• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061408378

اجلاس تهران،بي بند‌باري‌هاي فرهنگي و اقتصاد مقاومتي محور نطق‌هاي روز اول اجلاسيه خبرگان

اجلاس تهران،بي بند‌باري‌هاي فرهنگي و اقتصاد مقاومتي محور نطق‌هاي روز اول اجلاسيه خبرگان

بررسي تاثيرات اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، وجود برخي بي بند‌وباري‌هاي فرهنگي در سطح جامعه و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي، از جمله موضوعاتي بود كه نمايندگان استان‌هاي فارس ، كرمان ،چهارمحال و بختياري و آذربايجان غربي در نوبت صبح دوازدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان در دوره چهارم طي سخناني به ارايه نقطه‌نظراتشان در اين موارد پرداختند.

بررسي تاثيرات اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، وجود برخي بي بند‌وباري‌هاي فرهنگي در سطح جامعه و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي، از جمله موضوعاتي بود كه نمايندگان استان‌هاي فارس ، كرمان ،چهارمحال و بختياري و آذربايجان غربي در نوبت صبح دوازدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان در دوره چهارم طي سخناني به ارايه نقطه‌نظراتشان در اين موارد پرداختند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلسه صبح روز اول اجلاسيه دوازدهم مجلس خبرگان، پس سخنراني آيت الله مهدوي كني كار خود را با نطق پیش از دستور حسن نمازی نمانده مردم آذربايجان غربی ادامه داد.

وي برگزاري اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در ايران را نشان از جایگاه بالا و والای ایران اسلامی در بین كشورهای جهان دانست.

نمازي افزود: برگزاری این اجلاس در تهران نشانه ثبات جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌اي و بین المللی‌ است.

اين عضو مجلس خبرگان اظهار امیدواری كرد كه برگزاری این اجلاس از سوی جمهوری اسلامی ایران موجب گسترش سطح روابط بین كشورمان با كشورهای عضو عدم تعهد شود.

وی همچنين با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دموكراسی تاكید ایشان بر دموكراتیزه كردن ساختارها در همه سطوح را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری كرد تا تاثیر این كنفرانس را در كاهش یافتن فشار تحریم ها و حل مناقشات هسته ای و منطقه ای شاهد باشیم.

به گزارش ايسنا در ادامه نطق‌هاي اجلاسيه دوازدهم مجلس خبرگان حجت الإسلام و المسلمین علیرضا اسلامیان نماینده مردم استان چهار محال و بختیاری با اشاره به برخی بی‌بند و باری ها و ناهنجاری های فرهنگی در سطح جامعه، تلاش مسئولین و دست اندركاران فرهنگی كشور را خواستار شد.

وی این گونه مسائل و هنجارشكنی ها را موجب هتك حرمت برخی از مسلمات دین اسلام و دستاوردها و آرمان های امام، روحانیت، شهدا و مردم متدین خواند.

در ادامه حجت الإسلام و المسلمین بهرامی خوشكار نماینده استان كرمان در مجلس خبرگان طي سخناني با تسليت رحلت آیت الله قره باغی، برای وي از درگاه خداوند متعال، علو درجات را خواهان شد.

نماینده مردم كرمان، درباره نظریه شورای فقهی مطالبی را بیان و تاكيد كرد كه در پشتوانه نظریه شورای فقهی، می‌توان ادله‌ای از روایات و آیات و عقل را ارائه كرد، اما دلالت این ادله با اشكال روبرو است. در شورای فقهی بحث رسیدن به احكام الهی است و اقلیت و اكثریت نمی‌تواند راه رسیدن به احكام شرعی باشد، و شورای فقهی را نمی‌توان با شورای پزشكی مقایسه كرد.

آخرین نطق پیش از دستور جلسه اول دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری ، از سوی آیت الله احمد بهشتی یكی از نمایندگان مردم استان فارس ارائه شد.

وی رحلت آیت الله قره باغی را تسلیت و تعزیت گفت و سپس به تحلیل مسائل اتفاق افتاده در كشور « میانمار» و قتل عام مردم مسلمان این كشور و اتفاقات سوریه پرداخت.

بهشتي در ادامه به برگزاری اجلاس «نم» در كشورمان و دستاوردهای عظیم این اجلاس اشاره و برپایی این اجتماع عظیم كشورهای عضو این جنبش از سوی جمهوری اسلامی را بسیار با اهمیت ارزیابی كرد.

نماینده استان فارس در خبرگان همچنین افزود: « انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام قدس سره روح تازه ای در جنبش های مبارز علیه نظام استعماری و استكباری دمید.»

وی اظهار امیدواری كرد كه این اجلاس تاریخی بتواند موجب آن شود كه نظام جمهوری اسلامی با استفاده از موقعیت ریاست سه ساله بر این جنبش ، آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل را در سطح جهان گسترش دهد.

بهشتی افزود:« برگزاری این اجلاس توسط جمهوری اسلامی نشان داد تحریم ها نتوانسته این نظام را منزوی نماید.»

وی در ادامه، مسأله اقتصاد مقاومتی كه از سوی مقام معظم رهبری برای مقاومت در برابر تحریم ها مطرح شده را از اهمیت فوق العاده ای برخوردار دانست و دراین راستا اجرای جدی مفاد اصل 44 قانون اساسی و همكاری قوای سه گانه را خواستار شد.

نماینده مردم فارس، در پایان با اشاره به واقعه هشتم شوال، سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیان كوردل آ این جنایت و جنایت های مشابه این افراد علیه مسلمین جهان را به شدت محكوم كرد.

پس از پایان نطق‌های پیش از دستور ، مراسم تحلیف حجت الإسلام و المسلمین عالمی نماینده مردم استان خراسان رضوی و ماموستا حسام الدین مجتهدی نماینده اهل سنت استان كردستان مجلس خبرگان رهبری به عنوان نمایندگان جدید این مجلس برگزار شد.

پس از مراسم تحلیف ، انتخاب اعضای كمیته پنج نفره تدوین بیانیه پایانی انجام شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha