• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060703951
  • منبع : وزارت امور خارجه

گزارشي از دیدارهای صالحي با وزيران خارجه غنا، بنین و مغولستان در حاشیه نشست تهران

وزيران خارجه غنا، بنین، مغولستان و وزیر مشاور در امور خارجی امارات در حاشیه نشست وزيران خارجه جنبش غيرمتعهدها در تهران با علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

وزيران خارجه غنا، بنین، مغولستان و وزیر مشاور در امور خارجی امارات در حاشیه نشست وزيران خارجه جنبش غيرمتعهدها در تهران با علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزیر امور خارجه غنا در ديدار با صالحي با تشکر از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس غيرمتعهدها این اجلاس را فرصتی برای طرح موضوعات مهم و منطقه‌يی و بین‌المللی دانست.

وی از ابراز هم‌دردی مقامات کشورمان به دلیل درگذشت ريیس‌جمهور غنا قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه بنین نيز که کشورش ریاست اتحادیه آفریقا را به عهده دارد از نقش مهم ایران در برگزاری اجلاس نم تقدیر و تشکر کرد.

او خواهان توسعه و گسترش روابط دو کشور ایران و بنین شد.

هم‌چنين صالحی با تشکر از حضور بنین در این اجلاس روابط با آفریقا را برای ایران با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد که تشکیل کمیسیون اقتصادی دو کشور در آینده به توسعه روابط کمک کند.

وی در دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان، ظرفیت‌های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از توسعه روابط و ایجاد ارتباط میان مردم دو کشور استقبال کرد.

وزير خارجه ايران تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی در جهت گسترش روابط دو کشور خواند.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز در ديدار با صالحي، نشست تهران را حرکتی مهم و فرصتی برای رایزنی درباره مسائل مهم منطقه خواند و اظهار امیدواری كرد که با تشریک مساعی و وحدت نظر تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

صالحی اجلاس غيرمتعهدها را تجلی همکاری و خرد جمعی در طرح موضوعات و مسائل مهم منطقه‌يی و بین‌المللی دانست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha