• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060301334
  • خبرنگار : 71381

صديقي:دشمن در جنگ نرم شكست خورده است

صديقي:دشمن در جنگ نرم شكست خورده است

خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: در كشور اسلامي توليد و كار عبادت است و تكثير ثروت در جهت حل مشكلات مردم جهاد است.

خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: در كشور اسلامي توليد و كار عبادت است و تكثير ثروت در جهت حل مشكلات مردم جهاد است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با تاكيد بر اين‌كه تقوا تنها وسيله‌ي نجات است، اظهار كرد: به شكر خدا حماسه حضور در شبهاي قدر نشان داد دشمن در جنگ نرم شكست خورده است و كشور اهل‌بيت همچنان پايبند به اعتقادادت در پناه دين و اهل بيت عصمت و طهارات است.

وي با اشاره به تلاش‌هاي استكبار جهاني براي پنهان كردن مسئله فلسطين ، اجتماع روز قدس مردم ايران و حضور شكوه‌مند ايرانيان و همچنين مردم ديگر كشورها اسلامي در اين مراسم را يادآور شد و افزود: امسال نيز مردم بيش از سال‌هاي قبل به نداي امام راحل لبيك گفتند و در مقابل استكبار جهاني كه مي‌خواهند مسئله فلسطين را پنهان كنند، ايستادند.

صديقي با اشاره به مسائل سوريه و اقدامات استكبار جهاني در اين كشور كه حتي به مردم اسلحه مي‌دهند تا به گفته وي از مسلمانان تروريست بسازند، گفت: اما احياي روز قدس همانند اصل انقلاب خاموشي ندارد و تلاش‌هاي دشمن مذبوهانه خواهد بود و مردم مسلمان هر سال توفنده‌تر از سال قبل مي‌روند تا ريشه اسراييل را بكنند و پوزه آمريكا را بر خاك بمالند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري پرشكوه مراسم نماز عيدفطر، برگزاري اين نماز با عظمت با امامت نايب امام را جايزه الهي براي ملت دانست .

و در ادامه سخنانش با يادآوري آغاز هفته دولت، تصريح كرد : ياد و خاطره دو شهيد بزرگوار رجايي و باهنر را گرامي‌ مي‌داريم و بايد توجه داشته باشيم كه هفته دولت فرصت مناسبي براي دولت و دولتمردان و همچين ملت خواهد بود تا ارزيابي دقيقي از نقاط ضعف و قوت داشته باشند.

امام جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه به فضل الهي چرخه‌ي پيشرفت در كشور مبتلا به ركود نشده است، خاطر نشان كرد: اين كه دولت در دوره‌هاي اخير شعارهاي اوايل انقلاب در فضاي سياسي را مطرح مي‌كند از جمله ساده زيست بودن در جمع مردم و غيره از نقاط قوت است، اما بايد در رابطه با كساني كه اين قوت‌ها را به خود مي‌بينند و گرفتار اوج مي‌شوند به خدا پناه ببريم و به اين نكته توجه داشته باشيم باري كه بر دوش مسئولان است، بدون مدد الهي طاقت‌فرسا خواهد بود؛ چرا كه در جواب محبت و فداكاري مردم هر چه انجام دهيم باز حقشان را ادا نكرده‌ايم.

صديقي با تاكيد بر اهميت تدبير با توجه به شرايط تحريم گفت: براي آسيب نديدن اقشار آسيب‌پذير جامعه بايد مسئله گراني و تورم را مورد توجه قرار دهيم، زيرا انقلاب ما انقلاب زاغه‌نشيان و پابرهنه‌گان است و دولت بايد بيشتر به داد اينها برسد و نگذارد گرفتار مشكلات حاد شوند.

وي با تاكيد بر اهميت استمرار پيشرفت در كشور خاطر نشان كرد: يك سال باقي مانده از عمر دولت فرصت كمي نيست و دولت بايد بتواند با مردم همراهي داشته باشد و كتابي در رابطه با كارهاي كه انجام شده است به تاليف رسانند و همچنين براي تكميل طرح‌هاي كه ناقص مانده است تلاش‌هاي جدي‌تري انجام دهد.

صديقي به مسئله مصرف اشاره كرد و افزود: ارائه الگوي مصرف و مصرف كالاهاي ايراني بسيار بايد مورد توجه باشد و دولت به معناي عام در اين زمينه پيشگام بوده و فرهنگ‌سازي كند.

وي اضافه كرد: در چرخه توليد بايد به نواقص و كمبودهاي افرادي كه استعداد توليد دارند توجه شود و همچنين در مسئله حفظ استقلال اقتصادي مبارزه با مفاسد اقتصادي مورد توجه قرار گيرد و اين نكته را فراموش نكنيم كه عده‌اي با اين بهانه وسواس به خرج مي‌دهند و در ارائه خدمات و كمك به اشخاص ضعيف عمل مي‌كنند، در حالي كه مسئولين بانكي و وزارتخانه‌هاي مربوطه بايد با جرات خدمات لازم را در اختيار مردم قرار دهند چون در كشور اسلامي توليد و كار عبادت است و تكثير ثروت در جهت حل مشكلات مردم جهاد است.

خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اهميت مسئله وحدت و همگرايي تصريح كرد: بعد از توصيه مقام معظم رهبري در ابتداي سال پيشنهاد داديم قواي سه‌گانه كميته مشترك براي بررسي كارگاه‌هاي توليدي در سراسر كشور تشكيل داده و بر روي مشكلات و امكانات موجود بررسي لازم را انجام دهند؛ چرا كه وحدت مردم با هم، قواي سه‌گانه با مردم و قواي سه‌گانه با يكديگر تنها رمز پيروزي ماست و قدرت خدا در اجتماع ماست. يعني اگر پراكندگي اتفاق افتد، نشانه غضب الهي است.

وي در ادامه به مسئله زلزله آذربايجان شرقي اشاره كرد و آن‌را از يك سو مصيبت و از سوي ديگر درسي براي جامعه دانست و گفت: اين حادثه مي‌تواند براي ما فرصتي باشد، البته نبايد فراموش كنيم قدم‌هاي اوليه خوب برداشته شد و حضور رهبر معظم انقلاب در متن زلزله‌زده‌ها در جهت بررسي مشكلاتشان دلگرمي و درسي براي همه‌ي مردم و دولتي‌ها و مسئولان بود.

صديقي با بيان اين‌كه دولت در كنار مردم در قدم‌هاي اول گام‌هاي خوبي بر داشته است، افزود: علاوه بر كمك‌هاي مردم مهربان حدود ن40 كاميون معادل 2 ميليارد تومان كمك از طريق شهرداري تهران در راه است البته بايد مقاوم‌سازي اتفاق افتد، چرا كه در برخي از روستاها خرابي صد در صد بوده است. اين كه زلزله در شب اتفاق نيافتد يك عنايت الهي بود وگرنه مصيبت‌هاي بيشتري به بار مي‌آمد. پس مسئولين بايد از اين اتفاق درس بگيرند و در زمينه پيشگيري اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس غير متعهدها در تهران به ميزباني ايران، افزود: اين اتفاق نقطه عطفي است و پاسخ عيني و عملي به استكبار جهاني است؛ چرا كه اسلحه‌ي او زنگ‌زده است و شعارهايش توخالي و حرف‌هايش بي‌اساس است.

وي با اشاره به اين‌كه دشمنان از هر راهي براي ضربه‌زدن به ما استفاده ‌كردند، اظهار كرد: دشمنان در تبليغات وسيعشان القا مي‌كردند ايران در حال انزواست، در حالي كه ما در حال طلوع مجدد و درخشش جهاني هستيم و ستاره عمر آمريكا و استكبار رو به افول و زوال است و ما در حوزه اقتدار،‌ ام‌القراي نهضت‌ها و بيداري جهان اسلام و بيداري بشريت هستيم و هر روز بيش از قبل مورد توجه دنيا هستيم و همه ملت‌ها به ايران به عنوان الگو نگاه مي‌كنند همچنين قدرت‌ها هم اتكا و دلگرميشان به ايران است و حضور پررنگ سران جنبش نشان مي‌دهد كه منزوي نيستيم، بلكه در متن و مورد توجه هستيم و ما قبله دل‌هاي آزادي‌خواهان دنيا هستيم و دنياي استكبار به همين زودي فرو مي‌پاشد.

صديقي همچنين با ابراز تاسف از ادامه فجايع بحرين گفت: كماكان مردم با ايمان و عشق، به مقاومت خود ادامه مي‌دهند و روز قدس حماسه آفريدند، اما حكومت ظالم جنايت آفريد و نوجوان 16 ساله‌ي را به شهادت رساند و نيروهاي اشغالگر سعودي همچنان در كنار مزدوران آل خليفه مشغول سركوبي و جنايت هستند و سازمان‌هاي بين‌المللي هم در اين جهت خفه‌خون گرفته‌اند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه انفجارهاي در عراق برنامه ريزي شده است و در راستاي مقابله با سوريه اتفاق مي افتد، گفت: دولت و ارتش سوريه با حمايت مردم مقابل تروريست‌ها ايستاده است و ديروز از تلويزيون شاهد شادي مردم حلب بوديم، اما از همسايگانمان گله داريم كه براي خودشان خطر درست مي‌كنند و اميدواريم خداوند همه دست‌هاي كه در كشورهاي اسلامي ايجاد اختلال مي‌كند را قطع كند.

وي با اشاره به 8 شهريور كه روز مبارزه با تروريست ناميده مي‌شود، تصريح كرد: ما خودمان جز قربانيان ترور هستيم و دنيا امروز تروريستم دولتي آمريكا و اسراييل را كه همچنان در تمام دنيا اقدام به ترور مي‌كنند، شناخته است و پيداست كه اين حركت دوام ندارد.

به گزارش ايسنا، صديقي همچنين در خطبه‌هاي اول نماز جمعه تهران به مشكلاتي از جمله نفس عماره، جاه‌طلبي، اميال اهريمني كه بشر با آن مواجهه است اشاره كرد و گفت: همانطور كه قرآن مي‌فرمايد اگر مي‌خواهيم مشكلات زندگي براي ما آسان شود بايد به تقوا روي آوريم و مسئوليت‌هاي خود را در برابر خدا،‌خلق خدا، خودمان و جهاني كه در آن زندگي بشناسيم.

صديقي با بيان اين‌كه جوانان نبايد از فرصت سحرها غفلت كنند گفت: جوانان بايد در كنار اولياي الهي از نسيم الهي بهره‌مند شوند چون بازدارندگي نماز شب و سحر نسبت به گناهان امري غيرقابل انكار است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين با تاكيد بر اهميت مسئله قبله براي مسلمانان به آياتي از قرآن مجيد در رابطه با اهميت اين موضوع اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha