• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060502245
  • منبع : مطبوعات

در ديدار با مقامات لبناني

اميرعبداللهيان:مداخله خارجی و اقدامات تروریستی با خواسته‌های مردم سوريه مغاير است

اميرعبداللهيان:مداخله خارجی و اقدامات تروریستی با خواسته‌های مردم سوريه مغاير است

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان در سفر به لبنان با نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان،‍ نبيه بري، رييس مجلس و عدنان منصور، وزير خارجه اين كشور ديدار و در خصوص آخرين وضعيت تحولات سوريه و منطقه و مناسبات دو جانبه گفت‌وگو و رايزني كرد.

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان در سفر به لبنان با نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان،‍ نبيه بري، رييس مجلس و عدنان منصور، وزير خارجه اين كشور ديدار و در خصوص آخرين وضعيت تحولات سوريه و منطقه و مناسبات دو جانبه گفت‌وگو و رايزني كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)نجيب ميقاتي، نخست وزیر لبنان در اين ديدار با مهم بر شمردن ايفاي نقش جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه اظهار داشت: روابط دو جانبه ايران و لبنان در وضعيت خوبي قراردارد و ظرفيت هاي دو كشور ايجاب مي كند تا اين روابط روز به روز گسترش يابد.

وي تاثير تحولات سوريه بر امنيت و ثبات منطقه به ويژه لبنان را اجتناب‌ناپذير خواند و اظهار داشت: همه تلاش ما اين است كه لبنان را از تبعات حوادث و چالش‌هاي منطقه‌اي دور نگه داريم و امیدواریم با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و طرح‌های سیاسی که در این خصوص ارائه می شود مردم و حکومت سوریه بتوانند از این مرحله عبور نمایند.

نبيه بري، ريیس مجلس لبنان نيز در ديدار با معاون عربي آفريقاي وزارت خارجه كشورمان با تشكر از نقش جمهوري اسلامي ايران در صلح و ثبات منطقه بر اهمیت تحرکات و رایزنی های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات سوریه تاکید نمود و گفت: منطقه در شرایط حساسی بسر می برد و دشمنان بدنبال ایجاد فتنه و تفرقه در منطقه می‌باشند. امنیت رژیم صهیونیستی در صورتی تامین می شود که محور مقاومت از ایران تا فلسطین و لبنان و سوریه تضعیف گردد و لذا باید مراقب باشیم تا دشمن صهیونیستی به این هدف خود نرسد.

وي در خصوص آخرين وضعيت پرونده امام موسي صدر گفت: رايزني در اين خصوص با مقامات و مسوولين ليبي در جريان است و اميدواريم با همكاري كه ليبيائي‌ها از خود نشان داده اند اين پرونده به نتيجه برسد.

وزیرخارجه لبنان نیز در این دیدار به سابقه روابط دو کشور و ملت ایران و لبنان اشاره نمود و بر اهمیت اجرائی شدن توافقات فیمابین در همه زمینه ها تاکید نمود.

وی حضور هیات لبنان به ریاست میشل سلیمان در اجلاس جنبش عدم تعهد را مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت در این اجلاس فعالانه رایزنی های خود را در خصوص تحولات منطقه و سوریه و همچنین مناسبات دو جانبه به عمل می آوریم.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزارت خارجه در این دیدارها با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح به گسترش روابط دوجانبه با لبنان بر عزم جدی کشورمان برای اجرائی نمودن توافقات فیمابین تاکید نمود و بار دیگر حمایت ایران از لبنان در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی را یادآور شد.

امیر عبداللهیان با تشریح دستاوردهای نشست مشورتی تهران در خصوص تحولات سوریه اظهار داشت: با توجه به تصمیماتی که در این اجلاس اتخاذ گردید زمینه های مناسبی برای تحقق راه حل های سیاسی از جمله طرح کوفی عنان برای خروج ملت و حکومت سوریه از بحران فعلی و پایان دادن به مداخلات خارجی فراهم آمده است و مانع تراشی در این روند، کمک به سرایت ناامنی و افراط گرائی در منطقه می‌كند.

وی اظهار داشت:کسانی که تصور می کردند در هفته اول ماه مبارک رمضان دو سال قبل کار سوریه تمام است، اکنون با سردرگمی نظاره گر موفقیت مردم سوریه در محور مقاومت هستند. آمریکا نمی تواند به بهانه واهی احتمال کاربرد سلاح شیمیانی در سوریه، سیاست جنگ افروزی خود را تداوم بخشد. اطمینان داریم مردم فهیم سوریه و طرح اصلاحات بشار اسد این کشور را در محور مقاومت با افتخار موفق ساخته و از این مرحله عبور خواهند کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به حمایت جدی کشورمان از مردم سوریه و طرح اصلاحات بشار اسد گفت: ما هرگونه مداخله خارجی و اقدامات تروریستی و تحرکات مسلحانه را مغایر خواسته های مردم سوریه می دانیم و معتقدیم که هدف از این مداخلات خارجی، گرفتن فرصت تحقق اصلاحات است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به تحولات بحرین و انتقاد از برخورد دوگانه غرب و برخی کشورها با تحولات منطقه گفت: ما از کاربرد سلاحهای شیمیائی و کشنده علیه مردم مظلوم بحرین نگران هستیم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha