از جنایت این فرقه نشان می‌دهد که سر سوزنی به فکر مردم نبوده و در جریان همین تعطیلی سفارت ایران در کانادا بدون توجه به مشکلات عدیده‌ای که می‌تواند برای خیل عظیم ایران‌های مقیم کانادا به وجود بیاید هم‌صدا با نتانیاهو آن را تحسین کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha