• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91060300994

رييس پليس راهور تهران بزرگ:

140گشت نظارت برسرويس مدارس راه‌اندازي مي‌شود/ترددسرويس‌ها با برچسب در زوج وفرد بلامانع است

140گشت نظارت برسرويس مدارس راه‌اندازي مي‌شود/ترددسرويس‌ها با برچسب در زوج وفرد بلامانع است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه خوشبختانه در سال گذشته تحصيلي هيچ سانحه و حادثه‌اي براي دانش آموزان و سرويس‌هاي مدارس در پايتخت رخ نداد، از استعلام سوابق تخلفاتي تمام رانندگان سرويس‌هاي مدارس در سال جاري خبر داد و گفت: رانندگاني كه تخلفات حادثه‌ساز يا مكرر داشته باشند، مجوز سرويس مدرسه نمي‌گيرند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه خوشبختانه در سال گذشته تحصيلي هيچ سانحه و حادثه‌اي براي دانش آموزان و سرويس‌هاي مدارس در پايتخت رخ نداد، از استعلام سوابق تخلفاتي تمام رانندگان سرويس‌هاي مدارس در سال جاري خبر داد و گفت: رانندگاني كه تخلفات حادثه‌ساز يا مكرر داشته باشند، مجوز سرويس مدرسه نمي‌گيرند.

سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه حدود 17 هزار سرويس مدرسه در سال گذشته شناسايي و شناسنامه‌دار شدند، گفت: امسال به طور جدي موضوع برخورد با سرويس‌هاي غيرمجاز و فاقد برچسب اجرايي مي‌شود و بر اين اساس پليس راهور تهران برابر توافقاتي كه با سازمان تاكسيراني، اتوبوسراني، شهرداري تهران و آموزش و پرورش شهر تهران انجام داده است با سرويس‌هاي غير مجاز به طور جدي برخورد كرده و از تردد آنها جلوگيري مي‌كند.

وي بر ضرورت آموزش به رانندگان سرويس‌هاي مدارس تاكيد و اظهار كرد: بر اساس توافق صورت گرفته، آموزش و پرورش شهر تهران با همكاري شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني تلاش خواهند كرد تا نسبت به فراهم آوردن فضاي لازم براي آموزش رانندگان سرويس‌هاي مدارس اقدام كنند كه پليس نيز در اين خصوص وارد عمل شده و نسبت به آموزش رانندگان سرويس‌هاي مدارس اقدام مي‌كند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از چاپ كتابچه آموزش رانندگان سرويس مدارس توسط راهنمايي و رانندگي خبر داد و گفت: در عين حال در تمامي مناطق راهنمايي و رانندگي 22 گانه شهر تهران كميته‌هاي نظارت و كنترل سرويس‌هاي مدارس با حضور نمايندگان پليس راهور، آموزش و پرورش و سازمان تاكسيراني راه‌اندازي مي‌شود و بدين ترتيب اوليا دانش آموزان در صورت داشتن هرگونه شكايت در خصوص سرويس‌هاس مدارس مي‌توانند به مناطق راهنمايي و رانندگي پايتخت مراجعه كنند.

رحيمي با اشاره به اينكه 50 درصد دانش آموزان تهران در مقطع ابتدايي، 30 درصد راهنمايي و 20 درصد متوسطه تحصيل مي‌كنند تاكيد كرد: امسال نيز همانند سال گذشته تمامي مدارس دخترانه راهنمايي و متوسطه شهر تهران ملزم به استفاده از راننده خانم براي سرويس مدارس خود هستند.

وي از بكارگيري 140 گشت كنترل و نظارت تاكسيراني در پايتخت براي نظارت بر سرويس‌هاي مدارس خبر داد و تاكيد كرد: در عين حال برابر تدابير اتخاذ شده، موضوع درجه بندي رانندگان سرويس‌هاي مدارس نيز امسال اجرايي خواهد شد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه برابر توافقات صورت گرفته آموزش و پرورش ملزم به استفاده از شركت‌هاي مجاز تاكسيراني و خودروهاي مجاز براي سرويس مدارس است، تصريح كرد: پليس از روز اول مهرماه با خودروهاي غيرمجاز كه نسبت به جابجايي دانش آموزان اقدام كنند، به طور جدي برخورد مي‌كند.

رحيمي بر ايمن سازي اطراف مدارس تاكيد و خاطرنشان كرد: برابر توافق صورت گرفته با شهرداري تهران و آموزش و پرورش در تمامي مدارس پايتخت، پليس مدرسه شكل گرفته و لباس و پرچم و علائم آن تامين مي‌شود. از سوي ديگر شهرداري تهران نيز تعهد كرده است ضمن ايمن سازي و خط كشي معابر اطراف مدارس نسبت به احداث جان پناه براي عبور دانش آموزان در معابري كه امكان آن وجود داشته باشد، اقدام كند.

وي از تشويق و تقدير از رانندگان نمونه سرويس مدارس به صورت فصلي خبر داد و گفت: بر اين اساس تيم‌هاي نظارت و ارزيابي رانندگان نمونه هر منطقه را معرفي كرده كه اين رانندگان هر سه ماه يكبار طي مراسمي مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگبر ضرورت احداث ايستگاه‌هاي خاص در اطراف مدارس براي سوار و پياده كردن دانش آموزان خبر داد و گفت: در عين حال براي نخستين‌بار در كشور موضوع مطالعه براي ساخت خودروهاي ويژه و استاندارد سرويس مدارس در دستور كار قرار گرفته كه اين امر با همكاري شهرداري تهران اجرايي مي‌شود.

رحيمي در خصوص نصب چراغ گردان زرد بر روي خودروهاي سرويس مدارس نيز گفت: با توجه به اينكه تعداد اين خودروها زياد بوده و فعاليت صرف آنها سرويس مدارس نيست فعلا تصميم براي نصب اين چراغ‌هاي گردان براي اين خودروها نداريم.

وي داشتن بيمه نامه شخص ثالث، برگه معاينه فني معتبر، آرم و برچسب سرويس مدارس، رعايت ظرفيت مجاز وسيله نقليه، رعايت سرعت مجاز، حداكثر سن پنج سال براي خودرو و داشتن وسايلي همچون تجهيزات اطفاي حريق و جعبه كمك‌هاي اوليه را از الزامات سرويس‌هاي مدارس عنوان كرد و گفت: در عين حال تمامي رانندگان سرويس‌هاي مدارس بايد حداقل 23 سال سن داشته باشند. ضمن اينكه داشتن گواهينامه معتبر، گواهينامه صلاحيت رانندگي با سرويس مدرسه را اخذ كرده، متاهل بوده و ضمن نداشتن سوء پيشينه و تخلف رانندگي از سلامت جسمي و رواني لازم نيز برخوردار باشند.

رحيمي خاطرنشان كرد: سرويس‌ها مدارس همچنين مي‌توانند با برچسب نصب شده بر روي شيشه خود در محدوده زوج و فرد تردد كنند.

وي در پايان از مسئولان آموزش و پرورش و انجمن اوليا و مربيان خواست تا با توجيه اولياي دانش آموزان آنها را ترغيب به استفاده از خودروهاي مجاز براي سرويس مدارس كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha