• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005429

معاون رئيس‌جمهور نيجريه: بايد به سمت مديريت جهان به صورت چندجانبه‌گرايي حركت كنيم

معاون رئيس‌جمهور نيجريه با تاكيد بر اينكه براي از بين بردن فقر و گرسنگي، ظلم و ستم و جنگ‌ها در جهان بايد به صورت مسالمت‌آميز زندگي كنيم، گفت: سازمان ملل بايد در جهت از بين بردن فقر و بيسوادي تلاش كند.

معاون رئيس‌جمهور نيجريه با تاكيد بر اينكه براي از بين بردن فقر و گرسنگي، ظلم و ستم و جنگ‌ها در جهان بايد به صورت مسالمت‌آميز زندگي كنيم، گفت: سازمان ملل بايد در جهت از بين بردن فقر و بيسوادي تلاش كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) معاون رئيس‌جمهور نيجريه در ابتداي سخنان خود با تقدير از ميزباني ايران در اجلاس نم ابراز اميدواري كرد اين اجلاس موفق باشد و جهان را به سمت صلح و امنيت پايدار در سايه توسعه مديريت مشترك جهاني ببرد.

وي همچنين به كشورهاي آذربايجان و فيجي براي عضويت جديدشان در جنبش عدم تعهد خوش‌آمد گفت و در ادامه بر اصلاح ساختار مديريت جهاني تاكيد كرد.

معاون رييس‌جمهور نيجريه گفت: ما مي‌خواهيم همه در جهان به صورت مسالمت‌آميز زندگي كنند و نزاع‌ها حل و فصل شوند، ما به دنبال اين هستيم كه عدالت در جهان برقرار شود و فقر و گرسنگي، ظلم و ستم و جنگ‌ها تمام شوند. بايد نهادهاي بين‌المللي مانند سازمان ملل و ساير سازمان‌هاي بين‌المللي به دنبال ايجاد صلح پايدار باشند و از همه ظرفيت‌ها براي رسيدن به اين هدف استفاده كند.

وي در ادامه با اشاره به تحولات جهان گفت: ما امروز شاهد تروريسم‌هاي سازمان‌يافته هستيم كه كشورها را تهديد و بر نزاع‌ها به جوامع مختلف نفوذ مي‌كند و همه كشورها بايد دست به دست هم دهيم و در برابر آن بايستيم.

وي در ادامه بر جهان عاري از سلاح هسته‌يي تاكيد كرد و گفت: ما در آفريقا قاره عاري از سلاح‌هاي هسته‌‌يي را داريم و اميدوارم كه قاره‌هاي ديگر نيز مانند آفريقا همين راه را در پيش بگيرند.

وي در ادامه بر اصلاح ساختار سازمان ملل تاكيد كرد و گفت: بايد به سمت مديريت جهان به صورت چندجانبه‌گرايي حركت كنيم تا همه كشورها بتوانند حرف خود را به گوش ساير ملت‌ها برسانند. زمان آن رسيده است كه بي‌عدالتي‌ها در مديريت جهاني تصحيح شود.

معاون رئيس‌جمهور نيجريه در ادامه بر از بين رفتن فقر و گرسنگي در جهان تاكيد كرد و گفت: نهادهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل بايد ريشه‌كني فقر و بيسوادي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بر ايجاد كشور فلسطين و حل مشكلات فلسطين تاكيد كرد و گفت: فلسطين بايد كشوري باشد كه مردم آن در صلح و آرامش زندگي كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha