• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052716988
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

/بيداري اسلامي، نويد بخش آزادي قدس/

حسين مظفر:فلسطين مظلوم در خط مقدم دفاع از سرزمين‌هاي منطقه است

حسين مظفر:فلسطين مظلوم در خط مقدم دفاع از سرزمين‌هاي منطقه است

يك نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز روز قدس جاي خود را در نظام‌هاي بين‌المللي و مردم همگراي عالم باز كرده است.

يك نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز روز قدس جاي خود را در نظام‌هاي بين‌المللي و مردم همگراي عالم باز كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه چهارمحال و بختياري حسين مظفر در راهپيمايي روز قدس در چهارمحال و بختياري افزود: امروز ظرفيت مسمانان و جهان اسلام در دفاع از ملت فلسطين و افشاي چهره صهيونيسم افزايش يافته و روز قدس روزي است كه اين ظرفيت‌ها در مسير حق و انسانيت و بشريت قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: 64 سال است كه ملت فلسطين تحت اشغال و ظلم و ستم قرار گرفته و صهيونيست‌ها با اشغال فلسطين از هيچ جنايتي دريغ نكرده‌اند، اين در حالي است كه حمايت رژيم هاي غاصب از رژيم صهيونيستي بر هيچ‌كس پوشيده نيست.

وي به اين سوال‌ها كه «چرا ملت بزرگ ايران با همه ظرفيت‌ها از ملت فسطين دفاع مي‌كند؟»،«اين ملت چه ارتباطي با آرمان‌هاي انقلاب ما دارد؟»، «چرا شعار فلسطين در كنار شعار انقلاب اسلامي مطرح است؟» پاسخ داد: مساله قدس قومي و قبيله‌اي، عربي و عبري و اختلاف نژادي و مذهبي و سرزميني نيست، برخي كشورها با تنگ‌نظري مي‌گويند مساله فلسطين به ايران و مسلمانان خارج از فلسطين ارتباطي ندارد.

وي اظهار كرد: ابعاد مساله فلسطين در منطقه‌اي درخشان و پيامبرخيز است كه فراروي بسياري از پيامبران الهي چون ابراهيم و يعقوب بود، بيت المقدس نيز نخستين قبله مسلمين جهان است، پيامبر اسلام(ص) 13 سال در مكه به طرف بيت المقدس نماز مي‌خواند و حادثه معراج ايشان از بيت المقدس به مسجد الاقصي اتفاق افتاد؛ بنابراين فلسطين دري از زمين به آسمان گشوده است.

اين نمايده مجلس با بيان اين‌كه «قدس و بيت المقدس از شرافت و قداست فراواني در ميان پيروان همه اديان برخوردار هستند» خاطرنشان كرد: وضعيت جغرافيايي فلسطين يك وضعيت استثنايي است به طوري كه اين كشور با قرار گرفتن در قلب جهان و عرب با مسلمانان و شرق درياي مديرانه و كانال سوئز در ارتباط بوده و پلي ميان قاره‌هاي اروپا، آسيا و امريكاست، گذرگاه كانال سوئز و باب المندب نيز به اهميت اين منطقه افزوده است، همچنين وجود ذخاير زيرزميني بي‌نظير اين سرزمين غيرقابل انكار است به طوري كه 75 درصد از ذخاير مربوط به كشورهاي صنعتي از اين محل تامين مي‌شود.

وي با اشاره تاريخ شكل‌گيري رژيم صهيونيستي گفت: هدف اسرائيل از تشكيل دولت در سرزمين فلسطين تسلط بر سراسر دنيا و تحقق شعار "از نيل تا فرات" است و آرم 6 ضلعي ستاره اسرائيل نيز اين شعار را مطرح مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: فلسطين مظلوم در خط مقدم دفاع از سرزمين‌هاي منطقه است و صهيونيست‌ها با توجه به مساله اشغال‌گري خود قصد دارند سوريه، لبنان، عراق، اردن، ايران و افغانستان را در سيطره و اشغالگري خود قرار دهند اين در حالي است كه ملت‌هاي مسلمان نمي‌توانند در مقابل اهداف اسرائيلي‌ها ساكت مانده و اقدامي نكنند؛ چراكه طبق آموزه‌هاي اسلامي اگر مظلومي فرياد مظلوميت سر دهد و مسلمانان دفاع نكنند، مسلمان نيستند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سازمان‌هاي بين‌المللي به جاي حمايت از مردم فلسطين به ابزاري براي سلطه‌گران تبديل شده‌اند، امام خميني(ره) با اعلام روز قدس ظرفيت‌هاي جهان را در مسير انزجار و افشاگري از استبداد جهاني قرار داد و با آگاهي‌سازي، معادله‌گري‌ها و شبهه دعواي قومي قبيله‌اي را برهم زد.

وي تصريح كرد: امروز روز قدس در ميان مسلمانان از حساسيت ويژه‌اي برخوردار شده در حالي كه در گذشته مسائل فلسطين در قالب همايش و مسائل سازش مطرح مي‌شد، امام خميني(ره) مساله فلسطين و قدس را مردمي و اصحاب گروه‌هاي تروريستي را متلاشي كرد، انتفاضه مردمي ثمره تلاش امام(ره) است كه امروز تمامي اقشار فلسطين و جوانان سنگ پران به مبارزه خود ادامه مي‌دهند، امام مساله رويكرد استقامت را به جاي سازش قرار داد و نشان داد اگر فلسطين بخواهد به آزادي برسد، راه آن، شهادت‌طلبي، مبارزه و استقامت است.

وي گفت: موج بيداري دنياي اسلامي به خاطر آرمان‌هاي انقلابي و اسلامي امت و گسترش موج بيداري براي خزان صهيونيست‌هاست به طوري كه ديگر روياهاي آنان محقق شدني نيست چون امروز فضاي بين‌المللي در اطراف فلسطين و صهيونيست‌ها فضاي عجيبي است كه خواب راحت را از صهيونيست‌ها گرفته است.

مظفر افزود: رهبر انقلاب بر آرمان قدس پافشاري كرده و ملت ما وفاداري خود را در اين راه نشان مي‌دهد، پس از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر دنيا موج انسان‌هاي آگاه، خداپرست و انقلابي براي آرمان فلسطين شعار داده و ملت ايران وفاداري خود را تا آزادسازي قدس ادامه مي‌دهد چون بيداري كشورهاي اسلامي و ملت مسلمان و مظلوم فلسطين براي بازگشت به سرزمين اصلي خود و حاكمبت مسلمانان از مهم‌ترين آرمان‌هاي مسلمين است و بر اساس وعده خداوند رسيدن به اين آرمان محال نيست.

وي هدف از برگزاري اين مراسم را اتحاد و وحدت بيشتر مسلمانان جهان دانست و گفت: مسلمانان جهان با حضور خود در اين راهپيمايي نشان دادند كه ملت و مردم مظلوم فلسطين تنها نيستند و اين حضور گسترده خاري در چشم دشمنان نظام و انقلاب و آرمان هاي امام(ره) است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha