• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061005528
  • منبع : مطبوعات

در ديدار فرستاده ويژه پادشاه اردن؛

لاريجاني: ملت‌هاي اسلامي تا آزادي كامل سرزمين‌هاي فلسطيني از پاي نخواهند نشست

رييس مجلس شوراي اسلامي رژيم‌صهيونيستي را خطر بزرگي براي امنيت، پيشرفت و ثبات جهان اسلام دانست و افزود: مساله فلسطين بايد همواره يك مساله مهم جهان اسلام تلقي شود و نبايد اين امر بسيار مهم به فراموشي سپرده شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي رژيم‌صهيونيستي را خطر بزرگي براي امنيت، پيشرفت و ثبات جهان اسلام دانست و افزود: مساله فلسطين بايد همواره يك مساله مهم جهان اسلام تلقي شود و نبايد اين امر بسيار مهم به فراموشي سپرده شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) علي لاريجاني صبح روز جمعه در ديدار فرستاده ويژه پادشاه اردن و هيات همراهش افزود: هم‌اكنون عده‌اي براي حل اين مساله تلاش مي‌كنند صورت مساله را پاك كنند اما ملت‌هاي اسلامي تا آزادي كامل سرزمين هاي فلسطيني و احقاق حقوق مردم مظلوم اين سرزمين از پاي نخواهند نشست.

وي در ادامه اتكا كشورهاي اسلامي به قدرت‌هاي جهاني، قدرت يافتن جريانات تندرو با كمك قدرت‌هاي استكباري و ايجاد تفرقه و اختلاف مذهبي در دنياي اسلام را مهم‌ترين چالش‌هاي كنوني جهان اسلام دانست و تاكيد كرد: دور افتادن از حقيقت اسلام اين شرايط دشوار را براي كشورهاي اسلامي ايجاد كرده است.

براساس اين گزارش حسن‌بن طلال فرستاده ويژه پادشاه اردن نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي فراوان از سفر به ايران، برگزاري كنفرانس سران جنبش عدم تعهد در ايران را بسيار با اهميت خواند و افزود: حضور اين تعداد سران كشورها در ايران نشان‌دهنده جايگاه و نقش موثر ايران در تحولات منطقه در جهان است.

وي در ادامه افزود: ما ايران را به عنوان پشتيبان اسلام و اعراب و قدرتي در حال ظهور و شكوفايي مي‌دانيم.

وي افزود: اطمينان داريم ايراني با عبور از مرحله دشوار كنوني آينده‌اي رو به پيشرفت خواهد داشت.

فرستاده ويژه پادشاه اردن همچنين با بيان اين‌كه «قدرت‌هاي خارجي با ايجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام درصدد ضربه زدن به مسلمانان هستند»، بر ضرورت تقويت وحدت و انسجام ميان كشورهاي اسلامي تاكيد كرد.

حسن بن طلال در ادامه با اشاره به بحران سوريه تصريح كرد: طرح ايران براي حل بحران سوريه از همه راه‌حل‌هاي مطرح شده واقعي‌تر است.

وي همچنين با ابراز تسليت به مناسبت جان باختن جمعي از هموطنان‌مان در حادثه اخير زلزله، از دستاوردهاي ملت ايران و تحمل مشكلات در راه رسيدن به آزادي تقدير كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha