• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061307153

ديدار وابستگان نظامي خارجي با سرتيپ اسماعيلي

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش: به هر تهديدي پاسخي سخت و قاطع مي‌دهيم

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش: به هر تهديدي پاسخي سخت و قاطع مي‌دهيم

مراسم گراميداشت سالروز تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش به عنوان يك نيروي مستقل، با حضور وابستگان نظامي بيش از 30 كشور در ستاد فرماندهي اين قرارگاه برگزار شد.

مراسم گراميداشت سالروز تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش به عنوان يك نيروي مستقل، با حضور وابستگان نظامي بيش از 30 كشور در ستاد فرماندهي اين قرارگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وابستگان نظامي بيش از 30 كشور از جمله روسيه، چين، برزيل، ونزوئلا، سوريه، ژاپن، پاكستان، افغانستان، اوكراين، هند، تركيه، اندونزي در مراسمي به مناسبت سالروز تشكيل پدافند هوايي در اين مراسم حضور يافتند.

در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي ـ فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ـ ضمن ديدار با وابستگان نظامي و خوش‌آمدگويي به آنها، درسخناني اظهار كرد: قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء از يگان‌هاي عمده در تابعيت ارتش جمهوري اسلامي ايران است كه اخيرا طي فرمان حكيمانه رهبر معظم كل قوا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتزاع پدافند هوايي‌ از نيروي هوايي در تاريخ 10 شهريور ماه 1387 تشكيل شد و ماموريت دارد تا از حريم هوا و فضاي كشور در مقابل تهديدات هوايي صيانت كند.

وي افزود: هدف از تشكيل اين قرارگاه در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، ايجاد يك يگان عمده پدافند هوايي مستقل، مقتدر و توانمند بوده است تا قادر به پاسخگويي سريع و قاطع به تهديدات نوين هوافضاي احتمالي باشد. وجود اين قرارگاه حاوي پيام صلح، دوستي، آرامش و امنيت براي تمامي كشورهاي آزادي‌خواه، مستقل و دوست و هشداري براي تمامي دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء بر دفاعي بودن دكترين نظامي كشور تاكيد كرد و افزود: دكترين نظامي ايران بر اساس تعاليم اسلام و قانون اساسي كشور، دفاعي است و در اصول حاكم بر نظام مقدس جمهوري اسلامي جايي براي تجاوز، كشتار بي‌رحمانه، ظلم، استثمار و غارت ثروت ملت‌ها، كشورگشايي و جنگ‌افروزي وجود ندارد. ملت ما با تاكيد بر دو رويكرد حق‌طلبانه و عدالت‌جويانه، سعادت، پيشرفت و صلح را براي همه ملت‌ها مي‌خواهد. ما خواستار آرامش، امنيت و رفاه براي همه انسان‌ها هستيم و اين تفكرات نشات گرفته از ارزش‌هاي الهي و انساني ملت ماست.

دیدار وابستگان نظامی خارجی با فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ارتش

اسماعيلي ادامه داد: معتقديم با عمل به ارزش‌هاي الهي و انساني بسياري از مشكلات امروز جهان اعم از فقر و گرسنگي، بي‌عدالتي، ظلم و تجاوز به آزادي‌هاي مشروع و حقوق ملت‌هاي مظلوم،‌ جنگ‌افروزي و كشتار بي‌رحمان بروز پيدا نخواهد كرد و راه نجات بشريت را الگو قرار دادن انديشه، رفتار و اخلاق پيامبران الهي به عنوان چراغ هدايت بشريت مي‌دانيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه اظهار كرد: در شرايط كنوني تغييراتي بنيادين در مطالبات ملت‌ها ايجاد شده و خواستگاه ملت‌هاي بيدار به سمت عدالت‌محوري، آزادي‌خواهي و يگانه‌پرستي سوق پيدا كرده است و هيچ قدرتي قادر به مصادره اين جنبش فكري به نفع خود نيست. اكنون زمان آن رسيده است تا نعمت استقلال، آزادي و كرامت انساني در جهان احيا شود و حق تعيين سرنوشت ملت‌ها به دست خود آنها سپرده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش تصريح كرد: امروز پيش از هر زماني شاهد برخوردهاي دوگانه درباره مسائل جهاني هستيم. ايالات متحده آمريكا خود را سردمدار حقوق بشر در جهان مي‌داند و با مستمسك قرار دادن اين موضوع، كشورهاي مستقل را محكوم و تحت فشار قرار مي‌دهد در حالي كه شاهديم از اقدامات ضدبشري رژيم غاصب صهيونيستي حمايت بي‌قيد و شرط به عمل مي‌آيد و ملت مقاوم فلسطين مورد تجاوز و كشتار نظاميان صهيونيستي قرار مي‌گيرد.

اسماعيلي با تاكيد بر ضرورت عمل كردن سازمان‌هاي جهاني به وظايف خود گفت: زرادخانه‌هاي رژيم اشغالگر قدس مملو از تسليحات اتمي و كشتار جمعي است و اين رژيم به هيچ معاهده‌اي پايبند نيست حال آنكه عليه ملتي كه عضو آژانس انرژي اتمي است و معاهده ان‌.پي‌.تي را امضا كرده به دليل پيشرفت‌هاي فناوري و استفاده صلح‌آميز انرژي اتمي تحت نظارت آژانس در مجامع بين‌المللي قطعنامه صادر مي‌شود و به شديدترين محكوميت‌ها محكوم مي‌شود.

وي با بيان اينكه "امروز نيات ناشايست آمريكا و رژيم صهيونيستي براي جهانيان روشن شده است"، خاطرنشان كرد: مخالفت آمريكا با فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي، طرح موضوع نقض حقوق بشر در ايران، حمايت از تروريسم و ساير موارد ظاهر موضوع است و در واقع آمريكا با موجوديت و اسلاميت نظام جمهوري اسلامي ايران مشكل دارد كه صادركننده روح آزادگي، استقامت و پايداري در برابر هرگونه زورگويي، چپاول و غارت سلطه‌گران است. ترويج اين تفكرات منافع آمريكا را در جهان تحت تاثير قرار داده و از اين روست كه همواره با ملت ايران در تقابل است و سياست ايران‌هراسي را در منطقه و جهان ‌تبليغ مي‌كند.

اسماعيلي با بيان اينكه "امروز قدرتمندتر و آگاه‌تر از هميشه از دستاوردهاي ارزشمند خود در برابر هرگونه آسيب و تهديد از جانب دشمنان دفاع خواهيم كرد"، اظهار كرد:‌ نيروهاي مسلح ايران آماده‌تر از هميشه با منابع غني نيروي انساني كارآمد، ماهر،‌ متعهد و ولايي خود قادر به دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و صيانت از حريم مرزهاي خود است و به هرگونه تهديدي پاسخي سخت، سريع و قاطع خواهد داد.

وي افزود: نيروهاي مسلح ايران هم‌اكنون با تجميع توان كليه نيروهاي مخلص به خودكفايي در تامين تجهيزات مورد نياز با استفاده از پتانسيل‌هاي بومي در حد بالاتر از مرزهاي فناوري دنيا نائل شده است و مي‌‌توانيم ثابت كنيم كه نه تنها تحريم‌هاي اعمال شده تهديدي براي كشور ما نبوده، بلكه فرصتي مغتنم براي شكوفايي، خودباوري و خودكفايي فراهم آورده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش تصريح كرد:‌ قرارگاه پدافند هوايي نيز با اتكا به توان داخلي و بدون كوچك‌ترين وابستگي با شكست مرزهاي دانش، طراحي و ساخت سامانه‌هاي فرماندهي و كنترل بومي، انواع تجهيزات راداري، شناسايي و موشكي راهبردي پيچيده و سامانه سلاح‌هاي توپخانه‌اي نواخت بالا را با بهره‌گيري از آخرين فناوري‌هاي روز دنيا به وسيله دانشمندان اين مرز و بوم به انجام رسانيده است.

اسماعيلي در پايان صحبتهاي خود، ضمن تقدير از حضور وابستگان نظامي در اين ديدار تاكيد كرد: از شما مي‌خواهم سلام گرم مرا و پيام صلح و دوستي ارتش جمهوري اسلامي ايران و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء را به ملت و دولت‌هاي متبوع خود برسانيد و در جهت برقراري صلح و آرامش جهاني و توسعه و تعميق روابط دوستانه و انساني تلاش كنيد.

دیدار وابستگان نظامی خارجی با فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) ارتش

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم «بودي پرومونا» ـ وابسته نظامي اندونزي ـ به نمايندگي از وابستگان نظامي ديگر كشورها ضمن ابراز همدردي با قربانيان زلزله اخير در آذربايجان شرقي، سالروز تشكيل پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و برگزاري موفق اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در كشورمان را تبريك گفت.

در پايان اين مراسم پس از تبادل قاب يادبود توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوايي و ارشد وابستگان، حاضران با يكديگر عكس يادگاري گرفتند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم امير سرتيپ اسماعيلي در جمع خبرنگاران، پيام مراسم ديدار با وابستگان نظامي را پيام صلح و دوستي خواند و افزود: پيام پدافند هوايي برگرفته از دكترين دفاعي كشور و ناشي از نگرش الهي است.

وي ادامه داد: تبادل نظرهاي خوبي با كشورهاي دوست داشتيم و همه بر ضرورت امنيت و حفظ صلح و دوستي تاكيد داشتند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش همچنين با اشاره به برگزاري موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اظهار كرد: تلاش فراواني از سوي نيروهاي مختلف امنيتي انجام شد تا اين اجلاس به خوبي برگزار شود. در بخش هوايي نيز خوشبختانه شاهد هيچگونه خللي نبوديم و پروازهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي به طور عادي انجام شد.

اسماعيلي ادامه داد: از يكصد كيلومتري خارج از مرزها تا تهران، لايه‌به‌لايه با سامانه‌هاي راداري و موشكي مختلف از حريم هوايي و فضايي مراقبت كرديم.

وي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با خبرنگاران، به سالروز تشكيل پدافند هوايي اشاره كرد و گفت: امروز پدافند هوايي صحنه اول مبارزه با تهديدات است و خوشبختانه با تلاش‌هاي انجام شده، امروز از رسانه‌هاي دفاعي منسجم و ديده‌باني كامل برخورداريم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء تصريح كرد: پدافند هوايي استراتژي مدنظر مقام معظم رهبري مبني بر خودكفايي و نيز حمايت از توليد ايراني را در دستور كار قرار داده است و همواره در عرصه‌هاي مختلف اعم از كشف و اشراف اطلاعاتي، گسترش و بهبود سامانه‌هاي راداري و مشكي را بر اساس تكيه بر توانمندي‌هاي بومي مورد توجه قرار داده است.

اسماعيلي در پايان اظهار كرد: در بخش‌هاي آموزشي، تاكتيكي و تكنيكي نيز روش‌هاي نويني پيش‌بيني كرده‌ايم و همه اينها در كنار تجهيزات بومي و بهينه‌سازي شده با تلاش دانشمندان و محققان داخلي موجب توانمندي ما در دفاع منسجم در برابر هرگونه تهديدي شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha